Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Je dobré mať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConquerDriving). Medzi vodičmi sa často viedol spor, či je lepšie držať nohu na brzde, keď stoja na semafore, alebo nie. Väčšinou sa stáva, že keď...

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConquerDriving).

Medzi vodičmi sa často viedol spor, či je lepšie držať nohu na brzde, keď stoja na semafore, alebo nie. Väčšinou sa stáva, že keď vodič príde k semaforu, na ktorom svieti červená, zastaví a vyradí rýchlosť. Vo všeobecnosti ide o zvyk.

Je dobré mať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?
Foto: youtube.com/@ConquerDriving

Ale pre tých, ktorí jazdia v aute s automatickou prevodovkou, je to dobré?

Je v poriadku vyradiť rýchlosť, keď stojíte na semafore?

Na rozdiel od manuálnej prevodovky si automatická prevodovka volí prevodové stupne sama. A keď vozidlo stojí a vodič má nohu na brzde, prevodovka sa automaticky vyradí.

Keď šľapnete na brzdu, v automatickej prevodovke systém sám odpojí prevodovku. A zostane tak, kým máte nohu na brzde. Neodporúča sa, aby ste pri každom zastavení na semafore vyradili z režimu Drive a nechali vozidlo v polohe Park alebo Neutral. Čím častejšie to budete robiť, tým viac sa bude prevodovka opotrebovávať.

Pre vozidlá s automatickou prevodovkou teda platí odporúčanie nezaraďovať polohu Park alebo Neutral, keď stojíte na semaforoch. Čo znamená, že budete mať celý čas nohu na brzde.

V prípade vozidla s manuálnou prevodovkou sa odporúča zaradiť nižší rýchlostný stupeň, keď zastavujete. Následne, po zastavení vyradíte rýchlosť a uvoľnite spojku. V opačnom prípade, keď stojíte vedie to k predčasnému opotrebovaniu spojky.

Mali by ste však držať nohu na brzde aj počas státia vozidla?

Je dobré držať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?

Úlohou brzdového systému je zastaviť vozidlo, keď je v pohybe. Ale aj udržiavať vozidlo na mieste, keď sa nachádza na svahu.

Pri manuálnych prevodovkách je dobré mať nohu na brzde.
Foto: youtube.com/@ConquerDriving

Existujú autá, ktoré majú automatický systém, ktorý po zastavení vozidla, vozidlo zablokujú proti pohybu či už dopredu alebo dozadu, keď je prevodovka v neutrály. V týchto situáciách nemusíte držať nohu na brzde. Pri manuálnych prevodovkách je však dobré mať nohu na brzde. V opačnom prípade by sa auto mohlo pohnúť a hrozilo by, že narazíte do vodiča pred vami alebo za vami.

Ďalšou možnosťou je zatiahnuť ručnú brzdu pri zastavovaní na semaforoch, ak nechcete mať nohu zakaždým na brzde.

Tým sa neopotrebujú brzdové doštičky ani brzdový systém vozidla. Naopak, môže vás to zachrániť pred nepríjemnou nehodou. Navyše, ak budete mať smolu a zozadu do vás narazí iné vozidlo, môžete sa vyhnúť nárazu do vozidla pred vami.

Preto je dobré, aby ste na semaforoch držali nohu na brzde alebo zatiahli ručnú brzdu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Plynulá jazda v meste. 5 jednoduchých tipov pre vodičov

Preplachovanie motora. Kedy je to potrebné


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zabudnite na Disneyland: Praha mala najväčší lunapark Európy s 5-kilometrovou horskou dráhou!

17.09.2025, Redakcia Cestovateľ (Foto: youtube.com/@52373) Vedeli ste, že za prvej republiky sa Praha pýšila gigantickým lunaparkom, ktorý bol najväčší v celej Európe? Na mieste, kde…

Koniec hororu na diaľnici do Talianska? Európa stavia najdlhší tunel sveta, kamióny zmiznú pod zem!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Martin Erdniss) Nekonečné zápchy, nervy v koncoch a kamión vedľa kamióna. Presne tak dnes vyzerá cesta cez Brennerský priesmyk, ktorú…

Gigant sa vzdáva: Stellantis ruší výrobu elektrického RAMu v USA! Koniec ešte pred začiatkom!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlphaSQUADofficial) Automobilový svetom otriasa správa, ktorá je ako blesk z jasného neba. Koncern Stellantis urobil bezprecedentný krok. Oficiálne ruší a…

Zabudnite na nudu: Rodinný Megane sa mení na superšport!

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Stoqliq) Svet rýchlych hatchbackov zažíva zemetrasenie. Renault, značka známa svojimi legendárnymi hot-hatchmi, sa rozhodol šokovať svet. Zobral svoj rozumný a…

Amazon spúšťa robotaxíky v Las Vegas! Nemajú ani sedadlo vodiča a jazdia oboma smermi

17.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ZooxYouTube). Spoločnosť Amazon Zoox – po viac ako desaťročí výskumu, vývoja a testov – oficiálne spustila svoju komerčnú službu robotaxíkov.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov