Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Populárny spaľovací motor sa v tichosti sťahuje z Európy. O chvíľu ho už na uliciach neuvidíte

10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame). Hoci sa o spaľovacom motore v posledných týždňoch píše naozaj dobre a zdá sa, že v ére elektromobility má pred sebou určitú budúcnosť, niektoré...

10.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame).

Hoci sa o spaľovacom motore v posledných týždňoch píše naozaj dobre a zdá sa, že v ére elektromobility má pred sebou určitú budúcnosť, niektoré špecifické jednotky neobstoja v skúške času. Presne to sa stane v prípade senzačného motora Mazdy, ktorý nebude spĺňať prísne normy Európskej únie. A to znamená, že bude stiahnutý z predaja.

Populárny spaľovací motor sa v tichosti sťahuje z Európy. O chvíľu ho už na uliciach neuvidíte.
Foto: youtube.com/@TheFrame

Tento spaľovací motor bohužiaľ neobstál v skúške času

Mazda je známa svojimi skvelými motormi, a ak aspoň trochu sledujete automobilový priemysel, určite viete o japonskom SUV s veľkým naftovým motorom. Ako vidíte, aj v roku 2024 je možné vyrábať skvelé a výkonné motory. Ale bohužiaľ nie všetky agregáty sa ubránia prísnym predpisom EÚ.

Model MX-5 patrí medzi nadšencami k najobľúbenejším. Doteraz bol športový roadster k dispozícii v dvoch verziách motora – s objemom 1,5 a 2,0. Bohužiaľ, ako sa ukázalo, ten druhý spaľovací motor bol preň jednoducho príliš veľký.

Zaujímavosťou je, že štvrtá generácia modelu MX-5 čoskoro oslávi svoje desiate narodeniny. Napriek tomu sa stále veľmi dobre predáva. Minulý rok japonská spoločnosť predstavila tretí facelift populárneho modelu s kódovým označením ND3. Pribudli nové LED svetlá či lepšie multimédiá. Najdôležitejšie pre facelift však boli zmeny v elektronickej architektúre. Ide o ďalšiu z požiadaviek EÚ v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Práve kvôli týmto predpisom s názvom GSR2 sa Porsche rozhodlo napríklad stiahnuť z predaja modely Cayman a Boxster.

EÚ neustále uťahuje skrutku a preto museli Japonci v tichosti stiahnuť z predaja 2-litrový spaľovací motor.
Foto: youtube.com/@ThrottleHouse

EÚ neustále uťahuje skrutku

A hoci, ako sme už spomenuli, viaceré spoločnosti, ako napríklad Toyota a Mazda, pracujú na novej generácii spaľovacích motorov, EÚ neustále uťahuje skrutku. Preto museli Japonci v tichosti stiahnuť z predaja 2-litrový spaľovací motor. Po minuloročnom facelifte v modeli MX-5 generoval 184 koní, čo je pre takéto malé auto ideálny výkon. Bohužiaľ, roadster bude teraz k dispozícii len s menším 1,5-litrovým motorom s výmazem 1260 kg. Tento agregát generuje len 132 koní a v šprinte z 0 na 100 km/h je takmer o 2 sekundy pomalší.

Menší spaľovací motor určite nie je najhorším riešením. Doteraz sa však u zákazníkov tešil oveľa väčšej obľube 2-litrový agregát. Je teda isté, že sa na predajných číslach prejaví skôr toto ako iné rozhodnutie.

Akú budúcnosť má Mazda MX-5? Skôr či neskôr bude musieť vozidlo dostať nejakú formu elektrifikácie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové emisné normy majú aj prvé obete. Výrobca sťahuje tri modely

SUV odsúdené na úspech. Má všetko, dokonca aj ekologickú značku


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Sandero valcuje Európu: Dacia oslavuje rekordné predaje!

19.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Rok 2024 sa zapíše do histórie rumunského automobilového priemyslu. Dacia a Ford spoločne prekonali magickú hranicu 550-tisíc vyrobených vozidiel…

Problémy s motormi PureTech? Už existuje platforma na odškodnenie!

19.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ScottishCarClan). Stellantis reaguje na pretrvávajúce problémy s motormi PureTech a spúšťa platformu na odškodnenie zákazníkov, ktorí museli riešiť nákladné opravy.…

Legendárny V12 končí: Lamborghini sa lúči s motorom, ktorý definoval superšporty

19.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/PHLD Luca). Po 60 rokoch končí éra ikonického dvanásťvalca Lamborghini. Motor, ktorý sa stal synonymom pre rýchlosť a výkon, ustupuje…

Drahý zlozvyk: Jazda na rezerve môže zničiť váš motor! Náklady na opravu šokujú

19.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tama2u). Myslíte si, že jazda na rezerve je len otázkou vášho pohodlia? Mechanici bijú na poplach - tento rozšírený zlozvyk…

Šokujúci obrat Porsche: Legendárny Macan sa možno vráti k benzínu

19.1.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Porsche prekvapuje automobilový svet nečakaným rozhodnutím. Napriek pôvodným plánom na čisto elektrickú budúcnosť zvažuje návrat k spaľovacím motorom. Dôvodom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov