Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Elektrika? Áno, ale nie. Maserati si necháva poistku

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). 110 rokov od svojho založenia stojí Maserati pred nemalou výzvou: expandovať na trh s luxusnými elektromobilmi. Premiéra modelu GranCabrio Folgore odhalila viac, ako by...

25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

110 rokov od svojho založenia stojí Maserati pred nemalou výzvou: expandovať na trh s luxusnými elektromobilmi. Premiéra modelu GranCabrio Folgore odhalila viac, ako by sa mohlo zdať.

Elektrika? Áno, ale nie. Maserati si necháva poistku.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Výkonný riaditeľ Maserati sa pri odpovediach na otázky novinárov o roku 2028, keď sa ponuka značky stane elektrickou, krútil ako piskor, ale… že to závisí od trhu. Inými slovami: Taliani si nechávajú poistku. Budú môcť ponúkať elektrické varianty svojich modelov, ale o tom, či prerazia k širšej zákazníckej základni, ak sa o nej dá v prípade Maserati hovoriť, rozhodne trh.

Kto by teda mal elektrifikáciu posunúť dopredu? Samozrejme, bohatí zákazníci, ale predovšetkým tí, ktorí sú otvorení novým technológiám, ktorí chcú byť prví, tzv. alfa zákazníci. Maserati sa otvára mladým, aby spolupracovali s vedúcim tímu Maneskinom.

Pri pohľade na dizajn GranCabria Folgore (čo v taliančine znamená „blesk“) však môžete byť celkom prekvapení. Nejde o klasický „skateboardový“ nápad (články pod vozidlom) ako napríklad v Grecale, ale o od základu vyvinutú konštrukciu, ktorá z batérií vytvára písmeno T. Pracuje sa na ňom od roku 2017 a vzhľadom na účtovnícke ambície Carlosa Tavaresa je takmer zázrak, že prežil spojenie skupiny PSA a Fiatu.

Toto usporiadanie článkov má svoje výhody: medzi spaľovacou a elektrickou verziou nie sú prakticky žiadne rozdiely. Úprava vozidla je takmer kozmetická. Poloha za volantom je bližšia polohe „klasických“ vozidiel a aj konštrukcia je pevnejšia. A hoci sa používa hliník a horčík, elektromobil je stále približne o 300 kg ťažší.

Taliani si nechávajú poistku. Budú môcť ponúkať elektrické varianty svojich modelov.

Zaujímavé je, že hoci tri motory generujú približne 1 200 koní, batéria s užitočným výkonom 83 kW je schopná „poskytnúť“ energiu na niečo vyše 800 koní. Články si vezmú 270 kW a nabíjanie má trvať 18 minút – hoci Maserati radšej hovorí o 100 km za 5 minút. GranCabrio v elektrickej verzii zrýchli na stovku za menej ako 3 s. Vo svete elektromobilov – štandard.

Maserati sa však spája so zvukom V8. Z tohto dôvodu sa rozhodli pre vodotesný reproduktor s výkonom 120 W (približne polovica výkonu priemerného soundbaru) s priemerom 20 cm, ktorý dokáže vydávať hluk 107 decibelov, čo je ako motorka bez tlmiča. Tento zvuk bolo počuť už pri uvedení modelu GranCoupe na trh. Vzrušujúce? Určite nie ako starý dobrý V8.

Exkluzívne elektromobily predstavujú ťažko priechodnú medzeru a Maserati nemá v rukáve inovácie, ktoré by menili pravidlá hry. Ale možno bude sentiment k trojzubcu dostatočne silný na to, aby sa „alfa zákazníci“ presunuli k modelovému radu Folgore? Uvidíme.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové Maserati GranCabrio. Má motor V6 a systém vyhrievania krku

Kabriolety ešte nie sú mŕtve. Nový Mercedes je toho najlepším dôkazom


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov