12.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto:).
Nie je žiadnym tajomstvom, že Audi má málo času na to, aby dobehlo svojich vzdialených konkurentov. Už podniklo kroky v podobe personálnych zmien a plánuje využiť vymenovanie Geoffreyho Bouquota na radikálne zmeny softvéru vozidiel. SUV Q6 e-tron s problematickým rozhraním bude minulosťou.
Nové SUV Audi Q6 e-tron je najnovším oneskoreným modelom značky
Nový plne elektrický SQ 6 e-tron je najočakávanejším modelom spoločnosti. Je totiž zároveň prvým vozidlom postaveným na platforme PPE a využíva architektúru 800 V. Pre Audi je to revolučný počin, ktorý sa nemôže dočkať šťastného konca kvôli problémom so správnou implementáciou softvérového zásobníka Cariad.
SUV, ako sme si ho prezreli, demonštruje obrovské schopnosti spoločnosti. A to tak z hľadiska pôsobivého výkonu pri nabíjaní, efektívnosti jazdy, dojazdu, ako aj inovácií v oblasti osvetlenia. Niet pochýb o tom, že Q6 e-tron je novou kapitolou Audi v oblasti elektrickej mobility.
Vymenovanie Geoffreyho Bouquota za riaditeľa pre inovácie je znakom toho, že značka siaha po radikálnych riešeniach, aby sa zbavila problémov, ako je napríklad Audi Q6 e-tron, ktoré je stále v predsériovej fáze. Zatiaľ predstavuje všetko, čo zákazník očakáva.
Značka sa rozhodla urobiť veľké zmeny v budúcom vývoji svojich vozidiel. Výrobca potvrdil, že po vymenovaní nového riaditeľa pre inovácie Geoffreyho Bouquota 1. júna dal generálny riaditeľ Gernot Döllner interný signál na začatie reštrukturalizácie vo vývojovom oddelení. Softvér vozidiel bude mať na starosti Bouquot, ktorý do štruktúr spoločnosti prešiel od francúzskeho dodávateľa Valeo.
Manažéri v Audi dostanú viac zodpovednosti
Ako sa dozvedel Automobilwoche, reštrukturalizácia, ktorá sa rozbehla vo vývojovom oddelení, a vymenovanie Bouquota za riaditeľa pre inovácie je začiatkom rozsiahlych zmien v Audi.
Bouquot bude teraz zodpovedný za oddelenie softvéru. Plán činnosti spočíva v rozdelení kompetencií na tri oblasti: modelové rady, technický vývoj a nový softvérový klaster pod vedením 38-ročného Bouquota.
Francúz si získal povesť špecialistu na vývoj u dodávateľa Valeo, a preto nastupuje do Audi po prvýkrát vo svojej kariére. Značka je pod konkurenčným tlakom. Preto má v úmysle organizovať zodpovednosť za svoj model podľa logiky produktovej línie, podobne ako to robí BMW.
V podstate to znamená, že Bouquot a jeho tím vyvíjajú softvér a funkcie nezávisle od jednotlivých vozidiel. Aby sa predišlo problémom v budúcnosti, manažéri sérií, posilnení v novej štruktúre, rozhodujú o rozsahu funkcií a použitých softvérových balíkoch po konzultácii s riaditeľom pre technický vývoj a inovácie Bouquotom. V nových modeloch Audi je priestor len pre to, čo je skutočne vyskúšané, otestované a funguje.
Nie je tajomstvom, že Bouquot nemá veľa času na učenie sa základom. Audi, ktoré má za sebou roky odkladov s novým SUV Q6 e-tron, až koncom leta konečne predstaví nový sedan: A6 e-tron.
Preto skutočnosť, že Audi Q6 e-tron sa vyrába už v predsériovej fáze a nemá potrebný softvér, už v budúcnosti nebude platiť. Dôkazom toho bude uvedenie prvého modelu Audi na novej elektrickej platforme skupiny SSP. Značka ho naplánovala na rok 2028. Generálny riaditeľ Gernot Döllner bude naďalej viesť technický vývoj v dvojitej úlohe. Zodpovednosť za softvér, ako aj za centrum softvérovo definovaných vozidiel, kde Audi a Volkswagen vyvíjajú model s Cariadom v nových štruktúrach, však odovzdá novému vedeniu Bouquotu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Audi mení svoje logo. Kruhy budú vyzerať inak
Audi A3 je atraktívnejšie. Najmä vo verzii S3, ktorá dokáže oveľa viac
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.