Správy, Zaujímavosti,

Rozkol v Európe. Čínske autá sú vítané. Najmä v jednej krajine

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1). Jeden veľký výrobca automobilov je na pomerne veľkú krajinu v Európe príliš málo. Taký je názor ministra zodpovedného za hospodársky rozvoj v Taliansku, ktorý...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1).

Jeden veľký výrobca automobilov je na pomerne veľkú krajinu v Európe príliš málo. Taký je názor ministra zodpovedného za hospodársky rozvoj v Taliansku, ktorý podporuje čínske automobilky v investíciách na Apeninskom polostrove. Nastal čas pre čínske autá s pečiatkou „Made in Italy“?

Adolfo Urso, ktorý sa netají sklamaním zo stavu automobilového priemyslu v Taliansku.
Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1

Ministero delle imprese e del made in Italy. Názov úradu možno preložiť ako Ministerstvo obchodu a výroby v Taliansku. Dômyselné, však? Na čele ministerstva stojí Adolfo Urso, ktorý sa netají sklamaním zo stavu automobilového priemyslu v Taliansku. V súčasnosti je totiž jediným kľúčovým priemyselným hráčom skupina Stellantis, s ktorou majú talianske úrady pomerne chladný vzťah. Podľa ministra jeden veľký výrobca automobilov rozhodne nestačí. Preto sa intenzívne hľadajú ďalší investori.

A kde nájsť tých, ktorí sú ochotní postaviť nové závody? V Európe zrejme nie. Taliani sa spoliehajú na dobrú spoluprácu s čínskymi koncernami. Adolfo Urso priznal, že rozhovory s tromi čínskymi skupinami prebiehajú už niekoľko mesiacov. Spomenul tiež, že rokovania prebiehajú aj so západnými koncernami. S ktorými? To minister neprezradil.

BYD, Chery a Saic. Veľkí hráči z Číny

Ale na čo sú médiá? Novinári z renomovaného talianskeho motoristického časopisu Quattroroute si overili, že na zozname potenciálnych kandidátov sú tri koncerny. Sú to BYD, Chery a Saic. Prvý z nich je v súčasnosti najväčším čínskym výrobcom elektrických a hybridných automobilov (spoločnosť bola tento rok zaradená medzi 10 najväčších automobilových koncernov na svete). A ako prvá sa vzdala plánov na expanziu v Taliansku krátko po tom, ako oznámila svoje rozhodnutie postaviť druhú továreň v maďarskom Szegede (prvá z nich vyrába elektrické autobusy).

Chery a Saic však nevylučujú investície v Taliansku. A práve do nich sa vkladajú nádeje na zachovanie automobilového priemyslu v Taliansku. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že samotná výroba automobilov nestačí. Minister sa netají tým, že po spustení investícií sa oživí sektor kooperantov, ktorí dodávajú komponenty priamo na výrobné linky. V prípade Talianska to znamená až 2 200 podnikov, ktoré sa živia vďaka dlhodobým zmluvám s korporáciami. Podľa ministerských odhadov majú tieto spoločnosti istú budúcnosť len vtedy, ak výroba vozidiel v Taliansku neklesne pod 1,3 milióna kusov ročne. A to Stellantis a jedna z jeho značiek, Fiat, nemôžu zaručiť.

Pokiaľ ide o západné značky, zatiaľ sa objavila len jedna spoločnosť. Podľa talianskych novinárov sa úrady snažia zlákať Teslu.

Spoločnosť Tesla tiež vítaná

Pokiaľ ide o západné značky, zatiaľ sa objavila len jedna spoločnosť. Podľa talianskych novinárov sa úrady snažia zlákať Teslu. Či však Elon Musk potrebuje ďalšiu továreň v Európe, zostáva otvorenou otázkou. Američania sa netajili svojimi plánmi rozšíriť Tesla Giga Berlin o ďalší závod na výrobu automobilov a divíziu zameranú na recykláciu batérií z vyradených automobilov.

Podarí sa Taliansku prilákať nových investorov a zároveň zachrániť trh pred expanziou čínskych automobilov? Niet pochýb o tom, že európsky trh je pre čínske koncerny atraktívny, ale zároveň je ťažšie sa naň dostať. Po začatí vyšetrovania EÚ v súvislosti so subvencovanou výrobou automobilov v Číne, zvýšení ciel a ďalších finančných obmedzeniach strácajú čínske automobily na atraktivite. Lákavé je umiestnenie výroby v západoeurópskych krajinách, ale nie je také atraktívne kvôli nákladom. Je preto možné, že snaha talianskeho ministra bude úspešná, ale krajiny s lacnejšou pracovnou silou z toho budú profitovať. Inými slovami, východná Európa by sa mohla stať predmestím pre čínsku inváziu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Lancia Ypsilon. Zachráni legendárnu značku elektrický model?

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Toyota s novým rekordom v Európe. Corolla zosadená z trónu

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197). Toyota má za sebou mimoriadne úspešný polrok na starom kontinente. Síce nepreskočila na pozíciu lídra, ale udržala si druhé…

Koenigsegg musel stiahnuť výrobu. Nikto nechcel ich malý motor

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@koenigsegg). Koenigsegg pripravoval revolúciu. Supercar v hodnote takmer 1,7 milióna dolárov mal dostať trojvalcový motor. Motor bol však revolučný. Bol,…

Donald Trump o elektromobiloch. Nazýva ich „podvodom“

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@fox9). Donald Trump rozhodne nepatrí k zástancom elektrifikácie regulovanej dotáciami a predpismi. Kandidát na prezidenta USA oznamuje, čo sa v…

Je to skvelá alternatíva k Toyote Yaris Cross. Hybridné, lacnejšie kompaktné SUV sa ničoho nevzdáva

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carshowtv9197). Konkurenčný trh SUV si vyžaduje, aby výrobcovia ponúkali atraktívny sortiment, aby sa presadili v konkurencii mnohých konkurentov. Jednou z…

Nemecké letisko zablokovali klimatickí aktivisti. Vytvorila sa niekoľkokilometrová zápcha

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: x.com/fl360aero). Ďalšie nemecké letisko má problémy s odletmi. Za všetko môžu klimatickí aktivisti, ktorí nelegálne vstúpili na letisko a nalepili…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov