21.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV)
Generácia automobilu zvyčajne trvá sedem rokov, s faceliftom v polovici cyklu. Toyota však mení pravidlá hry! Japonská automobilka plánuje predĺžiť životný cyklus svojich modelov zo siedmich na deväť rokov. Kľúčom k tomuto kroku je sústredenie sa na elektrifikáciu a udržanie hodnoty vozidla vďaka softvérovým aktualizáciám. Toyota verí, že vozidlá definované softvérom môžu ponúkať lepší výkon bez nutnosti meniť hardvér!

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Softvér namiesto hardvéru: Vozidlá definované softvérom
Podľa informácií z portálu Nikkei Asia je Toyota presvedčená, že vozidlá definované softvérom môžu ponúkať lepšie funkcie a výkon len vďaka jednoduchým počítačovým aktualizáciám. V praxi to znamená, že technológie v aute sa zlepšujú bez toho, aby bolo nutné auto kompletne meniť.
Tento strategický posun má pre Toyotu dva hlavné prínosy:
- Zníženie nákladov: Dlhší životný cyklus umožňuje Toyote obmedziť náklady na výskum a vývoj, pretože ten istý model sa predáva dlhšie.
- Udržanie hodnoty: Softvérové aktualizácie pomôžu udržať hodnotu ojazdených vozidiel, pretože aj staršie modely môžu byť stále aktuálne z hľadiska funkcií.
Nový biznis model: Predaj aktualizácií
Časť príjmov Toyoty sa tak presunie z predaja nových áut na predaj softvérových aktualizácií. To je trend, ktorý už dlho razí napríklad Tesla.

Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss
Zmena sa dotkne aj predajcov. Toyota by mohla prehodnotiť veľkoobchodné ceny, ktoré sa po uvedení modelu zvyčajne postupne znižujú. Flexibilnejšie riadenie cien, menej viazané na plynutie času, by malo zvýšiť predvídateľnosť príjmov predajcov. Keďže marža medzi veľkoobchodnou a zákazníckou cenou je hlavným zdrojom príjmov predajcov, Toyota verí, že táto zmena im prinesie väčšiu stabilitu.
Toyota tak potvrdzuje, že budúcnosť automobilového priemyslu spočíva v softvéri a elektrifikácii. Predĺženie životného cyklu je len logickým krokom, ako maximalizovať zisky a zároveň udržať krok s technologickým pokrokom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia Bigster má tlačidlo, ktoré by malo byť povinné! Koniec nočnej mory s otravnými asistentmi ADAS
Porsche predstavilo najvýkonnejšie auto histórie: Elektrické Cayenne má 1 139 koní!
ADAC prekvapuje! Tieto autá sú najlepšie pre seniorov, žiadne zbytočné hračky!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























