01.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars)
Keď všetci písali epitaf pre naftové motory, Audi hodilo do hry úplne novú jednotku 3.0 V6 TDI. A nielenže má vyšší výkon ako predtým, ale môže jazdiť aj na ekologické palivo HVO100 – vyrobené z použitých rastlinných olejov.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Nové V6 TDI pre Q5 a A6: sila aj ekológia v jednom
Audi odhalilo modernizovanú verziu legendárneho šesťvalca s označením EA897evo4. Motor dostanú modely Q5 a A6, pričom parametre pôsobia viac než sľubne – 299 koní a 580 Nm. Za lepšiu dynamiku a nižšiu spotrebu môže nový systém MHEV plus so 48‑voltovou architektúrou.
Audi tvrdí, že ide o najpokročilejšiu generáciu mild-hybridu vo svojej histórii, ktorá spája výkon TDI s efektivitou elektriny.
Systém MHEV plus: ako funguje?
Na rozdiel od bežných mild-hybridov, ktoré využívajú len drobný alternátor, tu nájdeme integrovaný generátor priamo napojený na prevodovku. Ten pridáva až 24 koní a 230 Nm navyše a znižuje spotrebu i emisie CO₂.
Pri spomaľovaní dokáže systém zotaviť až 25 kW energie, uloženej v batérii typu LFP. V praxi to znamená, že Audi dokáže krátkodobo jazdiť čisto na elektrinu – napríklad pri parkovaní, manévrovaní alebo pomalej jazde v meste.
Elektrické turbodúchadlo bez oneskorenia
Ďalším tromfom nového motora je elektrické turbodúchadlo (EPC). Funguje od nulových otáčok, preto úplne eliminuje známe turbo oneskorenie. Reakcia na plyn je okamžitá a zrýchlenie plynulé aj v strednom pásme otáčok.
Audi vysvetľuje, že oproti predchádzajúcej generácii auto za prvé 2,5 sekundy prejde o dĺžku jedného vozidla ďalej. Technológiu už poznáme z výkonných modelov S4, S6 a SQ5.
Diesel na olej? Presne tak – HVO z rastlín a odpadu
Najzaujímavejšia časť príbehu: nový motor je pripravený na biopalivo HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil). Ide o syntetickú naftu vyrobenú z odpadových olejov a zvyškov zo spracovania potravín či poľnohospodárstva.
Používanie HVO dokáže znižiť emisie CO₂ až o 95 % v porovnaní s klasickou naftou. Audi dokonca tankuje toto palivo už vo fabrike v Ingolstadte a Neckarsulme do všetkých nových Q5 a A6.
Na Slovensku HVO zatiaľ zriedkavé, no jeho ekologický prínos je obrovský.
Naftový motor, ktorý dáva zmysel
Nový 3.0 V6 TDI kombinuje výkon, úspornosť a ekologické riešenia, ktoré ešte pred pár rokmi vyzerali nereálne. Audi tak ukazuje, že diesel nemusí byť nepriateľom elektrifikácie, ale jej prirodzenou súčasťou.
Motor je už dostupný v Nemecku a čoskoro sa objaví aj na ďalších európskych trhoch – vrátane Slovenska.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nová vízia legendy: Škoda 100 Vision spája nostalgiu so súčasným dizajnom
Zlodejom došlo, koľko stoja a kradnú ich čoraz častejšie. Polícia varuje pred novou vlnou
Prečo ukazuje rýchlomer viac, než vaše auto dokáže? Odpoveď vás prekvapí
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























