Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Prečo je volant Yoke zo strany spoločnosti Tesla žartom?

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EverydayChris). Volant Yoke je platená možnosť, ktorá namiesto toho, aby zlepšila zážitok z jazdy, ho výrazne kazí. Je k dispozícii v modeloch Tesla Model S...

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EverydayChris).

Volant Yoke je platená možnosť, ktorá namiesto toho, aby zlepšila zážitok z jazdy, ho výrazne kazí. Je k dispozícii v modeloch Tesla Model S a Model X a… nestojí ani za cent. Vysvetľujeme prečo.

Prečo je volant Yoke zo strany spoločnosti Tesla žartom?
Foto: youtube.com/@EverydayChris

Volant Yoke – tento názov volantu vo vozidlách Tesla pripomína volant používaný v lietadlách. Vyznačuje sa prakticky rovnou spodnou časťou a absenciou horného venca.

Je súčasťou voliteľnej výbavy modelov S a X. Vyžaduje si príplatok a nahrádza klasický okrúhly volant. A hoci vyzerá originálne, dokonale ilustruje zásadu, že… „nie všetko originálne je lepšie“.

V tomto prípade je Yoke jednoducho žart, ktorý má Tesla pre svojich zákazníkov. Prečo? Existuje na to niekoľko dôvodov.

Volant Yoke: ťažké manévrovanie

Pri parkovacích manévroch v automobiloch Tesla s volantom Yoke sa v hornej časti volantu nie je čoho zachytiť. Výsledkom je, že ruky na volante musia byť posunuté neprirodzeným spôsobom a pôsobiť len na jeho spodnú časť.

Situáciu ešte zhoršuje skutočnosť, že nie je okrúhly. Okrem toho Tesla nemá riadenie s variabilným prevodom, vďaka ktorému by nebolo potrebné pri manévrovaní meniť polohu rúk na volante.

Jazda po kruhovom objazde

Pri jazde po kruhovom objazde je tiež nemožné držať volant v jeho hornej časti.

Okrem toho je problém so smerovkami. Prečo? Nuž, Tesla vybavuje svoje vozidlá dotykovými poliami na aktiváciu smeroviek na ľavom ramene volantu. Pri výjazde z kruhového objazdu pri odbočovaní nielenže musíte tieto tlačidlá hľadať, ale musíte si v hlave zakódovať, ktoré z nich stlačiť.

Tesla vybavuje svoje vozidlá dotykovými poliami na aktiváciu smeroviek na ľavom ramene volantu.

Volant Yoke: zlý pomer

Volant Yoke by mal zmysel, ak by auto malo priamy prevod riadenia. Áno, Tesla Model X vybavená „inovatívnym volantom“ má rýchlo reagujúci a presný systém riadenia.

Ale… od krajného prevodového pomeru volantu k ďalšiemu extrému je potrebných 2,5 otáčky volantu. Podobný počet otáčok si vyžadujú mnohé moderné automobily. Naproti tomu niektoré hot hatche, ako napríklad Ford Focus – len 1,9 otáčky. Výsledkom je, že aj 90-stupňové zákruty možno vykonať bez toho, aby ste museli preložiť ruky na volante.

Bohužiaľ, v prípade Tesly to nie je možné, a keď chcete vojsť do ostrejšej zákruty alebo odbočiť z hlavnej cesty na vedľajšiu, musíte preložiť ruky na volante. A to je kvôli jeho tvaru jednoducho ťažšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tesla Cybertruck sa predstaví vo veľkých mestách po celej Európe. Elektrický model prichádza aj ku nám

Elon Musk prepustil celú divíziu Supercharger spoločnosti Tesla. Prepustených bolo približne 500 ľudí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ako ochrániť svoje auto v zime? Prestaňte robiť túto častú chybu!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Andrzej Kubik). Zimné rána môžu byť pre vodičov poriadnou výzvou. Škrabanie námrazy, mrazivý chlad a túžba po teplom vzduchu nás…

Revolúcia začína! Štyri motory a výkon ako nikdy predtým

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Prichádza nová éra športových áut: BMW M3 a M4 si zachovajú spaľovací motor, ale elektrická verzia sa postará…

Zrážka zozadu: Kto je zodpovedný, keď auto pred vami zastaví bez dôvodu? Pravda vás prekvapí!

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Situácia, ktorú zažil takmer každý vodič – auto pred vami náhle zabrzdí a vy nemáte šancu zareagovať. Zrážka…

„Autá na manuál s benzínovým motorom? Budú ako jazda na koni,“ tvrdí Elon Musk

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheEngineersPost). Elon Musk, často označovaný za vizionára našej doby, opäť šokoval svojím vyhlásením. Podľa jeho predpovede čaká autá so spaľovacím…

Prečo horia spaľovacie autá častejšie než elektrické?

14.12.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autodriveauto). Horľavosť elektrických áut je téma, ktorá vzbudzuje emócie aj obavy. Sú naozaj nebezpečné, alebo sú tieto obavy len prehnané…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov