Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen: Toto nie je koniec spaľovacích áut, budeme financovať ich vývoj

10.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork) Nemecký gigant mení svoju stratégiu vývoja budúcich modelov. Hoci stále deklaruje, že elektromobily sú budúcnosťou motorizmu, časť svojho rozpočtu vyčlení na vývoj spaľovacích jednotiek....

10.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork)

Nemecký gigant mení svoju stratégiu vývoja budúcich modelov. Hoci stále deklaruje, že elektromobily sú budúcnosťou motorizmu, časť svojho rozpočtu vyčlení na vývoj spaľovacích jednotiek.

Volkswagen: Toto nie je koniec spaľovacích áut, budeme financovať ich vývoj.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Vyzerá to tak, že obchod sa nevyvíja podľa predstáv analytikov Wolfsburgu. V roku 2019 vtedajší generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess oznámil, že koncern bude mať do konca tretej dekády 75 elektrických modelov. O dva roky neskôr generálny riaditeľ značky Volkswagen Ralf Brandtaetter oznámil, že spoločnosť uvedie súčasné spaľovacie agregáty do štandardu Euro 7 a v tom momente ukončí vývoj spaľovacích agregátov a zameria sa výhradne na elektromobilitu. V tom čase sa predpokladalo, že do roku 2030 budú elektrické modely predstavovať už 70 % nových automobilov značky Volkswagen predávaných v Európe. Do roku 2035 to malo byť 100 percent a do roku 2050 plánovala celá spoločnosť dosiahnuť cieľ nulových emisií.

Začiatkom tohto roka sa ukázalo, že elektromobily sa nepredávajú tak dobre, ako sa pôvodne očakávalo, a bolo potrebné upraviť stratégiu skupiny. Nielenže nedochádza k dynamickému zvyšovaniu predaja, ale trh sa jednoducho zmenšuje. Po skončení dotačných programov na nákup batériových vozidiel dokonca došlo k reálnemu nárazu.

Po prvých štyroch mesiacoch sa Volkswagenu ID.4, najobľúbenejšieho modelu značky, predáva o 31 % menej ako v rovnakom období minulého roka (15 957 kusov). Ešte horšie je na tom model ID.3, ktorého predaj klesol o 41 percent (13 648 kusov). V mínuse sú aj Škoda s modelom Enyaq a Cupra s modelom Born. Slabou útechou je 0,4-percentný nárast predaja Audi Q4 e-tron.

Volkswagen vsadil na elektromobilitu a prestrelil

Aby toho nebolo málo, v Číne Volkswagen predbehli miestni výrobcovia. Nová továreň na výrobu elektromobilov v Nemecku v hodnote 2 miliárd eur sa preto nepostaví. Zaujímavé je, že Volkswagen namiesto toho predáva toľko spaľovacích áut, že podľa Automotive News Europe hrozí prekročenie priemernej emisnej normy na budúci rok. Generálny riaditeľ Oliver Blume preto vyzýva európske regulačné orgány, aby v budúcnosti normy zmiernili.

Elektromobily sa nepredávajú tak dobre, ako sa očakávalo, a bolo potrebné upraviť stratégiu skupiny.
Foto: youtube.com/@electricviking

Finančný riaditeľ skupiny Volkswagen Arno Antlitz teraz oznámil, že skupina presunie až tretinu zo 180 miliárd eur určených na rozvoj elektrifikácie a digitalizácie na oddelenia zodpovedné za prácu na spaľovacích jednotkách. „Budúcnosť je elektrická, ale minulosť sa ešte neskončila,“ – Antlitz povedal. Preto Volkswagen urobí všetko pre to, aby spaľovacie pohony boli aj naďalej čo najkonkurencieschopnejšie.

Ďalšie hybridy Volkswagen

Nepochybne to znamená ich vývoj v spojení s elektrifikáciou – očakávame účinnejšie hybridné systémy, ktoré znížia priemerné emisie CO2 značky, pričom si zachovajú spaľovacie pohonné jednotky a nebudú viazané na zásuvky, na ktorých zákazníkom stále záleží. Na dosiahnutie tohto cieľa bude musieť Volkswagen úspešne uviesť na trh viac modelov s hybridnými systémami s možnosťou dobíjania zo zásuvky, ktoré sa môžu, ale nemusia nabíjať z externého zdroja energie.

Elektrický Volkswagen za 20 000 €

Spásou Volkswagenu v oblasti elektromobilov má byť európsky mestský model s cenou okolo 20 000 eur. Dnes chce mať takéto autá vo svojom sortimente každý európsky výrobca. Nie je však isté, či je táto stratégia správna. Menšie a lacnejšie autá budú mať menšie batérie, čo znamená menší dojazd a časté dobíjanie. Zatiaľ sa spoločnosti v posledných rokoch snažia presvedčiť vodičov, že dojazd nie je problém, a to tak, že vyrábajú veľké a drahé autá s veľkými a drahými batériami. Takže vždy ide o kompromis.

Nízkonákladový Volkswagen mal byť vyvíjaný v spolupráci s Renaultom, ale cesty koncernov sa nedávno rozišli a VW bude projekt realizovať samostatne. Poradí si nový model s rastúcou konkurenciou z Číny? SAIC sa odťahuje od MG, pričom BYD čoraz agresívnejšie odhryzáva konkurentov. A za nimi sú už ďalší hráči so skutočne rozumnými návrhmi.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen ukázal svoj najnovší elektromobil. Zaparkujete ho pomocou smartfónu

Volkswagen ukrýva v Alpách nové veľké SUV. Do cenníka sa dostane v roku 2026


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

Audi vsádza na plug-in hybridy. Pred elektromobilitou však nevidí cestu späť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoTraderTV). Audi stále plánuje prejsť na čisto elektrické vozidlá od roku 2033. Predstavitelia nemeckej značky však pripúšťajú, že spaľovací motor…

MG sa približuje k továrni v Európe. Ide o tri lokality

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@debsvault7172). Čínsky konglomerát SAIC, ktorý vlastní okrem iného aj MG, sa snaží postaviť svoju prvú európsku továreň. Zatiaľ sa ako…

Najspoľahlivejšie motory: „Pravdepodobne sa nikdy nepokazia“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carhelpcorner). Zdá sa, že éra automobilov, ktoré boli navrhnuté tak, aby vydržali celý život, je už dávno preč. To však…

TOP 3 najlacnejšie nové SUV s automatickou prevodovkou. Cenovo dostupné, ľahko ovládateľné autá

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT). Na trhu v súčasnosti dominujú vozidlá SUV a zákazníci neustále hľadajú tie najlepšie ponuky. Vybrali sme pre vás tri…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov