Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Problémy pod kapotou: Ktoré motory vás môžu sklamať?

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix). Nie všetky motory sú také spoľahlivé, ako by sme očakávali. Známe problémy s rozvodmi, poškodenými reťazami či rozvodovými remeňmi spôsobujú ťažkosti viacerým značkám áut....

26.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix).

Nie všetky motory sú také spoľahlivé, ako by sme očakávali. Známe problémy s rozvodmi, poškodenými reťazami či rozvodovými remeňmi spôsobujú ťažkosti viacerým značkám áut. Od modelov Stellantis cez Ford až po prémiové značky ako BMW či Jaguar – prečítajte si, ktoré motory čelili nepríjemným poruchám a čo môžu vodiči urobiť, aby sa problémom vyhli.

Problémy pod kapotou: Ktoré motory vás môžu sklamať?
Foto: youtube.com/@AutoVFix

Ktoré motory čelia problémom? Prekvapenia na každom kroku

Rozvody patria k najdôležitejším súčastiam motora, no práve tie často spôsobujú najväčšie problémy. Známy prípad 1.2 PureTech od Stellantis ukázal, aké komplikácie môže spôsobiť rozvodový remeň v olejovom kúpeli. Nielenže sa rýchlo opotrebováva, ale jej úlomky dokážu zablokovať olejové čerpadlo, čím doslova ohrozujú životnosť celého motora. Stellantis však reagoval a nahradil rozvodový remeň reťazou v novej generácii PureTech Gen 3. Tento problém nie je však ojedinelý.

Ford a jeho neslávne známe EcoBoosty

Aj Ford čelil podobným problémom s motormi 1.0 EcoBoost. Prvá generácia týchto trojvalcov mala rovnaký rozvodový remeň, ktorý bola neskôr nahradená reťazou. Ani to však všetky problémy nevyriešilo a motoristi sa museli zaoberať častými poruchami v oblasti rozvodov, čo ukazuje, že táto časť motora je jeho najzraniteľnejším miestom.

Prémiové značky neznamenajú garanciu spoľahlivosti

Aj značky, ako BMW či Jaguar Land Rover, mali problémy. Motory BMW N14, známe z modelov Mini Cooper S, trpeli na poškodenie rozvodovej reťaze a jej napínačov. Podobne na tom boli aj dieselové motory Ingenium od Jaguar Land Rover. Tie s dvoma reťazami zdvojnásobili riziko poruchy a najviac postihli modely vyrobené medzi rokmi 2015 a 2019, ako Range Rover Evoque.

Mazda, Renault a ďalší: Ani veľké mená nie sú výnimkou

Mazda dieselové motory 2.2 MZR-CD, používané medzi rokmi 2008 a 2013, čelili problémom s uvoľnením reťaze. Renault a Nissan mali problémy s motorom 1.2 TCe/DIG-T, kde nízka hladina oleja spôsobovala poškodenie reťaze. Ani Toyota, známa svojou spoľahlivosťou, neunikla – motor 1.3 VVT-i v modeloch Yaris zaznamenal viaceré prípady poškodenia reťazí.

Nepodceňujte príznaky: Chyby motora vás môžu prekvapiť na cestách.
Foto: youtube.com/@AutoVFix

Volkswagen a Stellantis: Problémy veľkých hráčov

Motory 1.2 a 1.4 TSI/TFSI skupiny Volkswagen čelili poruchám kvôli chybám v napínačoch reťazí. Stellantis, okrem problému s 1.2 PureTech, zaznamenal aj komplikácie s dieselovými motormi 1.5 BlueHDi, kde poškodenie reťaze mohlo zničiť motor. Tieto prípady ukazujú, že ani veľké automobilky nie sú imúnne voči takýmto problémom.

Ako predísť problémom?

Aj keď sú tieto problémy nepríjemné, vodiči môžu ochrániť svoj motor včasným zásahom. Zhoršenie stavu rozvodového remeňa alebo reťaze zvyčajne sprevádzajú príznaky, ktoré netreba ignorovať – vibrácie, zvláštne zvuky pri štarte, strata výkonu pri akcelerácii alebo aktivovaná kontrolka motora. Ak sa objavia, je dôležité čo najskôr navštíviť servis.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová éra pre Ladu Vestu: Prelomové zmeny, ktoré prichádzajú v zime 2025

Neviditeľný zabijak motora. Ako odhaliť problémy a zachrániť svoje auto?

Revolučný Nissan Qashqai: SUV za cenu kompaktného auta!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Mercedes-AMG chystá elektrickú novinku: Výzva pre Porsche Taycan a Teslu Model S!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ksenz-E). Mercedes-AMG sa pripravuje na veľkú premiéru svojho prvého plne elektrického modelu, ktorý má ambíciu stať sa priamym konkurentom ikonických…

Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/berkeleylab/). Predstavte si svet, kde by ste mohli tankovať svoje auto úplne ekologicky – priamo zo vzduchu pomocou slnečnej energie.…

Koniec snov o elektrických autách? Automobilka dostáva tvrdú lekciu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Ikonická nemecká automobilka Porsche, čelí šokujúcej realite – ich elektrické vozidlá môžu na najväčšom svetovom trhu úplne zlyhať.…

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov