Zaujímavosti,

Švédsky výrobca automobilov vyhlásil bankrot. Inovácie nepomohli

5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images). Nedávno získali povolenie na predaj prvého modelu nákladného vozidla v Únii. Spoločnosť Volta Truck žiaľ vyhlásila konkurz. Vozidlá Volt unesú každé 16 europaliet...

5.2.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images).

Nedávno získali povolenie na predaj prvého modelu nákladného vozidla v Únii. Spoločnosť Volta Truck žiaľ vyhlásila konkurz.

Mali byť neuveriteľne technicky vyspelé a šetrné k životnému prostrediu.
Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images

Vozidlá Volt unesú každé 16 europaliet a zdvihnú až 8 600 kg. Mali byť neuveriteľne technicky vyspelé a šetrné k životnému prostrediu. Žiaľ – model Zero sa do ulíc nedostane a spoločnosť Volta Trucks bola nútená projekt ukončiť.

Švédi svoj projekt prvýkrát ukázali v roku 2020. Prišli s myšlienkou, že vytvoria dokonalé nákladné vozidlo na prepravu tovaru v mestách a ich okolí. Mal to byť celosvetový prielom.

Špeciálne vlastnosti nákladného vozidla Volta Zero

Návrh kabíny nákladného vozidla umožňuje vodičovi výhľad vo výške približne 1,8 metra, čím mu uľahčuje vyhodnocovanie podmienok pri jazde v meste. Okrem toho mal vodič sedieť uprostred a zasklenie kabíny znamenalo, že mohol sledovať svoje okolie v okruhu 220 stupňov. Okrem toho ju podporovala súprava kamier umožňujúca 360-stupňové monitorovanie. Výbava vozidla mala obsahovať všetky bezpečnostné systémy a asistenty známe z osobných automobilov.

Volta Zero mala byť postavená prevažne z biologicky rozložiteľných materiálov, ktoré vyvinulo švajčiarske laboratórium v spolupráci s Európskou vesmírnou agentúrou. Poháňaný mal byť samozrejme elektromotormi, čo mu umožnilo prejsť až 200 km s plným zaťažením.

Okrem toho mal vodič sedieť uprostred a zasklenie kabíny znamenalo, že mohol sledovať svoje okolie v okruhu 220 stupňov.
Foto: tlačové materiály Volta

Volta Truck získal európske schválenie pre svoj prvý model

Autori projektu získali dôveru investorov a na vývoj získali 300 miliónov eur. Potenciálni zákazníci sa chystali objednať viac ako 5 000 vozidiel, podľa prvých odhadov. V rakúskom meste Steyr sa už plánoval začiatok sériovej výroby s cieľovým objemom 27 000 vozidiel ročne. Homologovali sme vozidlo ako verziu s dvoma batériovými balíkmi s kapacitou 150 a 225 kWh.

Volta Truck vyhlasuje bankrot

Žiaľ, čím viac sa blížil začiatok výroby, tým viac sa objavovali problémy. Najväčšou ranou pre Švédov bolo vyhlásenie bankrotu dodávateľa batérií Proterra. V osobitnom vyhlásení Volta uviedla, že rozhodnutie tohto dodávateľa „malo významný vplyv na výrobné plány, čím sa znížila predpokladaná výroba vozidiel“. Okrem toho „neistota“ týkajúca sa dodávateľa batérií mala vplyv na ťažkosti pri získavaní finančných prostriedkov od potenciálnych investorov. Inovatívne švédske nákladné vozidlá sa do európskych ulíc nedostanú.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota tak urobila už štvrtý rok po sebe. Okrem toho v roku 2023 prekonala svoj vlastný rekord

Čínska značka dobýva Európu. Na Západe už dobyli konkurenciu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Spoločnosť Porsche prehodnocuje svoje plány. Jeho modely so spaľovacím motorom budú „žiť“ dlhšie

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ORGCars). Porsche je ďalšou značkou, ktorá spomaľuje svoje plány na prechod na elektromobily. Podľa nemeckých novín Automobilwoche a Suddeutsche Zeitung…

Ferrari verí, že syntetické palivá budú riešením pre superautá budúcnosti

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: pexels.com/Denys Gromov). Generálny riaditeľ Ferrari tvrdí, že budúce tepelné superautá by mohli byť zachránené syntetickými palivami. Prvým vozidlom, ktoré by…

Šéf Renaultu sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily ešte nie je možný

27.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ThunderGears). Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo sa domnieva, že úplný prechod na elektromobily do roku 2035 nie je…

Toto vozidlo má motor z vozidla F1. Potrebuje špeciálnu starostlivosť

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG). Mercedes-AMG One je najrýchlejšie sériové vozidlo na Nürburgringu. Je poháňané motorom priamo z vozidla F1, čo so sebou prináša…

Palivový gigant investuje do výroby spaľovacích motorov. Vynaloží viac ako 7,4 miliárd eur

26.7.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CNNBusiness). Saudi Aramco, jedna z najväčších svetových ropných spoločností, investuje do vývoja spaľovacích motorov. Petrochemický gigant kúpil 10-percentný podiel v…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov