Správy, Zaujímavosti,

Najstaršie metro v kontinentálnej Európe. Má 128 rokov a stále prepravuje cestujúcich

16.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RailwayNetworks). Mnohí turisti pri cestovaní často a radi využívajú metro ako rýchly a pomerne pohodlný dopravný prostriedok. Stojí za to vedieť, kde bolo postavené prvé...

16.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RailwayNetworks).

Mnohí turisti pri cestovaní často a radi využívajú metro ako rýchly a pomerne pohodlný dopravný prostriedok. Stojí za to vedieť, kde bolo postavené prvé metro v kontinentálnej Európe a zároveň druhé na celom svete. Najmä preto, že Slováci nemusia prekonávať veľkú vzdialenosť, aby sa tam dostali, a linka je v prevádzke dodnes.

je 128 rokov od otvorenia prvého metra v kontinentálnej Európe. Ba čo viac, trať otvorená vtedy premáva dodnes.
Foto: youtube.com/@RailwayNetworks

Metro je dopravný prostriedok, na ktorého neexistenciu sa Slováci stále sťažujú. Doteraz nie je v našej krajine žiaden systém podzemnej dráhy a to je 128 rokov od otvorenia prvého metra v kontinentálnej Európe. Ba čo viac, trať otvorená vtedy premáva dodnes. Kde ju môžeme nájsť?

Najstaršie metro je v prevádzke dodnes. Stále priťahuje turistov

Metro je železničná trať pre cestujúcich, ktorá zvláda hustú premávku a je rýchlejšia ako električky či ľahké železnice. Linky metra vedú cez plytké alebo hlboké tunely, ale aj nad zemou či na estakádach nad úrovňou ulice.

Mnohí ľudia sa radi prepravujú metrom z miesta na miesto, ak majú tú možnosť. Najstarším systémom metra na svete je londýnske metro. Prvá podzemná železnica bola otvorená v Londýne v roku 1863, zatiaľ čo prvá podzemná železnica v kontinentálnej Európe sa objavila v Budapešti v roku 1896.

Linka M1 budapeštianskeho metra. Dôležitý bod na mape mesta

V Budapešti sa nachádza najstaršia linka metra v kontinentálnej Európe a druhá najstaršia linka metra na svete. 3. mája 1896 pri príležitosti osláv milénia uhorského štátu otvorili prvú plne elektrifikovanú železnicu na svete. Táto trať, ktorá spočiatku pozostávala z 9 podzemných a 2 nadzemných staníc, sa stala základom linky M1 budapeštianskeho metra. V roku 2002 ju UNESCO zaradilo na zoznam svetového dedičstva.

V roku 1995 prebehla rozsiahla rekonštrukcia, ktorá premenila trať na secesný klenot.

V roku 1995 prebehla rozsiahla rekonštrukcia, ktorá premenila trať na secesný klenot. Osem z jedenástich staníc sa dočkalo obnovy do pôvodného vzhľadu. Steny boli nanovo obložené a pribudli aj ďalšie secesné prvky. Najstaršia linka metra v kontinentálnej Európe je významnou pamiatkou, a preto priťahuje množstvo turistov. Záujemcovia si môžu nielen urobiť spomienkové fotografie, ale aj sa previezť metrom, ktoré je dodnes v prevádzke. Počiatočnou stanicou linky M1 metra je Vörösmarty tér, s výstavbou ktorej sa začalo koncom 19. storočia.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Pri akej rýchlosti sú dopravné zápchy najmenšie? Odpoveď sa vám nebude páčiť

Vodiči porušujú zákon a vyhýbajú sa pokutám. Dobre vedia, že s novými predpismi vyhrávajú


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Prichádza nová éra športových áut: BMW M3 a M4 si zachovajú spaľovací motor, ale elektrická verzia sa postará…

Zrážka zozadu: Kto je zodpovedný, keď auto pred vami zastaví bez dôvodu? Pravda vás prekvapí!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Situácia, ktorú zažil takmer každý vodič – auto pred vami náhle zabrzdí a vy nemáte šancu zareagovať. Zrážka…

„Autá na manuál s benzínovým motorom? Budú ako jazda na koni,“ tvrdí Elon Musk

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Elon Musk, často označovaný za vizionára našej doby, opäť šokoval svojím vyhlásením. Podľa jeho predpovede čaká autá so spaľovacím…

Prečo horia spaľovacie autá častejšie než elektrické?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Horľavosť elektrických áut je téma, ktorá vzbudzuje emócie aj obavy. Sú naozaj nebezpečné, alebo sú tieto obavy len prehnané…

Európska motorizácia v kríze: Zákaz spaľovacích áut pod paľbou kritiky!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Odvážny plán Európskej únie zakázať predaj spaľovacích áut od roku 2035 začína čeliť realite. Významní hráči automobilového priemyslu,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov