25.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images)
Až 30‑tisíc vodičov opísalo svoje skúsenosti s poruchami áut. Výsledkom je rebríček, ktorý úplne mení predstavu o spoľahlivosti. Niektoré známe značky sa ocitli tam, kde by ich nik nečakal – na samom dne.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
30 000 vodičov prezradilo, čo sa kazí najčastejšie
Britský portál What Car? so spoločnosťou MotorEasy oslovil takmer 30‑tisíc motoristov, ktorí hodnotili vozidlá nie staršie ako päť rokov. Práve v tomto období sa najčastejšie prejavujú prvé vážne poruchy po skončení záruky. Výsledky ukázali, že problémy sa opakujú – vodiči najčastejšie hlásili zlyhanie batérie, motora, prevodovky a elektroniky.
Najväčší smoliar: Nissan Juke
Na prvom mieste v rebríčku poruchovosti sa umiestnil Nissan Juke. Až 31 % majiteľov nahlásilo poruchu, pričom 80 % z nich neumožnilo pokračovať v jazde. Najčastejšie išlo o problémy s 12‑voltovou batériou, motorom a brzdami. Viac než polovica opráv stála nad 1 500 libier a väčšina áut stála v servise viac než týždeň.
Elektrické MG4 prekvapilo negatívne
Druhé miesto patrí MG4 EV, ktoré sa stalo najporuchovejším elektromobilom v teste. Až 30 % majiteľov hlásilo problémy takmer vo všetkých oblastiach, od interiéru po elektriku. Takmer 40 % vodičov zaplatilo za opravu viac než 1 000 libier, a väčšina musela na auto čakať viac ako týždeň.
Nepotešil ani Opel Mokka Electric a Kia Sportage
Tretie miesto obsadila Opel (Vauxhall) Mokka Electric, ktorá mala najčastejšie problémy s akumulátorom a batériou EV. Hoci väčšinu opráv zaplatil výrobca, viac ako polovica áut stála v servise dlhšie ako týždeň.
Na štvrtom mieste skončila Kia Sportage s naftovým motorom – každé štvrté auto riešilo motor alebo prevodovku. Zaujímavosťou je, že benzínová verzia získala až 93 % spoľahlivosti.

Foto: youtube.com/@goldenwords-787
Mazda, MG a Volkswagen tiež doplatili na modernú techniku
Piatu priečku obsadila Mazda CX‑60, ktorá trpí poruchami zavesenia, riadenia a elektroniky. Hoci výrobca všetko opravuje zadarmo, vodiči si na auto často počkali viac ako týždeň.
Nasledujú modely MG ZS EV, Volkswagen Golf a Corsa Electric – pri ktorých sa opakovane objavovali zlyhania elektroniky, infotainmentu či klimatizácie.
Luxus nie je zárukou spoľahlivosti
Range Rover Evoque potvrdil, že aj prémiová značka môže byť najdrahšia na opravy. Vyskytovali sa chyby v elektrike motora, výfukovom systéme či zavesení – až 14 % opráv presiahlo cenu 1 500 libier. Rebríček uzatvára Seat Leon, ktorý síce väčšinou opravovali zadarmo, no trpel množstvom menších elektronických porúch.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Kam miznú staré autobatérie? Toto je fascinujúca cesta, o ktorej ste nevedeli!
Zlé návyky vodičov ničia autá: ako jazdiť, aby motor vydržal roky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















