Elektro, Správy, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Mazda otáča smer: Koniec čisto elektrickému modelu MX-30, na scéne ostáva verzia s rotačným generátorom

31.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes). Mazda MX-30, prvý čisto elektrický model tejto značky, končí na viacerých trhoch. Nízka autonómia a slabé predajné výsledky prinútili výrobcu prehodnotiť stratégiu. Na trhu...

31.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheStraightPipes).

Mazda MX-30, prvý čisto elektrický model tejto značky, končí na viacerých trhoch. Nízka autonómia a slabé predajné výsledky prinútili výrobcu prehodnotiť stratégiu. Na trhu však ostáva verzia E-Skyactiv R-EV s inovatívnym rotačným generátorom, ktorá ponúka praktické riešenie pre mestské aj dlhšie jazdy.

Zadný svetlomet Mazdy MX-30
Mazda otáča smer: Koniec čisto elektrickému modelu MX-30, na scéne ostáva verzia s rotačným generátorom.
Foto: youtube.com/@TheStraightPipes

Prečo Mazda opúšťa čisto elektrický model MX-30?

Mazda MX-30 debutovala ako štýlový crossover s čisto elektrickým pohonom, no nedokázala naplniť očakávania. S výkonom 145 koní a batériou s kapacitou 35,5 kWh poskytovala dojazd len približne 200 km podľa štandardu WLTP. V čase, keď konkurenti ponúkali vyššiu autonómiu, tento parameter neoslovil širšiu verejnosť a predajný úspech sa nedostavil.

Na niektorých trhoch, ako napríklad v Nemecku, už zákazníci nemajú možnosť konfigurácie čisto elektrickej verzie. V ponuke zostáva iba verzia s range extenderom, ktorá kombinuje elektrický pohon s rotačným motorom na generovanie energie.

Biela Mazda MX-30 z predu
Verzia E-Skyactiv R-EV kombinuje elektrický pohon s inovatívnym riešením dojazdu.
Foto: youtube.com/@TheStraightPipes

Čo prináša verzia E-Skyactiv R-EV?

Mazda sa rozhodla upraviť koncept MX-30 a zamerať sa na model E-Skyactiv R-EV. Táto verzia spája menšiu batériu s kapacitou 17,8 kWh, ktorá postačuje na čisto elektrický dojazd približne 94 km, s rotačným motorom fungujúcim ako generátor.

V praxi to znamená, že v mestskom prostredí môžu vodiči využívať čisto elektrickú energiu. Pre dlhšie cesty sa rotačný motor postará o dodávku elektriny pre pohon auta, čím eliminuje obavy z nedostatku nabíjacích staníc. Motor nikdy priamo nepoháňa kolesá, čo zachováva koncept elektrického pohonu.

Logika za rozhodnutím Mazdy

Mazda vidí vo verzii s range extenderom ideálne riešenie pre moderného vodiča. Pre mestské použitie ponúka ekologickú a úspornú jazdu, zatiaľ čo na dlhých trasách zabezpečuje praktickosť a nezávislosť od infraštruktúry nabíjacích staníc.

Tento koncept predstavuje kompromis medzi elektrickou mobilitou a tradičnými pohonnými technológiami, čo môže osloviť zákazníkov, ktorí nie sú pripravení na plne elektrický svet alebo nemajú prístup k spoľahlivej nabíjacej sieti.

Aká je budúcnosť modelu MX-30?

Mazda sa rozhodla ukončiť predaj čisto elektrickej verzie MX-30 na viacerých trhoch, avšak verzia E-Skyactiv R-EV zostáva v ponuke. Tento krok naznačuje, že automobilka sa snaží prispôsobiť preferenciám zákazníkov a ponúknuť riešenia, ktoré lepšie vyhovujú súčasným potrebám.

Napriek tomu si čisto elektrická verzia MX-30 zachováva miesto v ponuke niektorých krajín.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrické autá odhalené! Najväčšie problémy neukrývajú batérie, ale niečo celkom iné

Chcete SUV budúcnosti? Toto je 5 najlepších plug-in hybridov, ktoré si kúpite v roku 2025!

Jedlo za volantom: Zvyk, ktorý môže bolieť peňaženku


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Luxus minulosti: Stierače svetlometov a ich príbeh

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@nikitagudkov). Stierače svetlometov kedysi patrili medzi symboly technického pokroku a luxusu. Dnes ich na nových autách takmer nevidíme, no v…

Čakajú vás vysoké pokuty! Spanie v aute počas dovolenky môže byť problém

15.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív) Ak si na dovolenke neviete nájsť izbu alebo chcete ušetriť peniaze, spanie vo vlastnom aute sa môže zdať…

Prvý Peugeot GTi electric oficiálne debutoval: 280 koní a pocta legendárnemu 205 GTi

15.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Prvý Peugeot GTi electric oficiálne debutoval a bol predstavený v rámci 24-hodinových pretekov Le Mans 2025. Čím sa vyznačuje…

Svet má rekordný počet milionárov. Kde ich pribúda najviac a kde naopak ubúdajú?

15.06.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív) Počet milionárov na svete dosiahol v roku 2024 historické maximum. Podľa najnovšej správy žije na planéte už 23,5…

Čína chce prevŕtať zemskú kôru: Rekordný vrt!

15.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cgtn). Čína sa pripravuje na spektakulárnu misiu, ktorá môže zmeniť históriu ľudstva. Čína chce prevŕtať zemskú kôru a vykonať rekordne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov