21.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Franchesko Mirroni)
Čínsky výrobca BYD zrýchľuje svoju ofenzívu na európskom trhu a pripravuje najväčšiu expanziu vo svojej histórii na starom kontinente. Čínsky gigant, ktorý je už prítomný v 29 krajinách, čoskoro otvorí továreň v Maďarsku a pripravuje nové výrobné jednotky v Španielsku a Turecku. Predajná sieť má do budúceho roka dosiahnuť 2 000 predajných miest, pričom predaj v roku 2025 vzrástol viac ako trojnásobne. BYD nechce byť len hráčom, ale dominantnou silou!

Foto: shutterstock.com/Franchesko Mirroni
Zdvojnásobenie siete: Bližšie k európskym zákazníkom
BYD sa v posledných rokoch stal jedným z najaktívnejších výrobcov elektrických vozidiel na európskom trhu. Kým pred desiatimi rokmi boli jeho modely na kontinente raritou, dnes je značka prítomná v 29 krajinách a do konca roka bude prevádzkovať približne 1 000 predajných miest.
Plán pre rok 2026 je však oveľa ambicióznejší. Maria Grazia Davino, výkonná riaditeľka BYD Europe, oznámila zdvojnásobenie siete na 2 000 centier. „Aby sme získali dôveru európskych zákazníkov, musíme byť k nim čo najbližšie,“ vyhlásila Davino.
Maďarsko ako centrum: Stratégia lokalizácie výroby
Rast siete je podporený dlhodobou stratégiou lokalizácie. BYD chce vyrábať čoraz väčšiu časť svojich vozidiel priamo v Európe. Dôvod je jasný: znížiť závislosť od dovozu z Číny, obísť rastúce clá a rýchlejšie reagovať na miestny dopyt.
Prvým pilierom tejto stratégie je nová továreň v Maďarsku, ktorá sa stane dôležitým výrobným centrom pre európsky trh. Hoci ešte nie je oficiálne otvorená, spoločnosť už analyzuje dve ďalšie investície:
- Možnú továreň v Turecku.
- Podobný projekt v Španielsku.
Tieto jednotky by výrazne posilnili prítomnosť BYD a vytvorili rozsiahlu výrobnú základňu v Európe, a to v čase, keď colná politika EÚ a konkurencia výrazne rastú.
Predaj rastie trojnásobne: Clá ich nezastavili
Napriek dodatočným clám, ktoré EÚ uvalila na vozidlá vyrobené v Číne, BYD nespomaľuje. Za prvých deväť mesiacov roka predala značka v Európe viac ako 80 000 vozidiel. To je trojnásobne viac ako v rovnakom období minulého roka!

Foto: youtube.com/@EVPedia
Tento rast je spôsobený rastúcim dopytom po dostupných elektrických a hybridných vozidlách. BYD sa v tomto segmente stal jedným z najagresívnejších konkurentov. Rozmanitá ponuka a konkurencieschopné ceny pritiahli pozornosť európskych predajcov, čo viedlo k vlne nových partnerstiev.
Rýchla expanzia, lokalizovaná výroba a investície do nových tovární ukazujú, že BYD nechce byť len prítomným hráčom v Európe, ale dominantným. Rok 2026 sa javí ako rozhodujúci pre ambície spoločnosti a účinky novej stratégie budú na európskych cestách viditeľné už čoskoro.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia Bigster má tlačidlo, ktoré by malo byť povinné! Koniec nočnej mory s otravnými asistentmi ADAS
Zapečená skrutka kolesa? Tieto triky ju zaručene povolia!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















