Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Máte dve nové pneumatiky? Odborníci odporúčajú zadné, nie predné

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlwaysForward12). Odborníci na pneumatiky tvrdia, že viac ako polovica vodičov tento trik pri výmene pneumatík nepoužíva. Ako správne je namontovať nový pár pneumatík? Pri kúpe...

20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlwaysForward12).

Odborníci na pneumatiky tvrdia, že viac ako polovica vodičov tento trik pri výmene pneumatík nepoužíva. Ako správne je namontovať nový pár pneumatík?

Máte dve nové pneumatiky? Odborníci odporúčajú zadné, nie predné.
Foto: youtube.com/@AlwaysForward12

Pri kúpe dvoch nových pneumatík nám zdravý rozum hovorí, že najlepšou voľbou je namontovať ich na prednú nápravu, ale odborníci spoločnosti Michelin s tým nesúhlasia. Aj keď sa to môže zdať ako správny postup, ktorý mnohí vodiči uplatňujú, odborníci majú iný názor.

Hovorí sa, že keď chceme vymeniť opotrebované pneumatiky na prednej náprave, nemali by sme na túto nápravu nasadzovať nové pneumatiky. Namiesto toho by sa mali namontovať na zadnú nápravu a pneumatiky, ktoré sme mali na zadnej náprave, by sa mali presunúť na prednú nápravu.

Brian Porteous, technický riaditeľ spoločnosti Michelin UK, nedávno v rozhovore pre britskú publikáciu AutoExpress uviedol, že až polovica vodičov netušila, že je to pri výmene pneumatík potrebné, a nevedeli to ani mnohé pneuservisy.

Tip spoločnosti Michelin na otáčanie pneumatík

Ale prečo by ste chceli mať najlepšie pneumatiky na zadnej náprave, keď tie na prednej náprave majú na starosti riadenie a väčšinu ťažkého brzdenia. Všetko je to o stabilite vozidla.

Prekĺzanie prednej nápravy je ľahšie kontrolovateľná ako stočenie (pretáčavosť) zadnej nápravy.
Foto: youtube.com/@roadrage1880

Montáž pneumatík na zadnú časť vozidla minimalizuje pravdepodobnosť stočenia (pretáčavosti), najmä ak je asfalt mokrý. „Keď je vozidlo stabilné, môžete začať uvažovať o brzdení a trakcii,“ povedal Porteous. „Zistíte, že brzdenie a trakcia čiastočne opotrebovaných pneumatík vpredu je dostatočná.“

Logika tohto postupu spočíva v tom, že prekĺzanie prednej nápravy je ľahšie kontrolovateľná ako stočenie (pretáčavosť) zadnej nápravy. Mnohí vodiči by mohli spanikáriť, keď pocítia šmyk zadnej časti vozidla, preto sa prekĺzanie prednej nápravy považuje za bezpečnejšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Je dobré mať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?

Ako otestovať chybnú spojku. Čo sa stane, ak spojka zlyhá počas jazdy


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ford sa vracia k spaľovákom! Nový crossover na platforme Focusu nebude len elektrický

14.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RYosha). Ford sa pripravuje na uvedenie nového modelu postaveného na osvedčenej platforme známej z aktuálneho Focusu. Zaujímavé je, že toto…

Ťaháte príves? Táto chyba vás môže stáť život! Smrtiaca pasca na diaľnici

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Beekeepx) Ťahanie prívesu sa môže zdať ako jednoduchá úloha. Pripojíte ho, naložíte a idete. Realita je však oveľa nebezpečnejšia. Najmä…

Koniec jedovatému prachu z bŕzd? Stellantis má geniálne riešenie.

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/kaninw). V posledných rokoch sa bubnové brzdy z moderných áut takmer úplne vytratili. Kotúčové brzdy sú nielen účinnejšie a menej…

Koniec sa nekoná! Mercedes šokuje, legendárny motor V12 bude žiť ďalej!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AMGmeister) V dobe, keď sa zdá, že budúcnosť patrí výlučne elektromobilom a veľké motory sú na odpis, prichádza z Nemecka…

Šokujúci výsledok z crash testov: Z tohto čínskeho auta by ste neodišli živí!

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ancapcrashtests) Automobilový svet zažil zemetrasenie. Nový a nádejný čínsky model MG 3, ktorý mal ambíciu stať sa hitom, totálne pohorel…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov