22.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Vozidlá Volvo majú z dobrého dôvodu povesť jedných z najbezpečnejších na svete. Veď práve švédsky výrobca je zodpovedný za zavedenie bezpečnostných pásov v masovom meradle alebo za fungovanie airbagov. Švédsky výrobca si svoju povesť udržiava dodnes, a to by nebolo možné bez bezpečnostného Volvo Cars Safety Centre.
Denne havarujú v priemere s jedným vozidlom Volvo
Bezpečnostné centrum spoločnosti Volvo je už viac ako 20 rokov staré, ale stále zohráva kľúčovú úlohu pri udržiavaní pozície lídra v oblasti automobilovej bezpečnosti. Keď ho v roku 2000 otvoril švédsky kráľ, bolo toto laboratórium jedným z najmodernejších laboratórií na svete. A v mnohých ohľadoch ním zostáva aj dnes.
Centrum bezpečnosti spoločnosti Volvo Cars pomáha inžinierom výrobcu posúvať hranice bezpečnosti a učiť sa zo skutočných dopravných nehôd. Spoločnosť pracuje na dosiahnutí cieľa, ktorým je úplná absencia smrteľných nehôd a vážnych zranení vo vozidlách švédskeho výrobcu.
Thomas Broberg, jeden z popredných bezpečnostných inžinierov: Jeho záväzok k bezpečnosti nie je o absolvovaní testu alebo získaní hodnotenia bezpečnosti. Náš záväzok k bezpečnosti spočíva v zisťovaní, ako a prečo dochádza k nehodám a úrazom. A potom vyvíjať technológie, ktoré im pomôžu predchádzať. Dúfame, že naša priekopnícka práca bude inšpirovať ostatných, aby išli v našich stopách. Našou ambíciou je znížiť počet obetí dopravných nehôd na celom svete.
Nehody pri rýchlostiach do 120 km/h
Laboratórium Volvo obsahuje dve testovacie dráhy dlhé 108 a 154 metrov. Kratšia z nich je pohyblivá a môže byť naklonená v rozsahu od 0 do 90 stupňov. To umožňuje vykonávať crash testy pod rôznymi uhlami a rýchlosťami. Takisto je možné simulovať zrážku dvoch pohybujúcich sa vozidiel. Tie môžu zrýchliť až na 120 km/h.
K dispozícii je aj priestor na vykonávanie testov prevrátenia a scenárov vybočenia z cesty. Volvo ponúka aj záchranným službám možnosť zdokonaliť svoje zručnosti pri záchrane života. Vo vnútri hlavnej haly sa nachádza obrovská nárazová bariéra, ktorá sa používa na testovanie rôznych typov nárazov – čelných, zadných a bočných. Okrem toho sa bariéra, ktorá váži neuveriteľných 850 ton, môže v prípade potreby pohybovať pomocou airbagov.
Centrum pripravené na elektromobily
Bezpečnostné centrum bolo v posledných rokoch vybavené a pripravené špeciálne na bezpečné crash testy elektromobilov. Počas havárií sú však vozidlo, testovacie figuríny a bariéry vybavené senzormi, ktoré umožňujú inžinierom podrobne zaznamenať celý reťazec udalostí. Desiatky kamier s ultravysokým rozlíšením tiež snímajú crash test zo všetkých možných uhlov.
Pred fyzickým crash testom však príslušný model vozidla už absolvoval tisíce počítačom simulovaných crash testov. Všetky údaje získané z týchto testov potom inžinieri spoločnosti Volvo využívajú na vývoj bezpečnejších vozidiel.
Thomas Broberg: Bez ohľadu na scenár ho môžeme zopakovať aj tu. Pre mňa je veľmi inšpirujúce uvedomiť si, že každou hodinou testovania a analýzy, ktorú strávime, sme čoraz bližšie k naplneniu našej ambície, aby v novom Volve nikto nezahynul ani nebol vážne zranený.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nové SUV značky Volvo sa už vyrába. Odstráni EX90 konkurenciu?
Dacia pokračuje v testovaní pripravovaného SUV Bigster. Nový model bude mať premiéru v októbri