Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Mestské auto CT-2 s nastaviteľnou šírkou bude uvedené na trh v roku 2026

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork:). Ľahké vozidlo má stáť 18997,20 EUR a vyrábať sa v Cecompe ako Microlino. Niekedy úzke a niekedy široké. S týmto receptom by sa mal...

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork:).

Ľahké vozidlo má stáť 18997,20 EUR a vyrábať sa v Cecompe ako Microlino. Niekedy úzke a niekedy široké. S týmto receptom by sa mal mestský transformátor bez problémov pohybovať po meste. Izraelská spoločnosť, ktorá stojí za nezvyčajným vozidlom s premenlivou šírkou rozchodu, teraz predstavuje nový variant s názvom CT-2, ktorý by sa mal začať vyrábať koncom roka 2026.

Niekedy úzke a niekedy široké. S týmto receptom by sa mal mestský transformátor bez problémov pohybovať po meste.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

City Transformer bol už predstavený ako prototyp s názvom CT-1 na autosalóne IAA 2021. Vďaka minimálnej šírke jeden meter sa vozidlo dlhé 2,50 m a vysoké 1,53 m dokáže dostať aj cez tie najužšie medzery. Po stlačení tlačidla sa kolesá posunú ďalej smerom von, čím sa šírka zväčší na 1,30 metra. To zabraňuje prevráteniu vozidla v zákrutách, a to aj pri maximálnej rýchlosti 55 km/h.

Slušný batožinový priestor

Rovnako ako prototyp ponúka CT-2 dve sedadlá v rade a dvere na oboch stranách s elektricky spúšťanými oknami. V interiéri sa nachádza centrálny displej s najdôležitejšími informáciami a vpravo držiak na mobilný telefón pre navigáciu.

Ovládacie prvky palubného počítača, tempomatu, audiosystému a telefónneho spojenia sa nachádzajú na volante. Svetlá, rameno stieračov a smerovky sa ovládajú tradičnými páčkami na stĺpiku riadenia, poloha prevodovky (P, N, R, D a B) sa aktivuje otočným ovládačom na pravej strane prístrojovej dosky, zatiaľ čo tlačidlo na zmenu z úzkej na širokú a naopak sa nachádza na druhej strane.

Na rozdiel od prototypu, ktorý mal veľké zadné dvere, má CT-2 delené zadné dvere. Horná časť vrátane zadného okna sa otvára smerom nahor, zatiaľ čo spodná časť sa otvára smerom nadol. Po sklopení zadného sedadla vznikne batožinový priestor s objemom 450 litrov (500 litrov po vybratí zadného sedadla).

Pohon netvorí jeden, ale dva elektromotory na zadnej náprave. Celkový výkon je až 20 k, pričom krátkodobo je možné dosiahnuť výkon 30 k. Maximálna rýchlosť je 25 km/h v úzkom režime City a až 55 km/h v širokom režime Performance.

Tak ako v prípade „skutočného“ elektromobilu, aj tu energiu dodáva lítium-iónová batéria s chemickým zložením NMC. Má však iba napätie 48 V a kapacitu 15 kWh. V motorickom cykle WMTC je dojazd 180 KM, po zapnutí klimatizácie klesne na 120, KM. Nabíjanie prebieha v bežnej domácej zásuvke. Pri nabíjacom výkone 3,3 kW by to malo trvať 4 hodiny 30 minút. Výkon 3,3 kW je však možný len so silnou poistkou – s bežnými 10 ampérmi je možný len výkon 2,3 kW.

Vozidlo bude vyrábať spoločnosť Cecomp v Taliansku

Vozidlo váži 450 kg bez batérie, a preto spĺňa požiadavky na ľahké elektrické vozidlo triedy L7E. S batériou váži 560 kg. CT-2 má byť vybavený systémami ABS, ESP, airbagmi, systémom varovania pred mŕtvym uhlom a systémom proti kolízii.

Vozidlo bude vyrábať spoločnosť Cecomp v Taliansku. Turínska spoločnosť, ktorá sa špecializuje na výrobu prototypov a malých sériových vozidiel, vyrába aj model Microlino. Spoločnosť City Transformer v súčasnosti hľadá investorov na realizáciu svojho zámeru.

Spoločnosť City Transformer bola založená v Tel Avive v roku 2014. Prvá štúdia bola predstavená na summite o inteligentnej mobilite v Tel Avive v roku 2017. Prototyp bol potom predstavený na autosalóne IAA v Mníchove v roku 2021. Vozidlo bolo možné predobjednať od roku 2023; v tom istom roku bolo zaznamenaných 2 000 kusov.

Očakáva sa, že základná cena bude približne 19 000 eur s nemeckou DPH. Pre porovnanie: Microlino je k dispozícii aj vo verzii 55 km/h od približne 19 000 EUR, zatiaľ čo Opel Rocks Electric, ktorý má maximálnu rýchlosť 28 km/h, stojí menej ako polovicu.

Technické údaje mestského transformátora CT-2

Pohon zadných kolies s 2 elektromotormi
Výkon systému: 20 PS (krátko 30 PS)
0-50 kmh / maximálna rýchlosť: 5 s / 90 kmh
Batéria / dojazd: 15 kWh (NMC) / 180 km (WMTC)
Nabíjací výkon: 3,3 kW AC
Čas nabíjania: 3 kW (3,5 min.) 4,5 hodiny (0-100 %)
Rozmery: cca 2 500 mm dĺžka / 1 000/1 300 mm šírka / 1 530 mm výška
Rozchod kolies / svetlá výška: 1 800 mm / 153 mm
Polomer otáčania: 8,2 m (úzky) alebo 8,5 m (široký)
Kolesá / pneumatiky: 15 palcov / 135/70 R15
Brzdy: Kotúče (predné a zadné)
Batožinový priestor: Batožinový priestor: 450 litrov (500 litrov po vybratí zadného sedadla)
Hmotnosť bez nákladu: 450 kg (560 kg s batériou)
Prípustná celková hmotnosť: 750 kg

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Najlepšie malé vozidlá na trhu. Hodnotené britskými odborníkmi

Japonská „Škoda Fabia“ sa postupne prestane vyrábať. Mestské auto za 12 900 eur bude minulosťou


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Chcete, aby vaša autobatéria vydržala dlhšie? Tu je návod!

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Mehmet Cetin). Zima sa nám pripomína ťažkým štartovaním? Mnohí automaticky vinia mráz, no skutočný problém často vzniká už v lete.…

Vynálezca tejto metódy výstavby tunela je naozaj génius

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Vynálezca, ktorý stojí za touto revolučnou metódou výstavby tunelov, je naozajstným géniom svojej doby. Jeho prínos k stavebnému…

Nissan prepustí 9 000 zamestnancov a zníži výrobnú kapacitu

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toiauto). Nissan Motor prepustí 9 000 zamestnancov na celom svete a zároveň zníži výrobnú kapacitu. Automobilka sa snaží znížiť náklady…

Dieselové motory prežívajú ťažké časy. Tu je 7 hoaxov, ktoré treba vyvrátiť

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Anteeh8). Dôvodom, prečo vznetové motory nie sú v najlepšej kondícii, je séria hoaxov, ktoré okolo nich kolujú už roky. V…

Cieľom nového patentu spoločnosti Google je prevziať (príliš) veľkú kontrolu. Až tak, že vám z toho bude behať mráz po chrbte.

11.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Waymo). Spoločnosť Google spolu s Waymo podala patent na systém autonómneho riadenia, ktorého cieľom je prevziať plnú kontrolu nad vozidlom.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov