Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Toyota pracuje na novom palive. Kedy bude na trhu?

29.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Engin Akyurt). Spoločnosti Toyota, Idemitsu Kosan, ENEOS a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) skúmajú zavedenie uhlíkovo neutrálnych palív, ktoré môžu prispieť k dekarbonizácii dopravy. Zavedenie takýchto...

29.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Engin Akyurt).

Spoločnosti Toyota, Idemitsu Kosan, ENEOS a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) skúmajú zavedenie uhlíkovo neutrálnych palív, ktoré môžu prispieť k dekarbonizácii dopravy. Zavedenie takýchto palív v Japonsku sa očakáva okolo roku 2030. Čo v súčasnosti vieme?

Toyota pracuje na novom palive. Kedy bude na trhu?
Foto: pexels.com/Engin Akyurt

Uhlíkovo neutrálne palivá sú palivá, ktoré znižujú emisie CO2 počas celého svojho životného cyklu. Ide o rôzne druhy palív, od syntetických palív (e-palív) vyrábaných z vodíka a oxidu uhličitého až po biopalivá vyrábané z rastlín, ktoré absorbujú CO2 prostredníctvom fotosyntézy. Kvapalné palivá sa ľahko prepravujú a skladujú, a preto sa považujú za optimálne nosiče energie.

Spolupráca so spoločnosťami zastupujúcimi rôzne priemyselné odvetvia je nevyhnutná pre rýchle zavedenie klimaticky neutrálnych palív, a preto spoločnosti Toyota, Idemitsu Kosan, ENEOS a MHI už začali výskum v tejto oblasti. Spoločne skúmajú scenáre a časové harmonogramy zavádzania inovatívnych palív a rôznych systémov potrebných na ich uvedenie na japonský trh. Táto práca je významná aj z hľadiska energetickej bezpečnosti Japonska.

Toyota a výskum

Výskum moderných palív je súčasťou viacsmerovej stratégie dekarbonizácie spoločnosti Toyota. Koncern už roky investuje do inovatívnych pohonných jednotiek, technológií a palív s nulovými emisiami a pracuje na znižovaní emisií CO2 vo vozidlách so spaľovacími motormi. Už v roku 2007 predstavila Toyota v Brazílii automobil, ktorý mohol podľa potreby jazdiť na biopalivo aj na tradičný benzín. Koncern zvažuje vývoj spaľovacích motorov využívajúcich klimaticky neutrálne palivá a určených pre elektrifikované pohony.

Do roku 2050 pod názvom „Formovanie zmeny“ plánuje zaviesť a šíriť syntetické palivá a biopalivá.
Foto: youtube.com/@BRIGHTBOOK1978

Petrochemická spoločnosť Idemitsu Kosan v súlade so svojou víziou do roku 2050 pod názvom „Formovanie zmeny“ plánuje zaviesť a šíriť syntetické palivá a biopalivá v spolupráci s rôznymi zainteresovanými stranami z Japonska a zo zahraničia. Cieľom japonskej ropnej spoločnosti ENEOS je zabezpečiť stabilný prístup k energii a surovinám a zároveň znížiť emisie skleníkových plynov prostredníctvom využívania vodíka a obnoviteľných zdrojov energie, ako aj vývoja klimaticky neutrálnych palív. Spoločnosť MHI, ktorá sa zaoberá strojárskymi, elektrickými a elektronickými zariadeniami, si stanovila cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2040 v súlade s vyhlásením „MISSION NET ZERO“. Korporácia vyvíja celý rad riešení súvisiacich so znižovaním emisií uhlíka a zavádzaním vodíkových technológií.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota testuje nové palivo. Už nejde o vodík

Radová štvorka na vodík. Alpine predstavuje vodíkový hypercar v akcii


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Opel zastavuje výrobu: Čo bude s 1600 zamestnancami?

10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Automobilka Opel prechádza ťažkými časmi. V hlavnom závode v nemeckom Russelsheime bola zastavená výroba modelov Astra a Citroen DS4.…

Katastrofa pre európske automobilky: Bankrot Northvoltu zastavuje elektrické sny!

10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UON-News-EV). Porsche zvažuje odklad novej elektrickej 718-ky, Audi sa môže pasovať s problémami v dodávkach. Katastrofa pre európske automobilky: Bankrot…

Jazda hrôzy: Ako jediný pavúk prevrátil auto na strechu a vystrašil vodiča na smrť!

10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InsideEdition). Polícia v Cambridgeshire včera vyšetrovala nezvyčajný incident: vozidlo skončilo prevrátené na streche. Našťastie nikto neutrpel zranenia, no príčina nehody…

Pripravte si peňaženky: Nové nariadenia EÚ zdvihnú ceny pneumatík!

10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/sunchai). Európania, pripravte sa na nepríjemné prekvapenie! Nové nariadenia Európskej únie, ktoré si kladú za cieľ ochranu dažďových pralesov, môžu…

Najlepší držiak na telefón? Prezradíme, ako si vybrať ten, ktorý vás nikdy nesklame!

10.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@pickadviser). Držiak na telefón do auta je nenahraditeľným pomocníkom, ale ako si vybrať ten správny? Na trhu sa nachádza množstvo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov