30.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Virrage Images).
Stále viac nezávislých autoservisov tvrdí, že dokáže udržiavať aj elektrické autá. Pri stieračoch alebo nových pneumatikách to chápeme, ale pomôžu vám aj vtedy, ak je problém s e-technikou elektromobilu? V Holandsku bojujú o zákazníkov dve siete nezávislých servisov, Moobi a NexDrive, ktoré sľubujú, že vedia opraviť aj tie najväčšie technické výzvy.

Foto: shutterstock.com/Virrage Images
Vedomosti sú kľúčové: Školenie podľa normy NEN 9140
Obe siete, Moobi a NexDrive, majú takmer rovnaké požiadavky na svojich partnerov. V každom servise musí byť aspoň jeden technik vyškolený podľa normy NEN 9140 pre bezpečnú prácu na elektrických vozidlách. Musia mať aj špecifické vybavenie na kontrolu a prácu s vysokonapäťovými systémami.
NexDrive sa zameriava na hĺbkové školenia, kde sa technici učia, ako demontovať batérie a vymieňať samotné články. „Základom je bezpečnosť, ale ponúkame aj hĺbkové školenia, kde sa naozaj pracuje na autách a batériách,“ hovorí manažér NexDrive.
Moobi začalo v roku 2019 a dnes sľubuje kompletnú starostlivosť o elektromobil, od nabíjacieho riešenia až po údržbu a opravy. „Získavanie vedomostí je najdôležitejšie. Mechanici musia vedieť o elektrických a hybridných autách rovnako veľa ako o autách, ktoré poznajú teraz, inak nemá autoservis budúcnosť,“ tvrdí manažér Moobi.
Opravujú sa elektromobily aj v nezávislých servisoch?
Obe siete priznávajú, že nie každý servis má rovnakú úroveň vedomostí a skúseností. Avšak vďaka špecializovaným znalostiam sa poruchy takmer vždy diagnostikujú rýchlejšie. Servisy NexDrive môžu navyše počítať so špecializovanou technickou podporou, ktorá dokáže na diaľku pomôcť s meraniami a analýzou.
A čo naozaj náročné poruchy? Na túto otázku reagujú obe siete rázne: „Potom sa to vyrieši, vždy.“
Refurbished diely a oprava motora za zlomok ceny
Jedným z najväčších problémov je obmedzená dostupnosť náhradných dielov. „V ojedinelých prípadoch autá čakajú na špecifický diel aj mesiace,“ zdôrazňuje Ivar Camps z NexDrive. Riešením je „refurbished“ (repasované) diely. NexDrive už ponúka repasované diely pre Teslu, ktoré sú lacnejšie a rýchlejšie dostupné.
Moobi uvádza konkrétny príklad: „Dodávame takmer nový batériový modul pre plug-in hybridný Volkswagen Golf GTE už od 1 895 eur, vrátane montáže a záruky, zatiaľ čo u značkového predajcu to stojí dvakrát toľko.“

Foto: shutterstock.com/NONGASIMO
Niektoré nezávislé servisy, ako napríklad DTS Lopik, dokonca sami opravujú elektromotory a pohonné jednotky. „Nové motory stoja niekedy viac ako 10 000 eur. To nie sú ceny, ktorými môžete zaťažiť priemerného motoristu,“ hovorí majiteľ DTS Lopik.
Prevencia je najlepšia poistka
S takýmito cenami dielov by sa človek mohol začať báť kúpy elektromobilu. Obe siete však odporúčajú prevenciu. NexDrive ponúka 120-bodovú kontrolu elektromobilu, ktorá odhalí potenciálne problémy ešte pred kúpou. Kontroluje sa nielen stav batérie, ale aj podvozok a stav vykurovacích prvkov, ktoré sú u elektromobilov náchylné na opotrebovanie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Rozsvietila sa vám kontrolka EPC? Môžete jazdiť, ale riskujete drahú poruchu!
Škoda šokuje: Toto je prvé elektrické kombi a vyzerá úžasne!
BMW má obrovský problém: Nové iX3 je taký hit, že je na dva roky vypredané!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















