Novinky, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Volkswagen vyráža do boja: Nové SUV zaplňuje ďalšiu medzeru na trhu!

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha). Volkswagen opäť prekvapuje! Na brazílskom trhu predstavuje úplne nové SUV Tera, ktoré je ešte menšie ako americký model Taos. Tento subkompaktný crossover s rozpoznateľne...

6.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha).

Volkswagen opäť prekvapuje! Na brazílskom trhu predstavuje úplne nové SUV Tera, ktoré je ešte menšie ako americký model Taos. Tento subkompaktný crossover s rozpoznateľne konzervatívnym dizajnom sa pripravuje na tvrdý boj s konkurenciou. Čo všetko o ňom vieme?

Volkswagen vyráža do boja: Nové SUV zaplňuje ďalšiu medzeru na trhu!
Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha

Tera – malý, ale odvážny hráč na trhu SUV

Volkswagen sa vydal do boja o dominanciu na trhu subkompaktných crossoverov. Nový model Tera, určený prevažne pre Brazíliu a Argentínu, ukazuje, že aj v segmente najmenších SUV je stále priestor na kreativitu. Tento model má ambíciu zaujať nielen svojou veľkosťou, ale aj cenou a funkčnosťou.

V porovnaní s už známym modelom Taos, predávaným v USA, je Tera menšia. So svojimi 398 centimetrami bude patriť medzi najmenšie modely vo svojej kategórii, pričom cenovo aj veľkosťou sa zaradí pod modely T-Cross a Taigo/Nivus.

Dizajn s dôrazom na detaily

Na prvý pohľad Tera pripomína „zmenšený Tiguan“. Typický konzervatívny dizajn Volkswagenu sa prejavil aj na tomto modeli, avšak s jemnými vylepšeniami. Jedným z originálnych detailov je „veľkonočné vajíčko“ – siluety modelov Beetle, Gol a Tera, ktoré sú nenápadne integrované do zadného skla pod stieračom. Vyššie výbavy ponúknu dvojfarebné disky kolies a kontrastnú čiernu strechu. Na rozdiel od väčších modelov však chýbajú svetelné lišty, ktoré sa stali typickým znakom globálnych SUV od Volkswagenu.

Nový Volkswagen Tera
Volkswagen Tera: kompaktné SUV, ktoré prináša veľké ambície.
Foto: youtube.com/c/AltimaMarcha

Jednoduchý interiér, ktorý poteší klasikou

V interiéri Volkswagen vsadil na jednoduchosť a funkčnosť. Kým sa mnohí výrobcovia presúvajú k dotykovým ovládacím panelom, Tera si zachováva tradičné fyzické ovládacie prvky na nastavenie klimatizácie a svetiel. Palubná doska tak trochu pripomína model Arteon po facelifte, avšak poteší aj detaily, ako sú klasické tlačidlá na volante a ručná brzda. Pre motorista, ktorý preferuje tradičné prvky, bude Tera zaujímavou voľbou.

Pod kapotou: Skromný, ale spoľahlivý motor

Podľa očakávaní bude Tera poháňaná osvedčeným trojvalcovým motorom s objemom 1,0 litra a turbodúchadlom. Tento agregát, spárovaný s automatickou prevodovkou, zabezpečí dostatočnú dynamiku pri zachovaní nízkej spotreby. Pre cenovo dostupnejšie verzie sa očakáva aj ponuka manuálnej prevodovky. Model bude dostupný výlučne s pohonom predných kolies, čo je v tejto kategórii SUV štandardom.

Kedy a kde?

Volkswagen Tera, vyrábaný priamo v Brazílii, sa na tamojší trh dostane ešte tento rok. Súperiť bude s ďalšími populárnymi modelmi, ako sú Fiat Pulse, Citroën Basalt a Renault Kardian. Na svoje si tak prídu záujemcovia o cenovo dostupné kompaktné SUV, ktoré kombinuje moderný dizajn s praktickými riešeniami.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo vás najviac zaujalo na novom Volkswagene Tera?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Plug-in hybrid, ktorý zvládne 200 km na elektrinu a ohúri výkonom!

Koniec upozornení na radary? EÚ zaradila Waze medzi veľké platformy a chystá prísnu reguláciu

Škoda stavia na budúcnosť: Najväčšie SUV na obzore!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elektrické autá môžu spôsobovať nevoľnosť: Prečo sa v nich necítime komfortne?

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nicoleta Ionescu). Môžu elektrické automobily spôsobovať väčší diskomfort počas jazdy? Ukázalo sa, že áno, a existuje dokonca vysvetlenie tohto javu.…

Audi TT sa vracia! Nová generácia bude elektrická a postavená na platforme Porsche

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TinoFotografie). Kultový športový model Audi TT, ktorý zmizol z ponuky pred takmer dvoma rokmi, sa môže vrátiť rýchlejšie, než sme…

Klimatizácia vs. otvorené okná: Ktorá možnosť skutočne šetrí palivo?

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Vladeep). Zapnutá klimatizácia zvyšuje spotrebu paliva, ale otváranie okien vozidla nie je vždy najlepšou alternatívou. Spotreba stúpa o 5 až…

Samoobslužná umyváreň: Väčšina Slovákov robí tieto chyby a ničí si auto! Ako na to správne?

30.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VermijlCarDetail) Samoobslužné umyvárne, ľudovo „wapky“, sú hitom. Sú rýchle, lacné a dostupné na každom rohu. Má to však háčik. Väčšina…

Talianska dráma na kolesách! Alfa Romeo a Maserati chystajú superšport, z ktorého padne sánka

30.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@slamgblackseries) Pozor, toto bude veľké! Dve najvášnivejšie talianske značky, Alfa Romeo a Maserati, opäť miešajú karty. Pod krídlami gigantu Stellantis…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov