Správy, Zaujímavosti,

Golf odchádza za oceán, no v Nemecku ostáva iný príbeh

9.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/North Monaco). Jedna z najikonickejších automobilových značiek čelí zásadným zmenám. Volkswagen Golf, synonymum nemeckej precíznosti a tradície, čaká významný presun výroby. Od roku 2027 sa...

9.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/North Monaco).

Jedna z najikonickejších automobilových značiek čelí zásadným zmenám. Volkswagen Golf, synonymum nemeckej precíznosti a tradície, čaká významný presun výroby. Od roku 2027 sa spalovacie verzie tohto bestselleru budú vyrábať v Mexiku. Ale pre fanúšikov nemeckej výroby máme dobrú správu – elektrický Golf ostáva v domovskom Wolfsburgu.

Golf odchádza za oceán, no v Nemecku ostáva iný príbeh.
Foto: shutterstock.com/North Monaco

Golf sa balí do Mexika

Volkswagen Golf, symbol nemeckej automobilovej dokonalosti, sa pripravuje na veľkú zmenu. Od roku 2027 sa výroba spaľovacích modelov presunie do viac ako 9 100 kilometrov vzdialenej fabriky v mexickej Pueble. Tento krok je odpoveďou Volkswagenu na rastúci tlak na znižovanie výrobných nákladov, ktorý pociťujú nielen v Európe, ale aj na globálnom trhu.

Mexická Puebla nie je pre Volkswagen neznáme prostredie – práve tu sa už roky vyrábali golfy určené prevažne pre americký trh. Teraz sa však tento závod stane centrom pre výrobu všetkých spaľovacích modelov Golfu. Znamená to koniec nemeckých spaľovacích golfov? Nie tak celkom, pretože prichádza ďalšia kapitola tejto ikony.

Elektrický Golf ostáva v Nemecku

Aj keď spaľovacie Golfy opúšťajú Európu, Wolfsburg bude mať stále čo ponúknuť. V domovskom meste Volkswagenu sa budú vyrábať elektrické verzie Golfu, ktoré budú stáť na úplne novej platforme SSP. Táto platforma umožní výrobu moderných elektromobilov s dojazdom a technológiami, ktoré majú konkurovať tým najlepším na trhu.

A nie je to len Golf, ktorý zostane na pásoch vo Wolfsburgu. Spolu s ním sa tu budú vyrábať aj elektrické modely SUV T-Roc. Plánované výrobné kapacity tejto fabriky dosahujú až 500 000 vozidiel ročne. Otázkou však ostáva, či zákazníci budú ochotní masovo prejsť na elektrické modely.

História sa opakuje: Golf kráča stopami Garbusa

Táto situácia pripomína obdobie, keď musel ikonický Volkswagen Garbus ustúpiť prvej generácii Golfu. Vtedy sa výroba Garbusa tiež postupne presunula do Mexika, kde model žil ďalšie desaťročia. Volkswagen zrejme verí, že podobný scenár by mohol fungovať aj teraz – v Nemecku sa bude produkovať futuristický elektrický Golf, zatiaľ čo spaľovacie verzie nájdu svoje miesto za oceánom.

Predná časť Volkswagen Golf
Budúcnosť Golfu je elektrická! Wolfsburg ostáva v hre.
Foto: shutterstock.com/Tobias Arhelger

Bestseller na križovatke

Napriek tomu, že Golf už dávno nevedie rebríčky predaja na globálnom trhu (túto pozíciu teraz drží Tiguan), v Nemecku je stále neohrozenou jednotkou. Okrem neho sa v rebríčku najpredávanejších modelov často objavujú aj ďalšie Volkswageny, ako T-Roc či Tiguan. Otázkou však je, ako zákazníci na tieto zmeny zareagujú. Budú ochotní prijať Golf ako čisto elektrický model? Alebo sa obrátia k iným alternatívam?

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o presune výroby Golfu?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Vyhodil majland za auto, ktoré „sa nedá ukradnúť“. O 60 hodín bolo preč!

Mazda posúva hranice elektromobility: Arata je dôkazom ich odhodlania.

Elektromobily na šrotovisku: Smutný osud Jaguaru I-Pace


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Pozrite si, ako si Lewis Hamilton berie voľno v štýle Ferrisa Buellera

18.3.2025 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: instagram.com/lewishamilton/). Hamilton sa vložil do kultovej scény s Ferrari z filmu Ferris Bueller's Day Off. Lewis Hamilton po 12…

Porsche v mínuse: Kde sa stratilo 20 miliárd eur?

18.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AUTOTVO). Aj legendy môžu zažiť krušné časy. Porsche, ikona nemeckej precíznosti a luxusu, čelí jednej z najväčších výziev svojej histórie.…

Nové pravidlá ochrany poškodených vodičov: Čo by ste mali vedieť?

18.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tricky_Shark). Povinné zmluvné poistenie (PZP) je nevyhnutnosťou pre každého majiteľa motorového vozidla. Napriek tomu stovky tisíc áut jazdia na Slovensku…

Most vyšší ako Eiffelovka! Francúzsky zázrak inžinierstva ohromuje svet

18.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheB1M). Viadukt Millau vo Francúzsku je nielen najvyšším cestným mostom na svete, ale aj symbolom moderného inžinierstva. So svojou výškou…

Apple to vzdal, Xiaomi triumfuje: Prečo jedna značka zlyhala a druhá ovládla svet elektromobilov?

18.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ink Drop). Technologický giganti Apple a Xiaomi sa vydali na rovnakú cestu – chceli dobyť automobilový svet. Avšak kým Apple…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov