Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Americká značka „Druhá Tesla“. Zákazníci už nemali trpezlivosť

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Aslash304). Americká značka bola prezentovaná ako „druhá Tesla“ a mnohé z predstavených riešení mohli skutočne zapôsobiť. Nakoniec sa však príbeh Fiskeru pomaly končí. Spoločnosť zodpovedná...

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Aslash304).

Americká značka bola prezentovaná ako „druhá Tesla“ a mnohé z predstavených riešení mohli skutočne zapôsobiť. Nakoniec sa však príbeh Fiskeru pomaly končí. Spoločnosť zodpovedná za výrobu automobilov pod touto značkou práve skončila.

Americká značka bola prezentovaná ako „druhá Tesla“.
Foto: youtube.com/@Aslash304

Ešte v roku 2019. Henrik Fisker, majiteľ značky pomenovanej po ňom, bol označovaný za „vizionára“ a človeka, ktorý by mohol hodiť rukavicu Elonovi Muskovi. Jeho start-up bol založený na dlhoročných skúsenostiach z práce v gigantoch ako BMW a Aston Martin. Práve Dán navrhol automobily ako BMW Z8 a Aston Martin V8 Vantage.

Nakoniec Fisker vytvoril vlastnú značku, ktorá sa v rokoch 2007 až 2013 najprv pokúšala preraziť vo svete štvorkolesových vozidiel so športovými vozidlami a po prvom úpadku sa presunula k elektromobilom. Áno, prvý – všetko totiž nasvedčuje tomu, že spoločnosť skrachuje aj druhýkrát.

Výroba najpopulárnejšieho modelu Fisker Ocean bola až do odvolania úplne zastavená. Všetky správy však naznačujú, že lepší termín by bol „ukončenie výroby“. Ako je možné, že koncern, ktorý mal podľa niektorých prevrátiť starý poriadok na trhu naruby, skončil na okraji útesu a vlastne len umiera?

Katastrofa namiesto „druhej Tesly“. Fisker s obrovským dlhom a bez továrne

Plány boli naozaj rozsiahle. Najdôležitejším cieľom však bolo vyrábať kvalitné elektromobily, ktoré by boli navyše oveľa dostupnejšie pre široké masy. Fisker mal byť revolúciou pre elektromobilitu a na začiatku mnohé body naozaj platili.

O výrobu automobilov sa starala rakúska spoločnosť Magna Steyr, predaj v USA bol na vzostupe a v roku 2023 sa dokonca otvorili prvé európske showroomy. Objavovali sa nové modely a revolučné technológie, ako napríklad vymeniteľné batérie. Bublina však spľasla.

Majitelia vozidiel sa sťažovali na kvalitu vozidiel a tiež na služby zákazníkom. Dôvodom bolo, že značka sa po predaji vozidla údajne príliš nestarala o jeho ďalší osud. Predaj tiež zanechával veľa chýb. Od roku 2019 bolo totiž zadaných približne 46 000 objednávok, ale nakoniec bolo dodaných len 6 000 kusov. Došlo aj k totálnemu účtovnému chaosu. Až tak, že niektoré vozidlá boli dokonca dodané napriek tomu, že za ne zákazníci vôbec nezaplatili.

Spoločnosť Fisker skončila ako ich najpopulárnejší model Fisker Ocean.
Foto: youtube.com/@Aslash304

Katastrofálnu situáciu však ukázala finančná správa za rok 2023, ktorá vykázala straty až 463 miliónov USD. Akcie, ktoré mali na vrchole hodnotu 28,5 USD, sa prepadli na slabé 4 centy. To spôsobilo, že spoločnosť Fisker bola stiahnutá z newyorskej burzy.

Poslednou možnosťou bolo drastické zníženie ceny bestselleru, crossoveru Ocean. Teraz však už ani nie je čo znižovať – Magna International oznámila, že výrobu modelu zastavila. Spoločnosť zároveň predpokladá, že „žiadna ďalšia výroba sa už neuskutoční“. To je vlastne rozsudok smrti pre Fisker, ktorý na spolupráci s Rakúšanmi založil svoju existenciu.

V úmornom zápase sa stále hľadá subjekt, ktorý by značku, ktorá je až po uši v dlhoch, odkúpil. Najsľubnejšie rokovania prebehli so spoločnosťou Nissan, ale žiadna dohoda nebola dokončená. Ak sa nič nezmení, bankrot spoločnosti Fisker bude otázkou niekoľkých týždňov. Zostáva už len povedať „aká krásna katastrofa“.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota GR86 a Subaru BRZ z Európy miznú. Všetko – bohužiaľ – podľa plánu

Tesla v problémoch. Zničujúca správa NTHSA. Všetko je to o nehodách


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

SUV boom: Prečo si ich všetci zamilovali? Pozrite sa na dôvody!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl). SUV-čka už dávno nie sú len voľbou pre milovníkov veľkých áut. Dnes dominujú cestám, parkoviskám aj predajným štatistikám. Čo…

Cesty do zahraničia: Vyhnite sa pokutám a nepríjemnostiam

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Plánujete zimnú dovolenku v Alpách alebo cestu za hranice? Možno vás prekvapia jemné, ale dôležité rozdiely v dopravných…

Hybridy verzus elektromobily: Ktorý pohon skutočne šetrí planétu?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Hybridy a elektromobily sú dnes považované za budúcnosť dopravy. Oba typy pohonu sľubujú nižšiu ekologickú stopu a šetrnosť…

Mercedes triedy S Guard: Nepriestrelná vlajková loď

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercBenzKing). Obrnenú triedu S sme videli zblízka. Odolá strelám a bombám a váži 4,5 tony. Cena? Najmenej 600 000€ Obrnenú…

Prečo airbagy nie sú dokonalé? Pravda o ich fungovaní.

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Attapon Thana). Airbagy, neviditeľní strážcovia nášho života na cestách, sú dnes povinnou výbavou moderných áut. Ale viete, kedy a ako…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov