04.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nazarii_Neshcherenskyi).
Carlos Tavares musel opustiť najvyššie sféry automobilového priemyslu, aby veciam začal dávať tie správne mená. Teraz ako jeden z mála presne popísal mechanizmus, ktorý devastuje miestne automobilky. Bývalý šéf koncernu Stellantis sústavne varuje pred „čínskou automobilovou kométou“. Tá má podľa jeho názoru úplne zmeniť podobu automobilového sveta a Európu z neho prakticky vymazať.

Foto: shutterstock.com/Nazarii_Neshcherenskyi
Predpoveď Tavarese: Koniec európskych gigantov
Tavares tvrdí, že Európania tento boj prehrávajú. Za nezmenených okolností nebude za 10 až 15 rokov existovať už ani jedna miestna veľká automobilka (Vyjadrenia Carlosa Tavarese – Financial times). Zostanú len Toyota, Hyundai, BYD a pár ďalších menších čínskych automobiliek.
Mechanizmus prevzatia:
- „Príde deň, keď západné automobilky budú čeliť vážnym problémom. Továrne budú na zatvorenie a ľudia budú demonštrovať v uliciach. V tej chvíli príde čínsky výrobca, ktorý oznámi, že krachujúci podnik prevezme a nebude rušiť pracovné miesta – v takej chvíli bude vnímaný ako záchranca,“ hovorí portugalský manažér.
 
EÚ ako Centrálny Mozog Skazy
Tavares zhrnul celú konštrukciu, ktorá vedie k tomuto scenáru. V podstate tvrdí, že to nie je Čína, kto ničí miestny autopriemysel, ale práve Európska únia.
Ako EÚ devastuje priemysel:
- Obmedzovanie trhu: EÚ neustále obmedzuje svoj vnútorný trh tak, že sa na ňom čoraz menej dá predávať niečo iné ako elektromobily. Čínske firmy získali na tomto poli náskok.
 - Miliardové investície do nežiaducich áut: Miestni giganti boli donútení investovať miliardy do áut, ktoré na trhu nemajú zastanie a dajú sa predávať len vďaka dotáciám. Peniaze vynaložené na ich vývoj neviedli k adekvátnym príjmom a chýbajú inde.
 - Zanedbanie spaľovacích motorov: Bol spomalený vývoj spaľovacích modelov, ktoré postupne prestali byť konkurencieschopné. Zatiaľ čo Európania „rozbíjali atóm“, Číňania vyvinuli svoje nové spaľovacie modely, ktoré v Európe začali úspešne predávať.
 

Foto: youtube.com/@WallayBlue
Chýbajúca odvaha a poučenie
Avšak hoci Tavares dokáže situáciu popísať veľmi precízne, počas svojho pôsobenia na čele Stellantisu mechanizmus najprv iba pasívne podporoval, neskôr však dokonca aktívne presadzoval.
Tavaresov nástupca vo vedení Stellantisu tvrdí, že stačí, aby sa Brusel vrátil nohami na zem a prestal zametať cestu elektromobilom. To by umožnilo vystúpiť z tohto sebazničujúceho bludného kruhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Bývalý šéf Stellantisu varuje: Koncern sa môže rozpadnúť!
Nemecký kancelár sa búri: Zákaz spaľovacích áut v roku 2035 neprípustný!
Taliansko a Nemecko sa spojili proti Bruselu: Žiadajú okamžité zrušenie Green Dealu pre autá!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















