28.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Hoci sa nový Renault 5 ešte nedostal k zákazníkom a ani do predajní, francúzska značka sa už rozhodla ukázať špeciálnu edíciu elektrického hatchbacku. Dôvodom je blížiaci sa turnaj Roland Garros, s ktorým je Renault úzko spätý.
French Open, známejší pod názvom Roland Garros, je jedným zo štyroch súčastí tenisového Grand Slamu. Podujatie, ktoré sa koná na prelome mája a júna, priťahuje do Paríža najlepších tenistov a tenistky a je zároveň vyvrcholením sezóny na tráve.
Od roku 2022 je Renault partnerom parížskeho podujatia a dodáva organizátorovi vozový park. Bude tomu tak aj tentoraz, pričom spoločnosť oznámila, že pre turnajový vozový park bude k dispozícii až 180 vozidiel s charakteristickým diamantom na kapote. To však nebola najdôležitejšia časť oznámenia.
Francúzi sa pokúšajú odhaliť zaujímavú informáciu o svojom najnovšom modeli. Renault 5 dostal špeciálnu edíciu spojenú s grandslamovým turnajom. Séria Roland-Garros sa dostane na trh v roku 2025 a prvýkrát bude vystavená od 20. mája do 9. júna 2024, keďže Renault 5 bude mať vlastný stánok v areáli kurtov.
Štylizovaný vizuál
Vizuálne výrobca odviedol dobrú prácu. Na prvý pohľad zaujme reliéf na dverách, ktorý je štylizovaný ako kríž svätého Ondreja a odkazuje na vzhľad hlavného štadióna. V strede dizajnu je logo turnaja. Pozornosť upútajú aj krásne 18-palcové kolesá a saténový povrch strechy.
Čalúnenie a jeho väzba boli inšpirované športovým oblečením. Plast je úplne recyklovaný a povrchová úprava vychádza z písmena H. Farebné akcenty sú veľmi jemné a dôraz na modrú, bielu a červenú je zjavným odkazom na vlajku Francúzska. A celok dotvára podsvietený nápis „Roland Garros Paris“ na prístrojovej doske.
Pri tejto príležitosti Renault pripomenul svoju iniciatívu „Give Me 5“ alebo „high-five“. Ide o nadáciu, ktorej cieľom je v spolupráci so združením „Fête le Mur“ rozšíriť dostupnosť tenisu pre mladých ľudí z chudobných rodín a štvrtí. Okrem rekonštrukcie kurtov vo Francúzsku, Brazílii alebo Argentíne sa snaží uľahčiť prístup k samotným kurzom.
Značka tiež oznámila, že kampaň „Give Me 5“ získala aj päť nových ambasádorov, ktorí budú kampaň propagovať na nadchádzajúcom turnaji. Sú nimi Diane Parryová, Félix Auger-Aliassime, Diede de Groot, Luca Van Assche a finalisti z rokov 2022 a 2023. – Casper Ruud.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Francúzi predviedli elektrický zásah. 50 000 ľudí na čakacej listine
Nové auto, staré ceny. Renault Captur vo svojej najnovšej podobe zavítal do showroomov