Správy, Zaujímavosti,

Zatvárajú legendárnu továreň: Osud zamestnancov visí na vlásku

8.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkyNews). Automobilový gigant Stellantis oznámil šokujúce rozhodnutie. Továreň Vauxhall v Lutone, ktorá bola symbolom britského automobilového priemyslu, ukončí výrobu. Toto rozhodnutie ohrozuje prácu až 1...

8.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkyNews).

Automobilový gigant Stellantis oznámil šokujúce rozhodnutie. Továreň Vauxhall v Lutone, ktorá bola symbolom britského automobilového priemyslu, ukončí výrobu. Toto rozhodnutie ohrozuje prácu až 1 100 zamestnancov a vyvoláva ostrú kritiku odborov aj verejnosti.

Zamestnanci pracujú na automobilovej linke
Zatvárajú legendárnu továreň: osud zamestnancov visí na vlásku.
Foto: youtube.com/@SkyNews

Elektrická budúcnosť na úkor tradičných pracovných miest

Stellantis, jeden z najväčších hráčov v automobilovom svete, oznámil, že produkcia v továrni Vauxhall v Lutone skončí už v druhom štvrťroku 2025. Zatiaľ čo stroje sa presunú a procesy sa prenesú do Ellesmere Port, zamestnanci Lutonu čelia neistým vyhliadkam.

Ellesmere Port sa má stať prvou britskou továrňou zameranou výhradne na výrobu elektrických úžitkových vozidiel. Stellantis do nej investoval už 100 miliónov libier a prisľúbil ďalších 50 miliónov na zvýšenie kapacity. Tento krok má podľa spoločnosti prispieť k udržateľnosti a priblížiť sa cieľom britskej politiky čistej mobility.

„Zrada“ pre zamestnancov a ostrá kritika odborov

Zatiaľ čo Stellantis oslavuje svoje ambiciózne plány, zamestnanci v Lutone a odbory cítia frustráciu. Odborová organizácia Unite the Union označila tento krok za „úplnú hanbu“ a „zradu“ voči dlhoročným pracovníkom. Podľa nich spoločnosť ignorovala prínos továrne Vauxhall pre britský automobilový priemysel a rozhodla sa uprednostniť zisky pred ľuďmi.

„Ekonomické a sociálne dôsledky zatvorenia tejto továrne budú obrovské,“ tvrdia predstavitelia Unite, pričom varujú pred stratou pracovných miest a devastáciou miestnej ekonomiky.

Elektrické vozidlá vs. realita na trhu

Rozhodnutie Stellantisu zatvoriť továreň v Lutone je prepojené so Zero Emission Vehicle (ZEV) mandátom britskej vlády. Tento zákon vyžaduje, aby výrobcovia predávali určité percento elektrických áut ročne. Stellantis však tvrdí, že tento mandát výrazne narušuje ich obchodný model kvôli nedostatku spotrebiteľských stimulov a klesajúcemu záujmu o elektromobily.

Aj keď výroba elektrických úžitkových vozidiel v Ellesmere Port má priniesť udržateľnú budúcnosť, kritici upozorňujú na to, že prechod na elektrické vozidlá nie je bez problémov. Dopyt po elektrických autách výrazne kolíše a mnohí spotrebitelia stále preferujú tradičné pohony.

Nabíjanie KIA elektromobilu
Budúcnosť britskej elektromobility za cenu 1 100 pracovných miest.
Foto: youtube.com/@SkyNews

Čo čaká zamestnancov Lutonu?

Stellantis uviedol, že dúfa v presun „stoviek“ pracovných miest z Lutonu do Ellesmere Port. Pre mnohých pracovníkov je však táto ponuka nejasná a ich budúcnosť zostáva neistá. Odbory zároveň upozorňujú, že presun nemusí pokryť potreby všetkých zamestnancov, čo môže viesť k veľkému množstvu prepúšťaní.

Zatvorenie továrne v Lutone nie je len kapitolou o konci jednej éry, ale aj o výzvach, ktorým čelia zamestnanci v časoch zásadných zmien v globálnom automobilovom priemysle.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako hodnotíte krok Stellantisu zatvoriť továreň Vauxhall v Lutone?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Ruskí vodiči zahadzujú európske značky, Čína za volantom triumfuje

Stačí predávať lacnejšie a porazia konkurenciu?

Japonská spoľahlivosť: Prečo sú atmosférické motory najlepšou voľbou pre vaše auto?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Hyundai pripravuje revolúciu v elektromobilite! Nový Ioniq 2 má zaútočiť na Renault a Volkswagen

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ZEUScars) Juhokórejská automobilka Hyundai sa pripravuje na veľký úder v segmente malých elektromobilov. Na Autosalóne v Mníchove 2025 predstaví nový…

Krupobitie sa blíži: Ako ochrániť svoje auto a peňaženku pred katastrofou?

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MiDaria Nipot). Letné búrky so sebou prinášajú nielen vytúžené ochladenie, ale aj hrozbu v podobe krúp. Tie dokážu na vašom…

Revolúcia v doprave? Tento motor na tekutý dusík môže poslať spaľováky aj elektromobily do dôchodku!

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SpaceAlert-c1z). Svet dopravy neustále hľadá ideálny pohon – taký, ktorý by bol čistý, lacný a efektívny. Kým vodík a elektrina…

Automobilky masovo utekajú z krajiny! Čaká nás podobný osud?

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Frederic Legrand - COMEO). Zdá sa, že nielen Taliansko má obrovský problém s udržaním výroby áut doma. Najnovšie čísla odhalili,…

Vaše auto má toľko rokov? Najvyšší čas ho predať, inak sa nedoplatíte!

17.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/shisu_ka). Existuje magická hranica, po ktorej by ste mali svoje auto okamžite predať. Po tomto čase náklady na prevádzku a…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov