24.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HondaMotorcyclesEU).
Projekt NC od Hondy je vo svete motocyklov tak trochu hybridom. Len máloktorý výrobca sa odvážil ísť podobnou cestou, no Japoncom sa tento risk vyplatil. Dôkazom sú predajné čísla, ktoré z modelu NC750X robia absolútny bestseller. Dôvody môžeme hľadať v ľahkej konštrukcii, skvelom ovládaní a príjemnom vzhľade. Ako sa však hovorí, žiadna ruža nie je bez tŕňov.

Foto: youtube.com/@HondaMotorcyclesEU
Motorka pre každého
Honda NC750X je motocykel, ktorý je určený takmer pre každého. Jeho cieľom je presvedčiť aj nerozhodných jazdcov a už prvý dojem je veľmi pozitívny. Ľahko si na ňom nájdete ideálnu pozíciu a môžete vyraziť. Model prešiel nedávno modernizáciou, ktorá priniesla pohodlnejšie sedadlo, nové tvary plastov a laky, ktoré sú z veľkej časti recyklované.
Jednou z najdôležitejších noviniek je výkonnejší LED svetlomet, ktorý na slabo osvetlených cestách poskytuje skvelú viditeľnosť. Všetky informácie zobrazuje známy 5-palcový farebný TFT displej, ktorý sa dá prepojiť so smartfónom. Škoda len, že podobne ako v modeli Transalp, ani tu nenájdete údaj o dojazde.
Srdce s charakterom auta
Ekonomický a štandardný jazdný režim sú pomerne ospalé a snažia sa držať motor v nízkych otáčkach. Vzhľadom na výkon 59 koní a krútiaci moment 69 Nm je jednoznačne najlepšou voľbou športový režim. V ňom Honda ochotne reaguje na plyn a svižne zrýchľuje.
Svojou charakteristikou sa motor podobá skôr automobilovému motoru – najlepšie sa cíti v stredných otáčkach, zatiaľ čo v tých nízkych mu trochu chýba para, čo pocítite najmä pri jazde so spolujazdcom. Veľkou pochvalou je vylepšená dvojspojková prevodovka DCT, ktorá radí plynulejšie a pohotovejšie ako v minulosti.
Univerzál na cesty aj do mesta
Skutočným živlom tejto Hondy sú okresné cesty s limitom 90 km/h. Tam ukazuje svoju najsilnejšiu stránku – spotrebu. Pri pokojnej jazde sa bez problémov dostanete na hodnoty okolo 3,1 až 3,4 litra na 100 km. V hustej mestskej premávke si vypýta 4,5 až 5 litrov, čo pri 14-litrovej nádrži stále znamená dojazd okolo 300 kilometrov.
Motorka sa nezľakne ani diaľnice, kde dokáže pohodlne udržiavať rýchlosť 140-150 km/h, no nad touto hranicou už stráca dych a je citlivejšia na bočný vietor. Vďaka svojej obratnosti a ľahkému ovládaniu je však ideálnym spoločníkom do mesta, kde sa s ňou hravo prepletiete pomedzi autá.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Vidíte na ceste prilbu položenú na zemi? Toto nie je vtip, ide o život!
Honda Transalp po facelifte: Lepšia, krajšia a stále za dobrú cenu.
Môže radar odfotiť motorku? Áno, ale pokuta vám (asi) nepríde. Toto je dôvod!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.