Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Európska továreň sa lúči s klasickým hot hatchom. Takto vyzerá posledný Volkswagen Polo?

13.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CARSARENA). Volkswagen urobil svojim zákazníkom veľa radosti a modely ako Golf, Passat a Polo sa natrvalo zapísali do histórie automobilov a mnohých generácií vodičov. Nastal...

13.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CARSARENA).

Volkswagen urobil svojim zákazníkom veľa radosti a modely ako Golf, Passat a Polo sa natrvalo zapísali do histórie automobilov a mnohých generácií vodičov. Nastal však čas elektrifikácie a novej úrovne mobility. Pre model Polo to znamená presun mimo Európy.

Európska továreň sa lúči s klasickým hot hatchom. Takto vyzerá posledný Volkswagen Polo?
Foto: youtube.com/@CARSARENA

Španieli sa s ľútosťou lúčia s hot-hatchom Volkswagen Polo

Je už jasné, že Volkswagen ukončí výrobu modelu Polo v Španielsku. Model prvýkrát zišiel z výrobných liniek závodu Navarra v roku 1984. Odvtedy sa na cesty dostalo 8 422 161 kusov tohto modelu.

Teraz sa s týmto kultovým nemeckým úžitkovým vozidlom, ktoré bolo súčasťou každodenného života mnohých vodičov, s veľkou ľútosťou lúčime. Zároveň zanecháva nezmazateľný odkaz v španielskom automobilovom priemysle.

Pokiaľ ide o poslednú vyrobenú jednotku, je to modrá verzia Polo in Life. Pod jeho kapotou sa nachádza motor 1.0 TSi s výkonom 95 k, ktorý je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Zostane symbolom konca éry modelu Polo v továrni v Pamplone (Navarra).

„Polo nám dalo všetko, pevnú minulosť a prítomnosť, ktorá nám umožňuje odvážne sa pozerať do elektrickej budúcnosti,“

– povedal Michael Hobusch, prezident spoločnosti Volkswagen Navarra.

Volkswagen však nemá v úmysle ukončiť výrobu tohto modelu a vozidlo nezmizne z európskej ponuky. Nemecký výrobca sa rozhodol presunúť jeho výrobu mimo starého kontinentu. Aký je dôvod tohto rozhodnutia?

VW Polo – Všetko, čo by ste mali vedieť.

Volkswagen elektrifikuje svoju továreň v Španielsku

Vzhľadom na posun mobility do úplne novej fázy a elektrifikáciu modelov Volkswagen má výrobca s továrňou v Navarre ďalšie plány. Po premiestnení výroby modelu Polo do Kariega v Južnej Afrike má v úmysle pripraviť španielsky závod na výrobu elektrických modelov. Medzitým budú zo španielskej továrne naďalej vychádzať SUV T-Cross a Taigo.

Očakáva sa, že modely ako Škoda Epiq a Volkswagen ID.2 X opustia továreň od roku 2026. Obe vozidlá patria do segmentu B-SUV a budú postavené na platforme MEB Entry. Nie je žiadnym tajomstvom, že Volkswagen sa angažuje v oblasti udržateľnej mobility a technologických inovácií.

Je známe, že takáto transformácia si vyžiada značné investície. Tie údajne dosiahnu výšku 1 024 miliónov EUR. Zamestnanci a odbory sú znepokojení, pretože rozhodnutie Volkswagenu znamená dočasný pokles výroby. Po poklese na 250 000 kusov v roku 2024 a 150 000 kusov v roku 2025 sa zvýši až v roku 2026. To znamená, že pracovný čas bude musieť skrátiť približne 2 000 – 2 300 zamestnancov. Prechodné obdobie je preto pre spoločnosť a jej zamestnancov náročné. Pred skončením prechodného obdobia bude potrebné reorganizovať prácu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen oficiálne ukázal nový Passat vo verzii sedan. Ikonický model za 22 870 eur teraz žiari ešte jasnejšie

V jaskyni sa našlo viac ako 50 opustených áut. Zabudnuté klasické vozidlá Volkswagen


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Emisné normy Euro: Všetko, čo musíte vedieť od Euro 1 po obávanú Euro 7

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tyler Olson). Zdá sa, že spaľovacie motory budú dominovať našim cestám ešte minimálne dve desaťročia. To si však vyžaduje prísne…

Obrovský solárny dron láme rekordy: Vydržal vo vzduchu viac ako 3 dni!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mainbattletank6190). Americký startup Skydweller Aero posúva hranice letectva. Ich obrovský solárny dron, väčší ako legendárny Boeing 747, nedávno prekonal ďalší…

Volvo EX60 prichádza: Švédska oceľ mieri priamo na BMW a Mercedes!

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@R2Cars-iy6xt). Automobilový svet je na nohách! Švédska automobilka Volvo sa po dlhých dvanástich rokoch vracia na nemeckú pôdu a chystá…

Povinné systémy v autách, ktoré nefungujú: Prečo viac otravujú, než pomáhajú?

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/MAYA LAB). Nové autá sú plné modernej techniky, ktorá má zvyšovať bezpečnosť. Mnohé z týchto systémov sú dokonca povinné. Problém…

Dacia valcuje Európu! Ako sa z outsidera stal líder trhu?

19.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/samoila ionut). Myslíte si, že sa za posledných 20 rokov na trhu s autami nič zásadné nezmenilo, okrem nárastu popularity…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov