Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Toto je posledná výzva pre francúzsky sedan. Citroën ho chce vyradiť zo svojej ponuky

14.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow). Potreba prispôsobiť sa požiadavkám meniaceho sa trhu si vynucuje zmeny v sortimente výrobcov. Mnohí z nich vsádzajú na ziskovosť, a preto sa zbavujú špecializovaných...

14.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carwow).

Potreba prispôsobiť sa požiadavkám meniaceho sa trhu si vynucuje zmeny v sortimente výrobcov. Mnohí z nich vsádzajú na ziskovosť, a preto sa zbavujú špecializovaných modelov, ako napríklad Citroën, ktorý sa vzdáva svojho elegantného sedanu.

Toto je posledná výzva pre francúzsky sedan. Citroën ho chce vyradiť zo svojej ponuky.
Foto: youtube.com/@carwow

Citroën sa chce v ponuke zamerať na kompakty a subkompakty

Už teraz je známe, že Citroën sa vzdáva mnohých svojich plánov do budúcnosti. Vrátane toho, že mieni obmedziť svoju ponuku na nie príliš veľa modelov. Francúzi sa chcú pri hľadaní ziskovosti zamerať na kompaktné a subkompaktné modely.

Na zozname priorít už nie je napríklad model C5 X. Francúzi dospeli k záveru, že ide o príliš úzko špecializovaný segment na to, aby do neho investovali. V dôsledku toho luxusný sedan zmizne z ponuky výrobcu.

Nie je prekvapujúce, že model, ktorý Francúzom prináša len málo radosti, už pre nich nie je relevantný.

V rozhovore pre časopis Autocar generálny riaditeľ Citroënu Thierry Koskas uviedol, že značka „musí patriť do mainstreamových segmentov“. To znamená, že budúci modelový rad Citroënu sa bude začínať modelom C3, pod ktorým bude umiestnený model Ami, ale pre model C5 X v ňom nebude miesto.

Modelový rad Citroënu sa bude začínať modelom C3, pod ktorým bude umiestnený model Ami.
Foto: youtube.com/@Electroheads

Na vrchole modelového radu bude SUV C5 Aircross

Citroën tiež neplánuje v blízkej budúcnosti nahradiť model C1, pretože nie je ziskový. Z rovnakého dôvodu vylúčil aj náhradu modelu C5 X, ktorý „si nevedie zle, ale patrí do segmentu, ktorý neexistuje“.

Riaditeľ značky jasne hovorí, že „Citroën musí byť v segmente B a C, pretože to je podstata značky“. Nie je preto vylúčené, že ponuka francúzskeho výrobcu bude obsahovať približne päť až šesť modelov, ktoré budú patriť do najdôležitejších segmentov trhu:

„Neexistuje žiadne magické číslo, existuje len päť-šesť dobre umiestnených modelov, ktoré sú pre zákazníkov skutočne atraktívne. S tým by som bol spokojný.“

– povedal Thierry Koskas.

Nie je tiež žiadnym tajomstvom, že šéfovia spoločnosti chcú mať do roku 2030 v ponuke najmä elektrické modely. To však neznamená, že prestane vyrábať autá so spaľovacími motormi a hybridy, čo potvrdil aj generálny riaditeľ značky. Uviedol, že Citroën „ako populárna značka musí ponúkať vozidlá, ktoré sú mobilné a dostupné pre všetkých“.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Citroën – Neuveríte, koľko cestujúcich odvezie nový C3 Aircross

Číňania ma prekvapili. Arcfox Kaola je najnápaditejšie auto, aké sme za dlhý čas videli


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Revolúcia na kolesách sa odkladá: Prečo stále nemáme pneumatiky, ktoré nikdy nedostanú defekt?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNET) Predstavte si svet bez defektov, kompresorov a starostí s tlakom v pneumatikách. Znie to ako sen, však? Presne to…

Koniec dohadom! Prekvapivá pravda o elektromobiloch, ktorá vám vyrazí dych

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia) Sú elektromobily naozaj také ekologické, ako sa hovorí? Nezruinujú našu peňaženku a nezrútia sa pod nimi elektrické siete?…

Prémiové palivo: Kedy pomáhajú a kedy môže zničiť motor? Toto musíte vedieť!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheOnlineDrivingInstructor) Každý to pozná. Stojíte pri čerpacom stojane, pozeráte na lesklé pištole s označením "premium", "V-Power" či "MaxxMotion" a v…

Tajná reč vodičov: Čo znamená „hovoriaca ruka“ a prečo vám môže zachrániť peňaženku?

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Standret) Na cestách sa často stretávame so signálmi, ktoré v autoškole neučia. Vodiči si vytvorili vlastný jazyk gest, ktorým si…

Japonskom otriaslo zemetrasenie a hrozba cunami: Automobilky Nissan, Toyota a Mitsubishi zastavili výrobu!

01.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ABCNews) Silné zemetrasenie, ktoré v stredu zasiahlo pobrežie Japonska, vyvolalo okamžitú reakciu. Úrady vydali varovanie pred vlnou cunami, čo prinútilo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov