05.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/William’s photo)
Svet je posadnutý mestskými SUV, ktoré sa boja aj obrubníka. Potom je tu však Subaru Crosstrek. Auto, ktoré na prvý pohľad vyzerá ako štýlový crossover do kaviarne, no v skutočnosti je to nekompromisný a drsný dobrodruh. Zatiaľ čo sa konkurencia chváli veľkými displejmi, Crosstrek sa smeje v blate a snehu. Je to posledný Mohykán a auto pre tých, ktorí vedia, čo chcú. A my sme zistili, prečo je taký výnimočný.

Foto: shutterstock.com/William’s photo
Koniec XV, vitajte v novej ére
V prvom rade si treba ujasniť, že Crosstrek nie je úplnou novinkou. Ide o nástupcu populárneho modelu XV. Subaru sa však rozhodlo zjednotiť názvy a aj do Európy prinieslo meno, ktoré už roky úspešne používa v Amerike. Nejde však len o zmenu mena. Nový Crosstrek je dospelejší, modernejší a hlavne, ešte schopnejší ako jeho predchodca. Zachoval si všetko, čo na ňom fanúšikovia milovali, a pridal k tomu moderné technológie.
Tajná zbraň: Svetlá výška, za ktorú sa nehanbí ani Land Cruiser
A teraz k tomu najdôležitejšiemu. Čo robí z Crosstreku takého kráľa terénu? Odpoveď je jednoduchá. Svetlá výška. S hodnotou 22 centimetrov sa Crosstrek smeje do tváre takmer všetkým konkurentom v triede. Aby ste si to vedeli predstaviť, je to viac, ako má Dacia Duster a takmer rovnako, ako má legendárna Toyota Land Cruiser. Vďaka tomu sa s ním nemusíte báť žiadnej poľnej cesty, hlbokého snehu ani vysokého obrubníka v meste.
Symetrická dokonalosť a motor boxer
Samozrejme, svetlá výška by bola nanič bez poriadneho pohonu. A v tomto je Subaru absolútnym majstrom. Srdcom auta je legendárny symetrický pohon všetkých kolies (Symmetrical AWD). V kombinácii s plochým motorom boxer, ktorý zaručuje extrémne nízke ťažisko, má Crosstrek neuveriteľnú stabilitu a trakciu na akomkoľvek povrchu. Tam, kde sa ostatné SUV s pripojiteľným pohonom trápia, sa Crosstrek len usmeje a ide ďalej.
Pod kapotou bez prekvapení
Pod kapotou sa žiadne prekvapenie nekoná. Subaru zostáva verné svojej filozofii. O pohon sa stará dvojlitrový benzínový motor boxer, ktorému pomáha malý elektromotor v rámci mild-hybridného systému e-Boxer. Nečakajte žiadne brutálne zrýchlenie. Tento systém je naladený na plynulosť a efektivitu. V kombinácii s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic je to ideálny spoločník na pohodové a bezstresové cestovanie.

Foto: shutterstock.com/Zoran Karapancev
Interiér, ktorý dospel
Revolúcia sa odohrala aj v kabíne. Starý a trochu zastaraný interiér nahradil moderný kokpit, ktorému dominuje obrovský, vertikálne orientovaný 11,6-palcový displej. Ten združuje všetky dôležité funkcie, no Subaru našťastie zachovalo aj fyzické tlačidlá pre ovládanie klimatizácie a hlasitosti. A čo je najdôležitejšie, Crosstrek dostal aj najnovšiu generáciu oceňovaného bezpečnostného systému EyeSight, ktorý patrí medzi absolútnu špičku na trhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Subaru Forester Hybrid 2025: Nová éra hybridov s pohonom všetkých štyroch kolies!
Ako chcú zachrániť benzínové motory
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.