Novinky, Zaujímavosti,

Čínske auto dokáže niečo, čo nikto iný. Určite by ste to ocenili!

5.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). NIO ET9 je na automobilovom trhu novinkou – čínsky zástupca „elektriky“ v sebe spája inovácie a modernosť. Čo však toto vozidlo rozhodne odlišuje od...

5.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

NIO ET9 je na automobilovom trhu novinkou – čínsky zástupca „elektriky“ v sebe spája inovácie a modernosť. Čo však toto vozidlo rozhodne odlišuje od ostatných, je jeho pokročilý systém automatického odpratávania snehu. Vďaka nemu je cestovanie v náročných zimných podmienkach bezproblémové a pohodlné. Keď vozidlo zistí, že je zasnežené, začne sa zo snehu „vytriasať“ ako pes.

NIO ET9 je na automobilovom trhu novinkou.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Bezpečnosť je prvoradá

Vďaka inteligentnému systému kontroly podvozku dokáže ET9 sám odstraňovať sneh z povrchu vozidla. Týmto spôsobom zabezpečuje čisté a bezpečné vozidlo pre vodiča a cestujúcich aj na tých najzasneženejších cestách. Pre mňa je to mimoriadne užitočná funkcia, najmä pre vodičov žijúcich v oblastiach s drsnými zimnými podmienkami. Sám by som ju využíval o niečo menej často, keďže auto mám primárne v podzemnej garáži zastrčenej pod panelákom, ale počas niekoľkodňových výletov „mimo mesta“ by sa určite hodila. Zle odhrnuté auto predstavuje vážne nebezpečenstvo nielen pre svojho vodiča, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Preto treba čínskeho výrobcu NIO pochváliť, že sa rozhodol tento problém riešiť.

Ako funguje automatické odstraňovanie snehu

Systém automatického odstraňovania snehu NIO ET9 funguje pomocou senzorov a algoritmov, ktoré identifikujú prítomnosť snehu na povrchu vozidla. Keď snímače zistia prítomnosť snehu alebo sneženie, systém spustí celý postup. Šetrne odstráni sneh z karosérie a okien, čím zabezpečí vynikajúcu viditeľnosť a bezpečnosť počas jazdy. Vozidlo sa zahreje, prúd vzduchu sa nasmeruje na okná a zrkadlá sa zahrejú. To všetko sa robí preto, aby na kľúčových miestach nezostala ani smietka snehu alebo ľadu. Systém automatického odstraňovania snehu je navyše optimalizovaný tak, aby pracoval rýchlo a efektívne, čím sa minimalizuje čas potrebný na prípravu vozidla na jazdu. Vodič si môže byť istý, že začne jazdiť naozaj včas a bez problémov.

Systém automatického odstraňovania snehu NIO ET9

Okrem toho je funkcia automatického odpratávania snehu neoddeliteľnou súčasťou vyspelého systému podvozku NIO ET9. Ten bol navrhnutý pre maximálny výkon a pohodlie pri jazde. Okrem automatického odpratávania snehu ponúka tento mechanizmus aj ďalšie výhody, ako je stabilita na ceste, plynulé ovládanie a vynikajúca trakcia, vďaka čomu je ET9 nielen bezpečný a „zaujímavý“, ale svojím spôsobom aj luxusný. Vozidlo má vyberať nerovnosti takým spôsobom, že ich takmer nepocítime. A to je už vizitka áut, ktoré sa starajú o všetko, čomu hovoríme (možno škaredo, po anglicky) „feeling“.

Treba povedať, že…

NIO ET9 je akýmsi symbolom doby. Prečo? Nuž, vďaka pokročilým technológiám a inteligentným riešeniam sa trochu menia štandardy toho, čo vo svete automobilov nazývame luxusom a pokrokom. Kým kedysi sme venovali väčšiu pozornosť veciam, ako je špecifikácia, povrchová úprava – teraz je to práve tento druh inovácií, na ktoré sa kladie hlavný dôraz. A musím uznať, že tu toto vozidlo rozhodne nesklamalo: na videu vyššie vidíte pravdepodobne niečo z najzaujímavejšieho v motorizme za posledné roky. Musím tiež priznať, že aj tento druh inovácie svedčí o tom, že Číňania sa na automobilovom trhu začínajú veľmi presadzovať.

Pre mňa je NIO ET9 obrovským prekvapením. Už dávno som na automobilovom trhu nevidel niečo tak zaujímavé – do uvedenia vozidla na trh zostáva ešte približne rok a výrobca už teraz okolo neho rozohrieva atmosféru. Či sa nám to páči, alebo nie – Číňania začínajú zohrávať čoraz dôležitejšiu úlohu na automobilovom poli. Nejde už ani tak o trend, ako o určitú zákonitosť – Čína začala s investíciami do elektrifikovaného automobilového priemyslu už pred rokmi. To, čo vidíme teraz, je jednoducho výsledok.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Po facelifte sa výkon čínskeho elektromobilu zvýšil takmer o polovicu. Ako je to možné?

Volkswagen oceňuje čínsku technológiu. Kupuje platformu Xpeng


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official). Predseda čínskeho konglomerátu Chery potvrdil, že dohoda o predaji jeho platformy európskemu výrobcovi by mala byť dokončená v najbližších…

Číňania pumpujú peniaze do elektrických vozidiel. Európa sa zatiaľ bičuje za emisie CO2

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@worldmoneyy). Výrobcovia automobilov predávajúci v Európskej únii platia miliónové pokuty za emisie, zatiaľ čo Číňania dotujú svojich výrobcov, aby ovládli…

Značka, ktorá ukladá viacero obmedzení súčasne. Ak ich nepoznáte, koledujete si o pokutu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ibesip). Obvykle sa dopravné značky vzťahujú na jedno presne definované správanie, zatiaľ čo značka 315 uvádza viacero zákazov a príkazov,…

Spotreba paliva v reálnom svete je vyššia v priemere o 20 %. Najhorší typ pohonu

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Streetmetal). Prvá Komisia Európskej únie uskutočnila štúdiu skutočnej spotreby paliva a emisií skleníkových plynov. Výsledky sú jednoznačne horšie, ako naznačujú…

Vedci dospeli k prekvapivému záveru – auto prehráva so záchodom. Tu je šesť najväčších koncentrácií baktérií

17.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheDetailingSpace). Podľa výskumu odborníkov na automobily môže byť interiér bežného vozidla prekvapivo horší z hľadiska čistoty ako toaleta. Majiteľom, ktorým…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov