Správy, Zaujímavosti,

Ďalšie obavy vyvoláva prepúšťanie. Celé odvetvie má vážny problém

24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UnboxingEngineering). Spoločnosť Bosch, jeden z najväčších svetových dodávateľov automobilových súčiastok, oznámila reštrukturalizáciu a zníženie výrobných nákladov. Nemecký gigant už nejaký čas čelí rastúcej stagnácii v...

24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@UnboxingEngineering).

Spoločnosť Bosch, jeden z najväčších svetových dodávateľov automobilových súčiastok, oznámila reštrukturalizáciu a zníženie výrobných nákladov. Nemecký gigant už nejaký čas čelí rastúcej stagnácii v dôsledku zvyšovania cien energií a surovín. Ohlásené zmeny budú, žiaľ, zahŕňať aj prepúšťanie.

Spoločnosť Bosch, svetový dodávateľ automobilových súčiastok bude prepúšťať.
Foto: youtube.com/@UnboxingEngineering

Nemecký automobilový gigant a najväčší svetový dodávateľ automobilových komponentov vyzval svojich akcionárov, aby pokračovali v politike znižovania nákladov. Generálny riaditeľ spoločnosti Markus Forschner varoval pred ďalekosiahlou stagnáciou nemeckej výroby.

Spoločnosť Bosch sa reštrukturalizuje. Bude sa prepúšťať

Na tlačovej konferencii Forschner zdôraznil, že reštrukturalizácia spoločnosti je nevyhnutná a hoci bude mať spočiatku „negatívne dôsledky“, v budúcnosti prinesie stabilitu. Bohužiaľ, negatívne dôsledky v tomto prípade znamenajú okrem iného hromadné prepúšťanie.

Forschner neuviedol, koľkých zo 429 416 zamestnancov skupiny sa to bude týkať. Je známe len to, že „všetky škrty sa budú realizovať na proporcionálnom základe“. Ako upozorňujú nemeckí analytici, o prácu by mohlo prísť až 1 500 zamestnancov pracujúcich v divízii pohonov v závodoch Feurbach a Schwieberdingen. Tieto informácie však neboli nijako potvrdené.
Bosch zároveň uviedol, že v najbližších rokoch bude dodávať výrobky prvým čínskym výrobcom automobilov v Európe, a dodal, že v Číne zvyšuje aj výrobné kapacity, najmä v oblasti brzdových systémov.

Nemecko má vážny problém. Hromadné prepúšťanie v celom odvetví

Treba pripomenúť, že Bosch nie je jediným výrobcom v automobilovom priemysle, ktorý nedávno oznámil obmedzenie prevádzky vo svojich nemeckých závodoch. S podobnými problémami sa stretávajú aj spoločnosti Michelin, Goodyear, ZF Friedrichshafe alebo Continental.

Ešte pred niekoľkými rokmi zamestnávali nemecké podniky dodávajúce komponenty pre spaľovacie automobily 310 000 ľudí, podľa posledných odhadov sa ich počet znížil takmer o tretinu. Automobiloví giganti masívne menia svoju politiku rozsiahlou reštrukturalizáciou. Žiaľ, spolu so zmenami ide ruka v ruke aj hromadné prepúšťanie.

Automobiloví giganti masívne menia svoju politiku rozsiahlou reštrukturalizáciou.
Foto: youtube.com/@UnboxingEngineering

Dôvodov je viacero. Odborníci poukazujú na to, že automobilové spoločnosti musia bojovať s vysokou infláciou, nárastom cien energií, ako aj s neistotou na trhu so surovinami. Zároveň nie je bez významu ani rozvoj elektromobility. Elektromobily nepotrebujú mnohé komponenty typické pre spaľovacie automobily, a to znamená, že dopyt po komponentoch vyrábaných spoločnosťami, ako je Bosch, postupne klesá. Vzhľadom na blížiaci sa zákaz registrácie nových spaľovacích automobilov v Európskej únii nie je vylúčené, že prepúšťanie postihne ešte viac automobilových spoločností.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Generálny riaditeľ prepúšťa ďalších 2 500 ľudí a sám zarába 92 000 eur denne

Veľké prepúšťanie v Nemecku potvrdené. O prácu príde 3500 ľudí


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čo NEMÔŽETE robiť, ak namiesto nafty natankujete benzín! Ako to opraviť

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Mnohí vodiči skončia v servise po tom, čo narýchlo alebo neopatrne natankujú do nádrže iné palivo, ako by mali.…

Volkswagen a Renault nebudú spolupracovať na vývoji cenovo dostupných elektromobilov

26.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Spolupráca medzi spoločnosťami Volkswagen a Renault sa už nebude realizovať. Obaja výrobcovia plánovali spoločne vyvíjať cenovo dostupné elektromobily. Volkswagen…

Na splnenie cieľov EÚ je potrebné vybudovať 3142 nabíjačiek denne

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Sibs). 3142 staníc za deň. Toľko nabíjačiek pre elektromobily by malo pribudnúť v krajinách EÚ, aby sa splnil cieľ Európskej…

Americký mýtus sa skončil. Až 12 štátov plánuje zakázať predaj áut so spaľovacími motormi

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@agingwheels. USA sú stále považované za centrum klasického motorizmu. Skutočnosť je však úplne iná, pretože Amerika, podobne ako Európa, sa…

Vodíkové autá – ako fungujú a prečo by mohli spôsobiť revolúciu na automobilovom trhu?

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa). Hľadanie automobilového svätého grálu pokračuje. Inžinieri pracujú na pohonných jednotkách, ktoré spájajú ekologickú neutralitu s vynikajúcim výkonom, priaznivým dojazdom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov