10.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/K-FK).
Každý vodič si kladie tú istú otázku: Ktoré auto bude bezporuchové? Odpoveď sa rozhodli hľadať americkí špecialisti. Tí už vedia, pre ktoré vozidlá je 400-tisíc kilometrov len rozcvička. Výsledky sú prekvapivé a rúcajú mýtus o nemeckej spoľahlivosti. Prvé štyri miesta neprekvapia, no umiestnenie nemeckých prémioviek je doslova hanba.

Foto: shutterstock.com/K-FK
Aké autá sú najodolnejšie? Japonská nadvláda!
Americký inštitút ISeeCars pripravil nový report, v ktorom hľadal najmenej poruchové autá. Kritériom bolo prekonanie hranice 250-tisíc míľ, čo je približne 402-tisíc kilometrov, bez vážnej poruchy. Lídrom rebríčka sa stala Toyota. Až 17,8 % japonských modelov prekonalo túto hranicu, čo je 3,7-krát lepší výsledok ako priemer celého rebríčka.
Jednoducho povedané, Toyota deklasovala rivalov. ISeeCars najčastejšie v ponuke tejto značky vyzdvihuje modely ako Tundra, Sequoia, Land Cruiser, Prius či Avalon. A ďalšie miesta? Aj tie patria Japonsku. Druhý je Lexus, tretia Honda a štvrtá Acura.
A čo nemecké autá? Mýtus o spoľahlivosti je mŕtvy
To, že japonské autá sú odolné, slovenskí vodiči dobre vedia. Na starom kontinente však stále pretrváva mýtus o bezporuchovosti nemeckých vozidiel. Čo na to hovoria špecialisti z ISeeCars? Bohužiaľ, nič dobré.
Mercedes obsadil až 18. pozíciu. Porsche, hoci víťazí v nemeckých rebríčkoch ADAC, sa umiestnilo až na 24. mieste. O dve priečky nižšie nájdete BMW. Hneď za bavorskými modelmi sa umiestnil Volkswagen a po ňom Audi. Koniec rebríčka tiež patrí Európe. Posledné dve miesta v rebríčku ISeeCars totiž patria značkám Maserati a Mini.

Foto: shutterstock.com/Cahyadi HP
Správa založená na dátach z 312 miliónov áut
Kľúčové je, že údaje, ktoré ISeeCars poskytuje, sú naozaj dôveryhodné. Inštitúcia totiž uvádza, že svoje správy zakladá na prevádzkových informáciách týkajúcich sa 312 miliónov vozidiel a ich dlhodobej servisnej histórie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Toyota bije na poplach: Prestaňte klamať zákazníkov! TOTO nie sú skutočné hybridy!
Najväčší problém všetkých hybridov: Skrytá slabina, o ktorej vám nikto nepovie!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk






















