11.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV)
Citroën sa opäť ukazuje zo svojej originálnej stránky. Toto je Citroën Elo: elektrické laboratórium, ktoré sa dá najlepšie opísať ako Fiat Multipla budúcnosti. Aj kto považuje Fiat Multipla z 90. rokov za škaredé auto, nemôže poprieť, že to bol šikovný stroj. Multipla bola kratšia ako Volkswagen Golf, ale mala multifunkčný interiér s miestom pre šesť osôb. Táto kompaktná Fiatka sa nachádza v podobe Citroënu Elo duchovného nástupcu.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Vodič sedí v strede auta
Citroën Elo je rovnako ako slávny Talian výrazne tvarovaný, kompaktný a nesmierne praktický. Začnime jeho názvom: Elo. Znamená „Rest, Play, Work“ (Odpočinok, Hra, Práca). 4,1 metra dlhý Elo je len o 8 centimetrov dlhší ako Citroën C3, ale ponúka miesto až pre šesť cestujúcich. V základe je to štvormiestne auto, ale nie hocijaké. Vodič sedí v strede a teda aj stĺpik volantu je v strede auta. Vzadu nájdete tri samostatne pozdĺžne posuvné sedadlá. Kto chce, môže vľavo aj vpravo za vodičovým sedadlom namontovať ďalšie dve posuvné sedadlá.
Otočné sedadlo a head-up displej
Vodičovo sedadlo sa môže otočiť o 180 stupňov. Takto môžete pri státí viesť rozhovory s cestujúcimi a pozerať sa im do očí. Skutočnosť, že vodič sedí v strede, vytvára pozoruhodné usporiadanie kokpitu. Aj pedále sú v strede auta. Po oboch stranách nájdeme rôzne zakryté úložné priestory. Tradičný prístrojový panel tu nie je. Jeho funkciu preberá rozsiahly head-up displej premietaný na plochú a širokú plochu pod predným sklom. Citroën ho nazýva Smartband. Jednolúčový volant odkazuje na klasický DS a obsahuje dva joysticky na ovládanie rôznych funkcií.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Obrovské okná a posuvné dvere
Futuristické kompaktné MPV nemá núdzu o okná. Má obrovské bočné sklá medzi A a B stĺpikom. Celkovo má Citroën Elo 4,5 štvorcového metra okien. Dvoje posuvných dverí na ľavej aj pravej strane auta poskytujú takmer 1,9 metra široký prístup do multifunkčného vnútra. Veselý Citroën je vybavený dvoma rozkladacími matracmi, ktoré v zloženom stave pasujú do úložných priečinkov v batožinovom priestore. Odnímateľné sedadlá – odkaz na 2CV – robia z Ela podľa Francúzov dokonalé vozidlo pre voľný čas.
Kompresor a V2L technológia
Elo má dokonca kompresor, takže môžete kdekoľvek nafúknuť vzduchový matrac alebo pneumatiku na bicykli. Okrem toho má Francúz technológiu V2L (Vehicle-to-Load), takže aj váš elektrický gril môže ísť s vami. Citroën Elo stojí na platforme vyvinutej čisto pre elektromobily a má pohon zadných kolies. Vieme tiež, že je 1,7 metra vysoký. Elo má siluetu dodávky a strechu, ktorá je vzadu o niečo nižšia. Táto nižšia časť strechy sa dá otvoriť. Asymetrická zadná časť s dvoma dvierkami podčiarkuje charakter dodávky.
Budúcnosť alebo len koncept?
Technické špecifikácie ani konkrétne plány do budúcnosti zatiaľ nie sú známe. Citroën zdieľa len niečo o technickej stránke auta. S mnohými osvetlenými krídielkami a výstupkami pripomína koncept Citroën C5 Aircross. Citroën týmto konceptom ukazuje, ako by mohla vyzerať budúcnosť kompaktných rodinných áut. Kombinácia praktickosti, originálneho dizajnu a elektrickej mobility je zaujímavá. Či sa Elo dostane do sériovej výroby, zatiaľ nevieme. Francúzska značka však dokazuje, že odvaha experimentovať jej nechýba.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nový Mercedes GLB príde aj so spaľovacími motormi. Elektrická verzia nie je jediná
Dacia C-Neo: Nové kombi za 23 000 eur príde na jar 2026
Lada Niva Travel s novým motorom 1.8: Sedem koní navyše, ktoré menia všetko
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























