07.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jan Kliment).
BMW reštrukturalizuje svoje modelové rady M a postupne sa lúči so známymi modelmi Competition. V budúcnosti budú nové modely M štartovať priamo so špecifikáciou výkonu a výbavy, ktorá bola doteraz vyhradená pre verzie Competition. Dôvod je pragmatický: dopyt po modeloch Competition bol v poslednom čase výrazne vyšší ako po základných variantoch M.

Foto: shutterstock.com/Jan Kliment
Competition sa stáva základom: Koniec dvojstupňovej logiky
BMW potvrdilo, že postupne ruší označenie Competition. Dôvodom je, že dopyt po výkonnejších verziách bol v poslednom čase výrazne vyšší. Interné údaje hovorili o viac ako 80 percentách predaja v prospech Competition. Tým stráca dvojstupňová systematika svoj zmysel a BMW robí rázny krok.
- Nový štandard: Každý nový model M bude v budúcnosti sériovo dodávaný na doterajšej úrovni Competition – teda s vyšším výkonom, ostrejším nastavením podvozku a rozsiahlejšou výbavou, ale bez dodatočného označenia modelu.
- Príklad M2: Nová štruktúra je už viditeľná pri aktuálnom M2. Sériový model prichádza so 480 koňmi – čo bola predtým úroveň Competition. Základný model M s nižším výkonom už neexistuje.
CS a CSL sa posúvajú na vrchol hierarchie
Týmto krokom chce BMW zjednodušiť hierarchiu modelov a vyostriť športovú pozíciu. Pre zákazníkov to znamená jasnejšie portfólio a zároveň vyššiu vstupnú úroveň. Meno „Competition“ tak zmizne z programu, ale filozofia za ním sa stane základom.
Nová hierarchia M modelov:
- Štandardné M (bývalý Competition): Vyšší výkon a lepšia výbava ako základ.
- CS (Competition Sport): Zostáva v programe. Bude sa jasne pozicionovať ako športovejší, tuhší a exkluzívnejší vývojový stupeň sériového M.
- CSL (Competition Sport Lightweight): BMW plánuje silnejšie rozvíjať obzvlášť puristické a limitované varianty CSL. Tie majú predstavovať vrchol príslušného modelového radu – s menšou hmotnosťou, vyšším výkonom, vyššou cenou a silnejším zameraním na zberateľov.

Foto: shutterstock.com/DiPres
Pre zákazníkov to znamená, že už nebudú musieť voliť medzi základným M a Competition. Dostanú vyšší výkon hneď na začiatku.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Budúcnosť Peugeotu 208: Elektrický, s hranatým volantom a bez mechanického riadenia!
Koniec luxusného sedanu: Lexus LS nahradí 6-kolesový minivan!
Koniec strachu z čínskych áut? Stellantis má geniálny plán, ako nás presvedčiť!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















