08.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/George Trumpeter).
Už nie Čína, nie USA, ani Blízky východ. Japonské koncerny vidia nový smer rozvoja, ktorý môže prekvapiť. K väčšej prítomnosti na tamojšom trhu sa už chystá Toyota a Honda. Japonské automobilové koncerny presúvajú svoje výrobné závody smerom k Indii, pričom revidujú svoje predchádzajúce plány s Čínou. Pragmaticky využívajú nižšie náklady na prácu a politické podmienky v regióne.

Foto: shutterstock.com/George Trumpeter
Indický výrobný boom
V posledných rokoch spoločnosti ako Toyota Motor Corporation, Honda Motor Co., Ltd. a Maruti Suzuki India Limited výrazne zvýšili svoje investície v Indii.
- Investície: Toyota a Suzuki spoločne ohlásili približne 11 miliárd dolárov na rozvoj výroby a exportu v Indii.
- Rast: Japonské investície v indickom sektore dopravy vzrástli medzi rokmi 2021 a 2024 viac ako sedemnásobne, zatiaľ čo investície tohto typu v Číne klesli o 83 %.
- Cieľ Toyoty: Toyota plánuje zvýšiť výrobné kapacity v Indii na viac ako milión vozidiel ročne a uviesť na trh 15 nových alebo modernizovaných modelov do konca dekády.
Prečo práve India? Odklon od Číny
Zmena smeru investícií vyplýva z čoraz ťažšieho prostredia v Číne pre japonských výrobcov. Tamojší výrobcovia elektrických vozidiel vedú intenzívny cenový boj, čo obmedzuje ziskovosť japonských firiem.
Kľúčové faktory Indie:
- Náklady a pracovná sila: Nižšie náklady na prácu a veľká základňa dostupnej pracovnej sily.
- Politické podmienky: Vládne stimuly a investičné obmedzenia voči konkurentom z Číny. India je menej otvorená pre čínske značky EV, čo dáva japonským firmám príležitosť na budovanie prevahy v regióne.
- Honda: Honda oznámila, že má v úmysle urobiť z Indie hlavnú výrobnú a exportnú základňu pre jeden zo svojich elektrických modelov série „Zero“, ktorý má od roku 2027 smerovať aj na trhy Japonska a Ázie.

Foto: shutterstock.com/Rudra Narayan Mitra
Vplyv na trh a výzvy
Indický trh vyrobil v poslednom roku približne 5 miliónov osobných áut, z čoho takmer 800-tisíc išlo na export. Ak si japonské firmy udržia tempo investícií, India sa môže stať jedným z najväčších centier výroby áut na svete.
- Riziko: Indický trh nie je ľahký pre zahraničných hráčov. Príkladom sú Ford a General Motors, ktoré sa z indického trhu stiahli.
- Reorganizácia: Toyota spolupracuje s dodávateľmi v Japonsku a Indii na lokalizácii hybridných komponentov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
NVIDIA je prvá na svete: Hodnota 5 biliónov dolárov! Budúcnosť motorizmu závisí od jej čipov
Ako starnú batérie v plug-in hybridoch? ADAC testoval 28 500 áut.
Hyundai vsádza na hybridy a vodík: Koniec ideológie jedného pohonu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















