Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Mladí Američania chcú čínske autá. Je tu len jedno „ale“

4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@realcoolvision). Spojené štáty sa na čínske automobily nepozerajú priaznivo. Svedčia o tom napríklad nedávne kroky prezidenta Joea Bidena, ktorý zaviedol masívne clá na autá z...

4.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@realcoolvision).

Spojené štáty sa na čínske automobily nepozerajú priaznivo. Svedčia o tom napríklad nedávne kroky prezidenta Joea Bidena, ktorý zaviedol masívne clá na autá z Kráľovstva stredu. Napriek tomu najnovší prieskum ukazuje, že o záujemcov o čínske autá nie je núdza – najmä medzi mladými Američanmi. Respondentov však najviac desí jedna vec.

Mladí Američania chcú čínske autá. Je tu len jedno „ale“.
Foto: youtube.com/@realcoolvision

Podľa mnohých sú čínske elektromobily niečím, čo na trhu veľmi chýbalo. Hlavne preto, že v porovnaní s inými návrhmi sú cenovo atraktívne a stále spĺňajú hlavný predpoklad – prepravu z bodu A do bodu B. A tu sa, žiaľ, dostávame k otázke hospodárnosti a spravodlivej hospodárskej súťaže. Zákazníci by radi jazdili lacnými autami, ale úrady v USA alebo Európskej únii nemôžu dovoliť, aby výrobky z kráľovstva stredu úplne ovládli trh.

Elektrika z Číny. Každá generácia má iný názor

Najväčší záujem o čínske autá majú ľudia mladší ako 40 rokov. Z nedávneho prieskumu, ktorý v USA uskutočnila spoločnosť AutoPacific, vyplýva, že drvivá väčšina – 76 % z 800 opýtaných – by rada presedlala na elektromobil z Číny. Vo vekovej kategórii od 18 do 80 rokov bol záujem menší, len 35 percent. Je to spôsobené najmä neochotou ľudí nad 60 rokov – len 26 percent z nich v poslednom čase uvažovalo o kúpe čínskeho elektromobilu.

Dôležité je miesto výroby

Z 18 respondentov, ktorí nevedeli definovať svoju pozíciu, malo značný význam miesto, kde sa auto vyrába. V prieskume sa zdôraznilo, že ak by sa čínske vozidlá vyrábali v USA, boli by lepšie vnímané. Hlavne preto, že výroba v USA by podporila miestne hospodárstvo a pracovníkov.

V prieskume sa zdôraznilo, že ak by sa čínske vozidlá vyrábali v USA, boli by lepšie vnímané.
Foto: youtube.com/@Auto_4K

Najväčším problémom je súkromie

V jednej otázke sa všetky generácie zhodli – dohľad. Respondenti uviedli, že majú obavy zo spôsobu, akým čínske autá ukladajú údaje. To je tiež jeden z hlavných dôvodov, prečo prezident Joe Biden zvýšil clá na elektromobily z Číny z 25 na 100 %. Zároveň boli zvýšené clá na lítium-iónové batérie (zo 7,5 na 25 %), na solárne panely (z 25 na 50 %), na polovodiče (z 25 na 50 %) a na oceľ a hliník (zo 7,5 na 25 %), ako aj na kovy vzácnych zemín (z 0 na 25 %).

Vyššie clá v USA. Čo to znamená pre čínskych výrobcov?

Čo to znamená pre čínskych výrobcov? V súvislosti so Spojenými štátmi nie veľa, pretože Číňania v skutočnosti ešte nepredávajú autá v USA. Americké spoločnosti, ktoré vyrábajú svoje autá v Číne, budú najnovšími rozhodnutiami určite zasiahnuté viac. Dobrou správou je, že nové nariadenia sa nevzťahujú na autá so spaľovacím motorom.

To znamená, že značky ako Buick Envision (GM), Lincoln Nautilus (Ford) sa môžu do USA dovážať za existujúcich podmienok, rovnako ako Volvo S90. Navyše pre čínskych výrobcov, ktorí budú chcieť so svojimi výrobkami vstúpiť na americký trh, nemusia byť clá žiadnym problémom. Stačí, ak postavia továrne v Mexiku – ako to už robí spoločnosť BYD.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čínske SUV prekvapilo špecialistov Euro NCAP. Málo známy model dosiahol lepšie výsledky ako nemecký konkurent

Alfa Romeo sa musela vzdať časti svojej tradície. Všetko kvôli novým predpisom!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Mercedes-AMG chystá elektrickú novinku: Výzva pre Porsche Taycan a Teslu Model S!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Ksenz-E). Mercedes-AMG sa pripravuje na veľkú premiéru svojho prvého plne elektrického modelu, ktorý má ambíciu stať sa priamym konkurentom ikonických…

Syntetický „superlist“, ktorý mení CO2 na palivo: Budúcnosť dopravy je tu!

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: instagram.com/berkeleylab/). Predstavte si svet, kde by ste mohli tankovať svoje auto úplne ekologicky – priamo zo vzduchu pomocou slnečnej energie.…

Koniec snov o elektrických autách? Automobilka dostáva tvrdú lekciu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roschetzky Photography). Ikonická nemecká automobilka Porsche, čelí šokujúcej realite – ich elektrické vozidlá môžu na najväčšom svetovom trhu úplne zlyhať.…

Trump cúvol! Svetový automobilový priemysel oslavuje kľúčový obrat

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CBSNews). Donald Trump potvrdil, že jeho administratíva zníži kontroverzné clá na automobilové diely. Tieto opatrenia, ktoré mali pôvodne podporiť americký…

Ruský automobilový trh na kolenách: Ani boháči si už nepomôžu

30.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AntonSAN). Ruský automobilový trh sa rúti do záhuby a ani luxusné značky už nedokážu nájsť svoje miesto na trhu. Predaje…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov