25.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything)
Dacia Bigster dostáva novú pohonnú jednotku, ktorá spája mild‑hybridný systém so spaľovacím motorom a pohonom všetkých kolies. Bonusom je možnosť jazdy aj na LPG, vďaka čomu dokáže prejsť viac než 1500 kilometrov bez tankovania.

Foto: youtube.com/@recanything
Nová technika aj pre najväčšie SUV značky
Po modeloch Sandero, Jogger a Duster sa dočkala aj Dacia Bigster. Tentoraz výrobca vsadil na úplne novú pohonnú verziu s názvom Hybrid‑G 150 4×4, ktorá nahrádza doterajší variant Mild Hybrid 140 4×4. Novinka dostala prepracovaný hybridný systém, no hlavný rozdiel spočíva v tom, že motor zvláda okrem benzínu aj alternatívne palivo LPG.
Výkonnejšia kombinácia motora a elektromotora
Pod kapotou pracuje 1,2‑litrový trojvalcový benzínový motor s výkonom 140 koní a 230 Nm, ktorý spolupracuje s elektromotorom s výkonom 31 koní a 87 Nm. Celkový systémový výkon tak dosahuje 154 koní. Pohon zadných kolies je plne elektrický, čo sa odlišuje od klasických 4×4 verzií. O prenos výkonu sa stará šesťstupňová automatická prevodovka s dvojitou spojkou.
Efektívnejší, ale aj ekologickejší
Hybridný systém využíva malú batériu s kapacitou 0,84 kWh, ktorá pomáha pri rozjazde a rekuperácii energie. Zaujímavým riešením sú dve LPG nádrže s objemom 50 litrov, ktoré spolu s benzínom umožnia dojazd až 1500 kilometrov. Kto chce, môže jazdiť aj v režime predného náhonu – elektromotor sa dá totiž odpojiť od zadnej nápravy.
Praktické schopnosti bez kompromisov
Nová Bigster Hybrid‑G 150 4×4 má nielen dlhší dojazd, ale si zachovala aj robustný charakter SUV. Maximálna ťažná kapacita zostala na úrovni 1500 kilogramov, čo ju robí vhodnou aj pre ťažšie prívesy. Značka týmto krokom dokazuje, že aj cenovo dostupné SUV môže ponúknuť moderný hybridný pohon bez potreby plug‑in nabíjania.
Ideálna voľba pre úsporných vodičov
Výrobca otvorene priznáva, že cieľom novej verzie je znižiť náklady na prevádzku a zvýšiť flexibilitu. Vodiči tak môžu jazdiť lacno na LPG, alebo využiť benzín pri dlhších trasách. Kombinácia elektrického zadného pohonu a mild-hybridného systému prináša nové možnosti úspory paliva bez obetovania výkonu či komfortu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Kam miznú staré autobatérie? Toto je fascinujúca cesta, o ktorej ste nevedeli!
Fiat Dolce Camper: budúcnosť značky v štýle Grande Panda
Tichý zabijak vášho motora: Tieto 4 signály nesmiete ignorovať, inak zaplatíte tisíce!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























