Správy, Zaujímavosti,

Rozkol v Európe. Čínske autá sú vítané. Najmä v jednej krajine

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1). Jeden veľký výrobca automobilov je na pomerne veľkú krajinu v Európe príliš málo. Taký je názor ministra zodpovedného za hospodársky rozvoj v Taliansku, ktorý...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1).

Jeden veľký výrobca automobilov je na pomerne veľkú krajinu v Európe príliš málo. Taký je názor ministra zodpovedného za hospodársky rozvoj v Taliansku, ktorý podporuje čínske automobilky v investíciách na Apeninskom polostrove. Nastal čas pre čínske autá s pečiatkou „Made in Italy“?

Adolfo Urso, ktorý sa netají sklamaním zo stavu automobilového priemyslu v Taliansku.
Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1

Ministero delle imprese e del made in Italy. Názov úradu možno preložiť ako Ministerstvo obchodu a výroby v Taliansku. Dômyselné, však? Na čele ministerstva stojí Adolfo Urso, ktorý sa netají sklamaním zo stavu automobilového priemyslu v Taliansku. V súčasnosti je totiž jediným kľúčovým priemyselným hráčom skupina Stellantis, s ktorou majú talianske úrady pomerne chladný vzťah. Podľa ministra jeden veľký výrobca automobilov rozhodne nestačí. Preto sa intenzívne hľadajú ďalší investori.

A kde nájsť tých, ktorí sú ochotní postaviť nové závody? V Európe zrejme nie. Taliani sa spoliehajú na dobrú spoluprácu s čínskymi koncernami. Adolfo Urso priznal, že rozhovory s tromi čínskymi skupinami prebiehajú už niekoľko mesiacov. Spomenul tiež, že rokovania prebiehajú aj so západnými koncernami. S ktorými? To minister neprezradil.

BYD, Chery a Saic. Veľkí hráči z Číny

Ale na čo sú médiá? Novinári z renomovaného talianskeho motoristického časopisu Quattroroute si overili, že na zozname potenciálnych kandidátov sú tri koncerny. Sú to BYD, Chery a Saic. Prvý z nich je v súčasnosti najväčším čínskym výrobcom elektrických a hybridných automobilov (spoločnosť bola tento rok zaradená medzi 10 najväčších automobilových koncernov na svete). A ako prvá sa vzdala plánov na expanziu v Taliansku krátko po tom, ako oznámila svoje rozhodnutie postaviť druhú továreň v maďarskom Szegede (prvá z nich vyrába elektrické autobusy).

Chery a Saic však nevylučujú investície v Taliansku. A práve do nich sa vkladajú nádeje na zachovanie automobilového priemyslu v Taliansku. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že samotná výroba automobilov nestačí. Minister sa netají tým, že po spustení investícií sa oživí sektor kooperantov, ktorí dodávajú komponenty priamo na výrobné linky. V prípade Talianska to znamená až 2 200 podnikov, ktoré sa živia vďaka dlhodobým zmluvám s korporáciami. Podľa ministerských odhadov majú tieto spoločnosti istú budúcnosť len vtedy, ak výroba vozidiel v Taliansku neklesne pod 1,3 milióna kusov ročne. A to Stellantis a jedna z jeho značiek, Fiat, nemôžu zaručiť.

Pokiaľ ide o západné značky, zatiaľ sa objavila len jedna spoločnosť. Podľa talianskych novinárov sa úrady snažia zlákať Teslu.

Spoločnosť Tesla tiež vítaná

Pokiaľ ide o západné značky, zatiaľ sa objavila len jedna spoločnosť. Podľa talianskych novinárov sa úrady snažia zlákať Teslu. Či však Elon Musk potrebuje ďalšiu továreň v Európe, zostáva otvorenou otázkou. Američania sa netajili svojimi plánmi rozšíriť Tesla Giga Berlin o ďalší závod na výrobu automobilov a divíziu zameranú na recykláciu batérií z vyradených automobilov.

Podarí sa Taliansku prilákať nových investorov a zároveň zachrániť trh pred expanziou čínskych automobilov? Niet pochýb o tom, že európsky trh je pre čínske koncerny atraktívny, ale zároveň je ťažšie sa naň dostať. Po začatí vyšetrovania EÚ v súvislosti so subvencovanou výrobou automobilov v Číne, zvýšení ciel a ďalších finančných obmedzeniach strácajú čínske automobily na atraktivite. Lákavé je umiestnenie výroby v západoeurópskych krajinách, ale nie je také atraktívne kvôli nákladom. Je preto možné, že snaha talianskeho ministra bude úspešná, ale krajiny s lacnejšou pracovnou silou z toho budú profitovať. Inými slovami, východná Európa by sa mohla stať predmestím pre čínsku inváziu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Lancia Ypsilon. Zachráni legendárnu značku elektrický model?

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vedci dospeli k prekvapivému záveru – auto prehráva so záchodom. Tu je šesť najväčších koncentrácií baktérií

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDetailingSpace). Podľa výskumu odborníkov na automobily môže byť interiér bežného vozidla prekvapivo horší z hľadiska čistoty ako toaleta. Majiteľom, ktorým…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov