Zaujímavosti,

Sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou pre každého vodiča? Sťažovať sa môžete neskôr

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained). Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových...

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained).

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových podmienok. Kedy sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou?

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého.
Foto: youtube.com/@EngineeringExplained

Medzi vodičmi pretrváva presvedčenie, že ak je niečo dobré na všetko, je to dobré aj na… nič. Platí to aj pre celoročné pneumatiky? Ani nie. Popularizácia celoročných pneumatík je spôsobená aj súbežnou existenciou troch faktorov.

Vodiči v Európe si obľúbili celoročné pneumatiky. Prečo?

V predchádzajúcich rokoch vzrástol predaj celoročných pneumatík na Slovensku až o 70 %. Navyše v súčasnosti tvoria takmer 30 % trhu s pneumatikami. Takéto výsledky nie sú výsledkom náhody alebo výhodnosti. Ide skôr o pôsobenie celkom zásadných problémov.

  • Po prvé, trh s pneumatikami má čoraz lepšie technológie. Tá sa z roka na rok vyvíja. Výsledkom je, že prémiové pneumatiky viacerých tried začínajú mať na cestách skutočne dobré vlastnosti. V testoch pneumatík pre jednotlivé ročné obdobia dokonca vynikajú.
  • Po druhé, počasie v Európe sa začína vyhýbať extrémnym výkyvom počasia. Stačí si spočítať počet dní so snehom na cestách počas minulej zimy, aby ste sa o tom presvedčili. Bolo ich len tucet.
  • Po tretie, vodiči väčšinou cestujú v mestách a na krátke vzdialenosti. To sú ideálne podmienky pre viacsezónne pneumatiky, pretože sa znižuje riziko, že sa v zime stretnú napríklad s kopcovitým snehom.
Dobrá voľba pre vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov.
Foto: shutterstock.com/Stocksnapper

Kedy je najlepšia celoročná pneumatika?

Pre ďalšie úvahy je najdôležitejší tretí bod. Z neho totiž jasne vyplýva, že celoročné pneumatiky nie sú dobrým riešením pre každého. Je to zlatá stredná cesta. Stredná cesta, ktorá bude vyhovovať priemernému vozidlu, ktoré sa len zriedkakedy vydáva mimo mesta. Takéto vozidlo totiž nepotrebuje pôsobivú trakciu. Neponúka výkon, ktorý treba krotiť každú minútu jazdy. Zriedkavo sa tiež stretáva s drasticky extrémnymi poveternostnými podmienkami, napríklad v zime. Okrem toho ide aj o vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov. To je počet kilometrov, ktorý umožní viacsezónnym pneumatikám vydržať niekoľko rokov.

Kedy nie je celoročná pneumatika dobrou voľbou?

Na druhej strane celoročné pneumatiky nie sú vhodné pre vozidlá, ktoré sú intenzívne využívané. Je to dané vysokým počtom najazdených kilometrov. Tie budú mať obzvlášť silný vplyv na stav dezénu, najmä v teplom ročnom období. Práve vtedy je behúň vystavený skúške. To môže znamenať, že každé dve sezóny bude potrebné vymeniť sadu pneumatík. Okrem toho je problémom aj bezpečnosť. Na cestách sa v zime ľahšie stretnete s extrémnymi podmienkami na vozovke. A ani tá najlepšia celoročná pneumatika nikdy nebude na snehu fungovať tak dobre ako najlepšia zimná pneumatika.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako viete, že vaše pneumatiky nie sú „plešaté“? Nájdite záhadný „hrb“

Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Omoda 9 ponúka výkon superšportu a cenu, ktorá prekvapí!

3.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetautoUK). Čínska značka Omoda vstupuje na európsky trh s impozantným SUV, ktoré kombinuje ohromujúci výkon 537 koní, plug-in hybridný pohon…

Mrazivá realita elektromobility: Moderné dnes, staré zajtra

3.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Čína, ktorá vedie svetovú produkciu elektromobilov, čelí nečakanému problému – obrovským parkoviskám plným opustených elektrických áut. Čo sa deje…

Zázrak letectva: SR-72 prekoná rýchlosť 6000 km/h už v roku 2025!

3.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wild_Iron). Lockheed Martin pracuje na najrýchlejšom operačnom lietadle všetkých čias, ktoré dokáže prekonať vzdialenosť medzi USA a Európou za neuveriteľných…

Čínsky drak pohltí nemecké fabriky: Chery preberá zatvárajúce sa továrne Volkswagenu!

3.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@4DriveTime). Európsky automobilový gigant kapituluje pred vlastnou zelenou politikou, zatiaľ čo čínsky konkurent vidí príležitosť na expanziu. Je to začiatok…

Michael Schumacher sa možno čoskoro objaví na okruhu F1!

3.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/cristiano barni). Bývalý kolega a pilot F1 Johnny Herbert priniesol nádej fanúšikom sedemnásobného majstra sveta. Sú jeho slová reálne alebo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov