Správy, Zaujímavosti,

Nemožné? Renault sa smeje Bruselu! Nové Clio s veľkým motorom plní najprísnejšie normy

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RenaultUKOfficial). Ešte nedávno výrobcovia aj médiá tvrdili, že norma CAFE spôsobí obrovský nárast cien áut a čoraz prísnejšie emisné normy zabijú motorizmus. Francúzi však ukazujú,...

13.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RenaultUKOfficial).

Ešte nedávno výrobcovia aj médiá tvrdili, že norma CAFE spôsobí obrovský nárast cien áut a čoraz prísnejšie emisné normy zabijú motorizmus. Francúzi však ukazujú, že emisné normy nie sú žiadnym strašiakom. Dokazujú to v malom Cliu, do ktorého vložili motor s objemom 1.8 litra a viete čo? Majú ešte obrovskú rezervu k limitu, ktorý treba splniť.

Renault Clio
Nemožné? Renault sa smeje Bruselu! Nové Clio s veľkým motorom plní najprísnejšie normy.
Foto: youtube.com/@RenaultUKOfficial

Emisné normy vôbec neničia motorizmus

Bol to veľký nárek. Predpisy CAFE, ktoré znižujú limit emisií CO2 pre spaľovacie motory na 93,6 g/km, boli nakoniec zmiernené, pretože podľa automobilového priemyslu nám hrozil obrovský nárast cien áut. Európska únia sa teda zľutovala a odložila splnenie týchto noriem. Výrobcovia tak majú ešte čas sa na tieto predpisy prispôsobiť. Zostáva však otázka, či by to bolo naozaj také zlé?

Prvým signálom, že „panika“ spojená s CAFE bola prehnaná, sú veľké zľavy na nové autá zo strany výrobcov. Tí môžu naďalej spĺňať staré normy a autá lacnejú pod vplyvom ostrej konkurencie z Číny. Boli by teda drahšie, keby CAFE vstúpilo do platnosti? Nevieme, ale tušíme.

Francúzi ukazujú, že normy sa dajú splniť bez problémov

Počas poslednej premiéry Renaultu Clio sme však začali silno pochybovať o tom, že takéto normy sú nesplniteľné. Prečo? Pretože podľa údajov predstavených výrobcom tento automobil bez problémov spĺňa tieto normy, a to s veľkou rezervou!

Hybridný pohon nového Clia má motor s objemom 1.8 litra, spotrebuje málo paliva a emituje 89 – 92 g/km CO2. Mierne vyššia hodnota pravdepodobne vyplýva z vyššej hmotnosti vozidla spôsobenej lepšou výbavou. Napriek tomu je v oboch prípadoch norma 93,6 g/km splnená s rezervou. Ten istý pohon sa používa aj v Dacii Bigster a Renaulte Symbioz. Prvý podľa oficiálnych údajov emituje 107 g/km a druhý 105 g/km. A tu sa nám vynára niekoľko myšlienok.

Veľký motor znamená vysoké emisie? Vôbec nie

Po prvé, kedysi výrobcovia verili, že jediným riešením na nižšiu spotrebu a lepšie výsledky emisií je downsizing. Príklad Renaultu, ale aj Mazdy, ukazuje, že veľký motor vôbec neznamená veľké emisie oxidu uhličitého, ale ani vysokú spotrebu. Samozrejme, v Renaulte bol taký dobrý výsledok možný hlavne vďaka použitiu hybridu, ale stále hovoríme o atmosférickom veľkom motore na tak malé auto. Navyše tu máme nízku spotrebu (katalógovo 3,9 l/100 km) a vysoký výkon.

Európa potrebuje malé autá. Je to spôsob, ako splniť emisné normy

Po druhé, toto tiež ukazuje, aké predčasné boli vyhlásenia o konci malých áut. Ako vidno, malé auto sa rovná nižším emisiám, okrem iného vďaka menšej hmotnosti a lepším aerodynamickým odporom. Ukazuje sa teda, že malé autá nie sú také zlé a Európska únia by si to mala všimnúť. Hlavným dôvodom upúšťania od segmentu A a B sú totiž vysoké výrobné náklady, aspoň tak tvrdia výrobcovia. A Európa, na rozdiel od USA, takéto autá potrebuje, pretože nemáme také veľké ulice a parkovacie miesta.

Ukazuje sa teda, že Francúzi urobili niečo, čo bolo ešte nedávno nemožné, a navyše to urobili s veľkým motorom v hybride s vysokým výkonom v malom aute. Renault Clio bol roky jedným z bestsellerov tejto značky a má ním byť aj naďalej, čo naznačuje, že to nebude ani drahé vozidlo. Tak ako to je s tými normami, nedá sa?

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte, boli obavy výrobcov z prísnych emisných noriem oprávnené?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Škoda má problém: Konkurent prichádza do Európy s nižšou cenou.

Škoda odhalila elektrickú Octaviu: Väčšia ako Superb a interiér z budúcnosti!

Hyundai chystá bombu! Na autosalóne ukáže lacný elektromobil, ktorý zničí konkurenciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Koniec čínskeho eldoráda v Rusku: Predaje sa rúcajú, sklady sú plné!

12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CheryBahrain) Keď západné automobilky po invázii na Ukrajinu opustili Rusko, pre čínske značky sa otvoril raj na zemi. Získali takmer…

Zabudnite na zápchy a MHD! V tomto meste sa z práce pláva domov riekou!

06.09.2025, Redakcia Cestovateľ (Foto: youtube.com/@a-travelvideo) Nikdy by ste neuhádli, ako sa niektorí Švajčiari vracajú z práce domov. Zabudnite na preplnené autobusy, dopravné zápchy a stres.…

Audi sa zbláznilo? Elektrický športiak bude mať falošný výfuk a bude vibrovať ako spaľovák!

12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews) Svet športových áut stojí na prahu revolúcie, ktorá môže navždy zmeniť náš pohľad na elektromobily. Audi si patentovalo technológiu,…

Šialenstvo od G-Power: Toto BMW M5 má 910 koní a je rýchlejšie ako superšporty!

12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RoCarsTV) Mysleli ste si, že BMW M5 CS je vrcholom a už sa nedá vylepšiť? Omyl! Nemecký úpravca G-Power sa…

Šéf Volva varuje: Prichádza automobilová apokalypsa, mnohé značky neprežijú!

12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VolvoCars) Svet automobilov stojí na prahu najväčšej revolúcie vo svojej histórii. A nebude to prechádzka ružovou záhradou. Šéf automobilky Volvo,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov