Správy, Zaujímavosti,

Európska komisia chce prehodnotiť myšlienku elektronických palív

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews). Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu. Emisné normy pre nové vozidlá naplánované na rok 2026...

29.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews).

Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup“, uviedol budúci komisár pre klímu.

Európska komisia chce prehodnotiť myšlienku elektronických palív.
Foto: youtube.com/@guardiannews

Emisné normy pre nové vozidlá naplánované na rok 2026 by sa mohli zmeniť. Európska komisia chce prehodnotiť e-palivá (syntetické palivá vyrobené z vody a CO2). Povedali to Wopke Hoekstra, budúci komisár pre klímu, a Teresa Ribera, budúca podpredsedníčka Komisie zodpovedná za politiku v oblasti klímy.

Na prípravu na rok 2035 bude potrebný „technologicky neutrálny prístup, v ktorom majú syntetické palivá zohrávať dôležitú úlohu vďaka cielenej zmene a doplneniu nariadenia v rámci plánovaného preskúmania“, povedal holandský komisár poslancom Európskeho parlamentu.

Kombinácia biopalív a elektromotorov na dosiahnutie úplnej dekarbonizácie dopravy by podľa španielskej poslankyne Teresy Ribery mala tiež dodať dôveru trhom a investorom.

Politická a priemyselná výzva

Pre nemecké automobilky je to netrpezlivo očakávaná správa. Luca de Meo, generálny riaditeľ spoločnosti Renault a predseda ACEA, sa už vyslovil za flexibilný prístup bez uprednostňovania „konkrétnej technológie“.

Adolfo Urso, minister pre podnikanie a sektor „Made in Italy“, podporil využívanie biopalív a iných technológií, ale vyzval, aby sa strednodobé preskúmanie emisných noriem presunulo na prvú polovicu roka 2025.

Na prípravu na rok 2035 bude potrebný technologicky neutrálny prístup, v ktorom majú syntetické palivá zohrávať dôležitú úlohu.
Foto: youtube.com/@fullychargedshow

Vo výrobe od roku 2030

Podľa prognóz uvedených v dokumente Accademia Nazionale dei Lincei, ktorý podpísali Silvia Bordiga, Gaetano Guerra a Gianfranco Pacchioni, by sa prvá veľkovýroba elektronických palív mohla začať v roku 2030. Objem potrebný na dosiahnutie skutočného významu sa však dosiahne až okolo roku 2050.

Ich cena je stále príliš vysoká, trikrát až desaťkrát vyššia ako cena fosílnych palív, a do veľkej miery závisí od ceny potrebnej elektrickej energie a zachytávania CO2. Veľa bude závisieť od rovnováhy rôznych ekonomických faktorov, budeme musieť investovať do obnoviteľných zdrojov energie a naďalej budeme hovoriť o jadrovej energii novej generácie, aby sme znížili cenu elektriny.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Elektrárenské spoločnosti v otázke ľudských práv. Najhorším páchateľom je výrobca z Číny

Malo vzniknúť 100 000 nových pracovných miest, ale došlo k masívnym škrtom. Európsky automobilový priemysel v pasci?

Kto predal najviac áut v Európe v septembri 2024


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Chcete spať v aute a ušetriť? Tieto pravidlá musíte poznať, inak hrozí mastná pokuta!

02.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tramp57). Nocľah v aute je pre mnohých lákavým spôsobom, ako ušetriť na cestách, najmä v lete. Skôr než sa však…

Prelomová dohoda s USA: Európske autá budú lacnejšie, Brusel tlačí na ďalšie zľavy!

02.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Virrage Images). Dôležitá dohoda medzi USA a Európskou úniou prináša dobré správy pre európske automobilky. Americké clá na autá vyrobené…

Prchajúci stan či Hadrák: Príbeh legendárneho Velorexu, ktorý ste mohli šoférovať s vodičákom na motorku!

02.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@pannoniaduna) Je to legenda, na ktorú sa nezabúda. Trojkolesové vozidlo s karosériou z koženky, ktoré brázdilo cesty Československa a dodnes…

Ako ušetriť palivo? Zabudnite na mýty z autoškoly.

02.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jovan M). Hoci autá s karburátormi nájdeme dnes už len v múzeách, mnohí vodiči sa stále riadia radami, ktoré platili…

Nafúkate z Kofily 1,18 promile? Šokujúci test odhalil, ktoré sladkosti vás môžu dostať do problémov!

02.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Kofila) To, že za volantom môžete nafúkať aj bez toho, aby ste pili alkohol, už asi viete. Čo však poviete…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov