Správy, Zaujímavosti,

BMW recykluje suroviny pre batérie bez použitia chemikálií a tepelných metód

30.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWGroup). V Dolnom Bavorsku sa vybuduje nové kompetenčné centrum pre recykláciu. Pri recyklácii batérií sa batérie zvyčajne najprv vybijú a potom sa mechanicky oddelia jednotlivé...

30.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWGroup).

V Dolnom Bavorsku sa vybuduje nové kompetenčné centrum pre recykláciu.

Pri recyklácii batérií sa batérie zvyčajne najprv vybijú a potom sa mechanicky oddelia jednotlivé komponenty. Nakoniec sa obsiahnuté kovy oddelia pomocou chemických alebo tepelných procesov.
Foto: youtube.com/@BMWGroup

Pri recyklácii batérií sa batérie zvyčajne najprv vybijú a potom sa mechanicky oddelia jednotlivé komponenty. Nakoniec sa obsiahnuté kovy oddelia pomocou chemických alebo tepelných procesov. Oba postupy majú svoje nevýhody: chemikálie produkujú nečistoty a na tavenie je potrebné veľa energie. BMW však chce v budúcnosti získavať suroviny z batérií bez toho, aby sa uchyľovalo k tepelným alebo chemickým procesom.

Opätovne použiť vo vlastnej pilotnej výrobe batériových článkov BMW

V procese, ktorý vyvinula samotná spoločnosť BMW, sa podľa BMW zvyšky z výroby článkov, ako aj celé batériové články mechanicky rozkladajú na ich zložky. Ako presne to funguje, nie je vysvetlené. V každom prípade sa takto získané suroviny majú opätovne použiť vo vlastnej pilotnej výrobe batériových článkov BMW. Skupina má takýto pilotný výrobný závod v Parsdorfe pri Mníchove.

Nová metóda bude uvedená do praxe v novom kompetenčnom centre pre recykláciu batériových článkov (Cell Recycling Competence Centre; CRCC). Toto centrum vzniká v Kirchrothu v Dolnom Bavorsku (medzi Straubingom a Regensburgom).

BMW investuje do kompetenčného centra približne 8,3 milióna libier. CRCC sa buduje na ploche 2 200 metrov štvorcových. Na tento účel sa rozšíri existujúca budova. Výrobné zariadenia majú byť v budove inštalované od druhej polovice roka 2025. Potom sa môže začať overovanie procesu recyklácie. Neskôr sa tu má každoročne recyklovať materiál z batériových článkov v rozsahu stredných dvojciferných ton. V tomto procese bude zamestnaných približne 20 ľudí.

Medzi najcennejšie suroviny na výrobu batérií patria lítium, nikel, kobalt a meď, ako aj grafit a mangán.
Foto: youtube.com/@AllenBMWDurham

Recyklácia je potrebná

Medzi najcennejšie suroviny na výrobu batérií patria lítium, nikel, kobalt a meď, ako aj grafit a mangán. Ich recyklácia je potrebná nielen z ekologického, ale aj z ekonomického hľadiska. „Priama recyklácia pomôže znížiť náklady našej pilotnej linky na výrobu batériových článkov,“ hovorí Markus Fallböhmer, vedúci výroby batérií v BMW. BMW rozširuje svoje odborné znalosti prostredníctvom nového kompetenčného centra. „Od vývoja cez pilotnú výrobu až po recykláciu“ sa vytvára uzavretý cyklus, a to všetko na krátkej vzdialenosti v Bavorsku.

BMW spája svoje odborné znalosti v oblasti batériových článkov v troch kompetenčných centrách:

  1. Kompetenčné centrum pre batériové články (BCCC) na severe Mníchova: Vývoj článkov a malosériová výroba
  2. Kompetenčné centrum pre výrobu článkov (CMCC) v Parsdorfe pri Mníchove: pilotná linka na zväčšovanie výroby batériových článkov
  3. Kompetenčné centrum pre recykláciu článkov (CRCC) v Kirchrote: Recyklácia prebytkov z Parsdorfu

Elektrická energia z vybitých článkov sa má uchovávať v zásobníkoch energie v budove a využívať na prevádzku recyklačných zariadení. Energetickú koncepciu dopĺňa fotovoltika na streche budovy. Kompetenčné centrum buduje a prevádzkuje spoločnosť Encory GmbH, ktorá je spoločným podnikom BMW a spoločnosti Interzero, špecializujúcej sa na recykláciu, v pomere 50:50. Na rozdiel od toho duševné vlastníctvo recyklačného procesu patrí výhradne spoločnosti BMW.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

BMW vyzdobené vianočnými svetlami. Ako reagovali policajti vo Valči, keď ho stretli v premávke

Všetky nové vozidlá BMW v roku 2025

Nové modely sa dokážu v továrňach riadiť autonómne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Úsporný, štýlový, mestský: Zistite, prečo si Európa zamiluje najpopulárnejšie elektrické auto!

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechnologicVehicles). V Číne si toto elektrické auto získalo obrovskú popularitu a teraz je konečne dostupné aj pre európskych zákazníkov. Úsporný,…

Nové Renault Clio: Hybridná budúcnosť za vyššiu cenu!

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RenaultUKOfficial). Úplne nové Renault Clio, ktoré bude predstavené v roku 2025, prinesie významné zmeny. Očakáva sa atraktívnejší dizajn, modernejší interiér…

Najväčšie elektrické lietadlo na svete je pripravené na let

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: heartaerospace). Experimentálne lietadlo Heart 1 vzlietne z letiska Plattsburgh v roku 2025 Prvý experimentálny let lietadla Heart X1, ktoré sa…

Najdlhší podmorský tunel pod Baltským morom. Veľká úloha pre stavbárov

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FemernAS). Pod Baltským morom sa buduje najdlhší podmorský tunel, ktorý spojí Roedby v Dánsku a Puttgarden v Nemecku. Stavba bude…

Volkswagen a jeho kríza: Problémy z pohľadu Vladimira Putina

6.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNN). Čo vlastne stojí za krízou Volkswagenu? Nie sú to len vysoké náklady na pracovnú silu, masívne výdavky na elektromobilitu…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov