Novinky, Zaujímavosti,

Prekvapivé vyhlásenie spoločnosti Toyota. Týka sa dieselových motorov

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal). Súčasná klíma a regulačné prostredie viedli väčšinu výrobcov k odklonu od dieselových motorov a k vývoju benzínových jednotiek a alternatívnych pohonných systémov. Toyota sa...

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal).

Súčasná klíma a regulačné prostredie viedli väčšinu výrobcov k odklonu od dieselových motorov a k vývoju benzínových jednotiek a alternatívnych pohonných systémov. Toyota sa však domnieva, že dieselové motory majú stále zmysel.

Toyota sa však domnieva, že dieselové motory majú stále zmysel.
Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal

Toyota investuje do rôznych typov pohonu

Stratégia spoločnosti Toyota, ktorá je najväčším výrobcom automobilov na svete, sa trochu líši od stratégie iných spoločností. Japonci napríklad pomerne dlho považovali snahu o elektromobilitu za slepú uličku automobilového priemyslu a sústredili sa na vývoj hybridných pohonov. Výsledkom je, že Toyota dnes v Európe ponúka len jeden model s batériou a svoj predaj zakladá na hybridoch, ktoré reálne spotrebujú veľmi málo paliva.

To sa však má čoskoro zmeniť. Japonský výrobca však pred časom ohlásil elektrickú ofenzívu na starom kontinente, v rámci ktorej chce mať do roku 2026 v ponuke šesť batériových modelov. Okrem toho pracuje na vývoji polovodičových batérií, ktoré by ponúkli dlhší dojazd na jedno nabitie.

Tieto opatrenia však neznamenajú, že Toyota sa chce vzdať spaľovacích motorov. Práve naopak.

Toyota sa nechce vzdať spaľovacích motorov

Japonská značka chce ďalej rozvíjať spaľovacie motory. Akio Toyoda, pravnuk zakladateľa spoločnosti, je toho názoru, že spaľovací pohon a emisné ciele sa dajú zladiť. Preto sa Toyota rozhodla spustiť nový projekt na „novú podporu vývoja motorov“.

Samozrejme, spaľovacie motory sú stále v ponuke aj iných výrobcov, ale nemožno poprieť, že väčšina z nich sa zameriava predovšetkým na benzínové agregáty. Z vyjadrenia predstaviteľa japonskej značky možno vyčítať, že sa nehodlá vzdať ani dieselov. Je to zaujímavé do tej miery, že v Európe sa výrobcovia, ktorí stále ponúkajú tento typ pohonu, snažia o tom otvorene nehovoriť.

Dieselový agregát je dôležitý pohon najmä pre ťažké vozidlá.
Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal

Marketingový šéf Toyoty tvrdí, že diesel „nie je mŕtvy

Sean Hanley, šéf predaja a marketingu Toyoty v Austrálii, sa nedávno pochvalne vyjadril o dieselovom agregáte. „Diesel napriek rozšíreným komentárom nie je mŕtvy,“ povedal. – uviedol v rozhovore pre portál drive.com.au. Podľa neho naftovým agregátom vôbec nehrozí blízky koniec.

Uviedol, že je to dôležitý pohon najmä pre ťažké vozidlá. Nepopiera však skutočnosť, že dieselové agregáty je potrebné neustále prispôsobovať čoraz prísnejším normám. V súlade s tým bola napríklad Toyota Hilux s 2,8-litrovým dieselovým motorom na austrálskom trhu vybavená 48-voltovým softhybridom. Šéf marketingu Toyoty v Austrálii nevylúčil ani scenár, podľa ktorého budú naftové motory v budúcnosti fungovať na syntetické palivo.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota krajšia ako Ferrari? Tak rozhodli odborníci na dizajn

Toyota oznámila, že Hilux dostane elektrickú verziu v roku 2025


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

„Made in China“ lepšie ako „Made in Germany“? Nemecko siahlo po čínskej pomoci

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Auditography). Nemčina lepšia ako čínština? Záleží na tom. Audi siaha po čínskych technológiách, aby sa dostalo na úroveň úplne nových…

Vieme, aké motory dostane SUV Seal U v Európe. Je to dobré!

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). BYD - túto značku si treba zapamätať, pretože by sa čoskoro mohla stať významným hráčom na európskom automobilovom trhu.…

Bude to prvé takéto SUV v histórii Toyoty. Bude sa predávať ako teplé rožky

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoYaINFO). Toyota dosahuje v posledných mesiacoch vynikajúce predajné výsledky, ale Japonci nemienia zaspať na vavrínoch. Výrobca si uvedomuje, že SUV…

Takto vyzerá nová Honda Civic. Zmenilo sa toho pomerne veľa

25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Honda predstavila modernizovanú verziu ikonického modelu Civic v karosárskych verziách hatchback a sedan. Zaujímavosťou je, že po desiatich rokoch…

Náhla povodeň po lejaku – záchrana auta môže skôr uškodiť ako pomôcť!

24.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bengregers). Chcete ochrániť svoje vozidlo pred zaplavením? Zvážte, či sa to oplatí. Ak sa vám pri výjazde zo zaplavenej ulice…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov