Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Ford žiada vládu o pomoc. „Musíme nejako vytvoriť dopyt po elektrických vozidlách“.

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FordUK). Spojené kráľovstvo vystúpilo z Európskej únie, aby mohlo samo rozhodovať o svojej budúcnosti a nemuselo dodržiavať smernice EÚ. To však nie je dobrá správa...

7.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FordUK).

Spojené kráľovstvo vystúpilo z Európskej únie, aby mohlo samo rozhodovať o svojej budúcnosti a nemuselo dodržiavať smernice EÚ. To však nie je dobrá správa pre výrobcov automobilov, pretože tlak na rozvoj elektromobility je v niektorých ohľadoch ešte väčší ako v EÚ. Ukazuje sa, že tento problém je taký veľký, že Ford požiadal vládu o pomoc pri „vytváraní dopytu“.

Spojené kráľovstvo vystúpilo z Európskej únie, aby mohlo samo rozhodovať o svojej budúcnosti a nemuselo dodržiavať smernice EÚ.
Foto: youtube.com/@FordUK

Obrovské pokuty za nedostatočný predaj elektromobilov

Zatiaľ čo výrobcovia automobilov pôsobiaci na trhoch EÚ majú vážny problém v podobe nových noriem CO2, ktoré vstúpia do platnosti už v budúcom roku (a na základe ktorých by mohli zaplatiť pokuty vo výške až 15 miliárd eur), spoločnosti predávajúce autá v Spojenom kráľovstve majú iný problém. Je pravda, že zákaz predaja nových spaľovacích áut tam bol odložený z roku 2030 na rok 2035, ale stále existujú požiadavky na podiel predávaných elektrických vozidiel.

Zatiaľ čo EÚ núti k predaju elektromobilov stále prísnejšími normami CO2, ktoré sa nedajú dosiahnuť bez zodpovedajúceho vysokého podielu elektromobilov v predaji, Spojené kráľovstvo má inú predstavu. V tomto roku musia elektromobily tvoriť 22 % predaja každého výrobcu. V budúcom roku to bude 25 percent a napríklad v roku 2030 bude musieť byť až 80 percent predaja BEV.

Na spoločnosti, ktoré tieto požiadavky nesplnia, čakajú naozaj tvrdé sankcie. Hovoríme o pokute takmer 17848€ za každé predané auto. Táto suma je neúnosne vysoká a žiadny výrobca by v žiadnom prípade neriskoval, že ju bude musieť zaplatiť.

Spoločnosť Ford chce poskytnúť kupujúcim elektromobilov viac výhod

Ford má už dlhší čas vážny problém s plnením týchto požiadaviek. Ešte v máji tohto roku Martin Sander, šéf európskej divízie výrobcu, vyhlásil, že spoločnosť nebude platiť pokuty za nesplnenie tohto cieľa, ani nebude predávať elektromobily so stratou. Namiesto toho jednoducho obmedzí prístup Britov k spaľovacím automobilom. Ford dúfa, že takýmto obmedzením všetkých predajov sa mu podarí zvýšiť podiel elektromobilov nad požadovanú úroveň.

V súčasnosti však situácia nie je dobrá. Podľa Dataforce tvorili elektromobily v septembri 4,6 % predaja Fordu vo Veľkej Británii. Spoločnosť má teda vážny problém, za ktorý si čiastočne môže sama. Donedávna bol jediným osobným elektromobilom v ponuke Mustang Mach-E, ktorý je SUV strednej triedy. Až teraz k nemu pribudol kompaktný Explorer a, ďalší obrazový odkaz na legendu, elektrické Capri (tiež SUV). Elektrická Puma, ktorej spaľovacia verzia je bestsellerom, sa objaví až v novembri.

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Ford nesplní požadované predajné ciele pre elektromobily. Lisa Brankinová, výkonná riaditeľka spoločnosti Ford pre Spojené kráľovstvo a Írsko, sa v rozhovore pre Automotive News vyjadrila priamo k tomuto problému:

Zákazníci nemajú dostatočný záujem (o elektromobily – pozn. red.). Musíme niečo urobiť, aby sme tento dopyt vytvorili.

Inými slovami, opäť sa ukazuje, že prognózy predaja elektrických vozidiel sa výrazne míňajú s realitou. A keďže voľný trh im stále nie je naklonený tak, ako by si politici želali, Brankin ich vyzýva, aby siahli po umelých metódach vytvárania dopytu.
Foto: youtube.com/@namcar85

Inými slovami, opäť sa ukazuje, že prognózy predaja elektrických vozidiel sa výrazne míňajú s realitou. A keďže voľný trh im stále nie je naklonený tak, ako by si politici želali, Brankin ich vyzýva, aby siahli po umelých metódach vytvárania dopytu. Navrhuje napríklad znížiť DPH na elektromobily na polovicu. Chcela by tiež, aby sa na budúci rok zmiernili požiadavky na podiel predaja elektromobilov, ako aj zrušenie pokút pre výrobcov. Chcela by tiež, aby sa dotácie na elektrické dodávky predĺžili do konca budúceho roka. Ford, hoci má veľký počet elektrických dodávok, nedosiahol požadovaný 10-percentný podiel na predaji.

Chceme, aby sme v roku 2026 dostali nový začiatok, aby sme mohli získať dostatočný impulz pred požiadavkami, ktoré prinesie rok 2030.

Pripomeňme si, že pôvodne chcela spoločnosť Ford predávať v Európe výlučne elektrické vozidlá už v roku 2030. Bolestivo však narazil na realitu. „Širší trh je o niečo skeptickejší,“ – Lisa Brankinová sa vyjadrila.

Príliš nízky predaj elektrických vozidiel je problémom mnohých výrobcov

Na záver treba poznamenať, že problém príliš obmedzujúcich cieľov predaja elektromobilov nie je len problémom spoločnosti Ford. Šéf spoločnosti Stellantis Carlos Tavares ich označil za „hroznú vec pre Spojené kráľovstvo“ a pohrozil, že ak sa normy nezmiernia, zatvorí svoje továrne na výrobu úžitkových vozidiel v krajine. Britské úrady na tieto požiadavky zatiaľ nereagovali.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ford Puma, takmer rovnako lacný ako Dacia Duster

Ford predstavil nové Mondeo, ale …

Spoločnosť Ford pracuje na nových verziách modelu Mustang. Mohli by sme sa dokonca dočkať štvordverovej verzie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Vynálezca tejto metódy výstavby tunela je naozaj génius

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Vynálezca, ktorý stojí za touto revolučnou metódou výstavby tunelov, je naozajstným géniom svojej doby. Jeho prínos k stavebnému…

Nissan prepustí 9 000 zamestnancov a zníži výrobnú kapacitu

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toiauto). Nissan Motor prepustí 9 000 zamestnancov na celom svete a zároveň zníži výrobnú kapacitu. Automobilka sa snaží znížiť náklady…

Dieselové motory prežívajú ťažké časy. Tu je 7 hoaxov, ktoré treba vyvrátiť

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Anteeh8). Dôvodom, prečo vznetové motory nie sú v najlepšej kondícii, je séria hoaxov, ktoré okolo nich kolujú už roky. V…

Cieľom nového patentu spoločnosti Google je prevziať (príliš) veľkú kontrolu. Až tak, že vám z toho bude behať mráz po chrbte.

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Waymo). Spoločnosť Google spolu s Waymo podala patent na systém autonómneho riadenia, ktorého cieľom je prevziať plnú kontrolu nad vozidlom.…

Priestrannosť a štýl za dostupnú cenu: Spoznajte novú Daciu!

10.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Dacia segmentu C, umiestnená medzi modelmi Duster a Bigster, by sa mohla objaviť už v roku 2025 s cenami…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov