27.11.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DougDeMuro)
Porsche predstavilo revolúciu. Nové Cayenne Electric je prvý čisto elektrický model tejto legendárnej značky a má zachrániť firmu pred klesajúcimi predajmi. Obrovské SUV s batériou 113 kWh ponúka dojazd až 642 kilometrov a verzia Turbo zrýchli z nuly na sto za neuveriteľných 2,5 sekundy. To je rýchlejšie než väčšina superšportových áut. Ceny začínajú na 105 200 eur za základnú verziu a 165 500 eur za Turbo. Slovenský trh dostane tieto modely v roku 2026. Čo robí toto elektrické Porsche takým výnimočným a prečo má zachrániť budúcnosť značky?

Foto: youtube.com/@DougDeMuro
Batéria 113 kWh a nabíjanie výkonom 400 kilowattov
Nové Cayenne Electric stavia na platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú zdieľa s elektrickým Porsche Macan. Srdcom je batéria s kapacitou 113 kWh s obojstranným chladením, ktorá zabezpečuje optimálne riadenie teploty. Celý systém pracuje s napätím 800 voltov, čo umožňuje mimoriadne rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 390 kilowattov, v ideálnych podmienkach až 400 kilowattov. Dojazd dosahuje 642 kilometrov v zmiešanom cykle WLTP pre verziu Electric a 623 kilometrov pre Turbo Electric. Desaťminútové nabíjanie stačí na zvýšenie dojazdu o 325 kilometrov u základnej verzie. Podľa Porsche AG je Cayenne Electric prvé Porsche s voliteľným induktívnym nabíjaním s výkonom až 11 kilowattov.
Aerodynamika na úrovni športových áut
Dizajn nadvozidla Cayenne Electric prešiel dôkladnou optimalizáciou pre minimálny odpor vzduchu. So súčiniteľom odporu 0,25 patrí medzi najaerodyn amickejšie SUV v triede. Aktívne aerodynamické prvky zahŕňajú pohyblivé klapky predného prívodu vzduchu, adaptívny strešný spojler a inovatívne aktívne aeropanely vzadu u verzie Turbo. Tieto predlžujú bočné hrany odtrhnutia prúdu vzduchu a zlepšujú charakteristiku prúdenia, čím zvyšujú dojazd pri vyšších rýchlostiach. Ďalšie aerodynamické riešenia zahŕňajú vzduchové clony v prednej časti, takmer úplne zakryté podvozok, špeciálne aerodynamické ráfiky od 20 až 22 palcov a zadný difúzor. Nadvozie narástlo o 55 milimetrov oproti spaľovaciemu Cayenne a meria 4 985 milimetrov dĺžky.
Luxusný interiér s futuristickým displejom
Interiér predstavuje úplne nový dizajn oproti spaľovaciemu Cayenne. Najfuturistickejším prvkom je zakrivený OLED displej umiestnený v strede konzoly, nazývaný Flow Display, ktorý tvorí centrálny bod kokpitu. Systém Porsche Digital Interaction umožňuje personalizáciu widgetov, režimov jazdy a zábavy. Podporuje integráciu streamovacích služieb, hier a mobilných aplikácií. Novinkou sú režimy nálady, ktoré ovplyvňujú ambientné osvetlenie a atmosféru vo vnútri. Štandardne majú obe verzie adaptívne pneumatické odpruženie s systémom Porsche Active Suspension Management. Turbo dostáva sériovo aj zadný diferenciál s obmedzeným sklzom Porsche Torque Vectoring Plus. Obidve verzie môžu mať voliteľné natáčanie zadných kolies až o päť stupňov.
Výkony, ktoré ohromujú – Turbo rýchlejšie než superšporty
Cayenne Electric aj Cayenne Turbo Electric majú štandardne pohon všetkých kolies riadený elektronickým systémom Porsche Traction Management. Základná verzia Cayenne generuje výkon 300 kilowattov (408 koní) v režime Normal a 325 kilowattov (442 koní) s maximálnym krútiacim momentom 835 newtonmetrov pri použití Launch Control. Elektrické SUV zrýchli z nuly na sto za 4,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Cayenne Turbo ohromuje výkonmi – zrýchli z nuly na sto za 2,5 sekundy, z nuly na dvesto za 7,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h. Funkcia Launch Control umožňuje rozvinúť výkon až 850 kilowattov (1 156 koní) a maximálny krútiaci moment 1 500 newtonmetrov.

Foto: youtube.com/@autogefuehl
Slovenský trh a budúcnosť Porsche
Pre slovenských záujemcov o Porsche Cayenne Electric to znamená, že objednávky už možno podávať v Porsche Centrách. Cayenne Electric stojí od 105 200 eur a Cayenne Turbo Electric od 165 500 eur. Dodávky začnú v roku 2026. Batožinový priestor ponúka od 781 do 1 588 litrov, plus 90-litrový predný kufor. Auto dokáže ťahať príves s hmotnosťou až 3,5 tony. Podľa Volkswagen Group vsádza Porsche na to, že elektrické Cayenne bude existovať popri spaľovacích a hybridných verziách, nie ich nahradí. Pre tých, čo oceňujú emocje, je dostupný systém Porsche Electric Sport Sound, ktorý generuje elektronický zvuk a dodáva športový charakter napriek absencii klasického motora.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Porsche 718 Cayman a Boxster končia svoju kariéru. Na vine sú predpisy EÚ
Porsche sľubuje: Elektrický Boxster a Cayman budú skutočné športové autá
Elegantný dizajn a aerodynamické línie – takto bude vyzerať budúcnosť športových áut.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























