Elektro, Testy, Tipy, Zaujímavosti,

Spotreba paliva vozidla Nissan Qashqai e-Power. Aktualizácia s úspornými pneumatikami

18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars). Oveľa nižšie „spaľovanie“ s lepšími pneumatikami. Nissan Qashqai e-Power – test druhého exemplára tohto vozidla ukázal, že spotreba paliva tohto hybridného pohonu je jednoznačne...

18.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).

Oveľa nižšie „spaľovanie“ s lepšími pneumatikami. Nissan Qashqai e-Power – test druhého exemplára tohto vozidla ukázal, že spotreba paliva tohto hybridného pohonu je jednoznačne lepšia ako výsledky, ktoré sme predtým dosiahli so zimnými pneumatikami s indexom valivého odporu „D“.

Spotreba paliva vozidla Nissan Qashqai e-Power.
Foto: youtube.com/@1001cars

Nissan Qashqai e-Power prvýkrát prešiel testami v zime 2022/2023 a výsledky ukázali, že v meste je úsporný, no mimo mesta to už taká sláva nebola, s dosiahnutou spotrebou 9,9 l/100 km pri rýchlosti 140 km/h, čo sa dalo označiť skôr za horšie. To je psychologická hodnota, ktorá nezodpovedá imidžu úsporného hybridného vozidla – sačí povedať, že takýto výsledok dosahujú skôr motory V6 vo veľkých SUV s pohonom všetkých štyroch kolies.

Pneumatiky

Bolo však známe, že testovacie vozidlo bolo vybavené pneumatikami s nízkou úspornosťou (zimné pneumatiky Michelin s indexom valivého odporu „D“). Taktiež sa objavili podozrenia, že s vozidlom mohlo byť niečo v neporiadku, keďže niektorí novinári uvádzali vysokú spotrebu a iní nízku. Predpokladalo sa teda, že niektorí novinári dostali rovnaké vozidlo a iní úspornejšie. Z tohto dôvodu sa požiadalo o druhé vozidlo s úspornejšími letnými pneumatikami – tiež Michelin, ale s indexom valivého odporu „A“. Pneumatiky boli, samozrejme, namontované sériovo. A tu sú výsledky:

Testovacia tabuľka.
Foto: youtube.com/@1001cars

Medzitým sa testovacia tabuľka doplnila aj o výsledky osvieženej Toyoty RAV4 2,5 l Hybrid, ktorá vďaka niektorým aktualizáciám spotrebuje o niečo menej paliva – najmä na ceste.

Rozdiel medzi predtým testovaným modelom Qashqaq e-Power a tým, čo vidíte vyššie, je značný, najmä na ceste. V meste dosiahli prakticky rovnaký výsledok (4,2 oproti 4,3 je vlastne „zanedbateľný“). No 4,6 namiesto 5,4 l/100 km pri 90 km/h a 6,6 namiesto 7,7 l/100 km pri 120 km/h (rýchlostná cesta) je naozaj značný rozdiel, o niekoľko percent menej. Nižšie „spaľovanie“ je aj na diaľnici pri 140 km/h, kde sa dostalo na 9,0 l/100 km, pričom predtým to bolo takmer okrúhlych 10 l/100 km.

Rozdiel je čiastočne spôsobený použitými pneumatikami, čiastočne iným vozidlom a pravdepodobne aj podmienkami testu. Snažilo sa testovať v čo najpodobnejších podmienkach, ale niektoré veci samozrejme nemôžem preskočiť. Rozdiel je čiastočne spôsobený aj tým, že druhé auto vo väčšej miere podhodnotilo skutočnú spotrebu paliva. Na čerpacej stanici bolo v nádrži o viac ako 4 % viac paliva v porovnaní s tým, čo ukazoval počítač. A k tomu všetkému sa pridáva aj počítačom výrazne nadhodnotená udávaná vzdialenosť (o viac ako 2 %), ktorá tiež znižuje (prakticky) spotrebu paliva.

Qashqai e-Power verzus Toyota RAV4 Hybrid

Nové výsledky tiež ukazujú, že Nissan Qashqai e-Power už na Toyotu RAV4 hybrid stráca pomerne málo (okrem rýchlosti 140 km/h, kde je rozdiel už citeľný). 0,2 l/100 km v meste a rovnako pri rýchlosti 120 km/h (reálne o niečo viac, keďže počítač Qashqai podhodnotil spotrebu paliva). Tieto desatiny „spaľovania“ pravdepodobne nebudú rozhodujúcim argumentom pri výbere auta, hoci môžu byť začiatkom vášnivých diskusií o nadradenosti jedného pohonu nad druhým.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nissan chce do roku 2027 uviesť na trh 30 nových modelov

Honda a Nissan sa spojili, aby spoločne vyvíjali elektromobily


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Kedy je čas na výmenu spojky? Neignorujte tieto príznaky a ušetríte si poriadnu sumu

21.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worlddriving). Spojka je neodmysliteľnou súčasťou každého automobilu, no mnohí vodiči často nevenujú pozornosť jej opotrebovaniu. Ak však ignorujete varovné signály,…

Neue Klasse a iX3: BMW predstavuje víziu zajtrajška

21.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MVAutoTV). BMW otvára novú kapitolu vo svete elektromobility. Nový model iX3, prvý postavený na revolučnej architektúre Neue Klasse, sa svetu…

Aston Martin odkladá prvý elektromobil: Na scénu prichádzajú plug-in hybridy

21.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/amplified creations). Britská automobilová legenda, známa ikonickými autami Jamesa Bonda, odkladá svoj prvý plne elektrický model na neurčito. Namiesto toho…

Zázrak v púšti: Indická škola bez klimatizácie, ktorá mení životy dievčat

21.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: facebook.com/thebetterindia). Predstavte si školu, ktorá dokáže fungovať v extrémnych podmienkach púšte bez klimatizácie, a to v teplotách dosahujúcich až 54°C.…

Mobilné aplikácie, čo menia jazdu: Váš nový spolujazdec na ceste

21.3.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/monshtein). Mobilné aplikácie už dávno nie sú len nástrojom zábavy či komunikácie. Stali sa neoddeliteľnou súčasťou automobilového sveta, ktorý vďaka…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov