12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@caradisiac).
Kedy naposledy ste videli, že by miestna automobilka prišla s lákavým novým kompaktným hatchbackom? Ak pominieme nové Clio o triedu nižšie, ani si nespomíname. Pritom autá tohto typu sú stále bestsellermi. Napriek tomu vidíme len premiéry ďalších a ďalších vysokých monštier. Číňanom však hatchbacky zjavne nesmrdia.

Foto: youtube.com/@caradisiac
Leapmotor to v Európe nevzdáva
Čínska automobilka Leapmotor tento rok v decembri oslávi len 10. výročie svojho založenia. Kľúčovým sa v jej histórii stal rok 2023, kedy 20-percentný podiel prevzal koncern Stellantis. Leapmotor sa tak pomerne ľahko dostal do Európy, kde však zatiaľ veľmi neboduje. Dôvodom je aj to, že napríklad jej elektrické SUV B10 štartuje na 29 900 eurách. Na čínske elektrické auto je to skrátka príliš.
Leapmotor však boj o starý kontinent nevzdáva. Čínska automobilka v Mníchove predstavila nový hatchback B05. Novinka stojí na rovnakej platforme ako spomínané SUV, no v porovnaní s ním pôsobí oveľa atraktívnejšie. Je to v podstate „normálny“ hatchback nižšej strednej triedy, teda kompakt typu VW Golf – typ auta, ktorý Európania stále milujú.
Prečo Európa ignoruje hatchbacky?
Môžete stokrát povedať, že v kurze sú SUV, ale hatchbacky nie sú mimo hry. Aj medzi aktuálne najpredávanejšími autami kontinentu je ich hromada – Sandero, Golf, Clio alebo Corsa sú vozidlá predávané po desiatkach tisíc kusov mesiac čo mesiac. Napriek tomu sú pre výrobcov na piatej koľaji a „in“ sú vysoké monštrá. Leapmotor so svojím B05 teda rozhodne má šancu, najmä vo verzii Ultra so športovejším kabátom.
Parametre, ktoré neurazia
B05 meria 4 430 milimetrov na dĺžku, 1 880 mm na šírku a 1 520 mm na výšku. Rázvor 2 735 mm má zaručiť dostatok priestoru na predných aj zadných sedadlách. Leapmotor dodáva, že rovnako ako v prípade SUV, aj na hatchbacku Číňania spolupracovali s technickým tímom Stellantisu, aby dosiahli rozloženie hmotnosti v pomere 50:50.
Pohon zabezpečuje jediný vzadu uložený elektromotor, ktorý produkuje 218 koní a 240 Nm krútiaceho momentu. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi batériami s kapacitou 56,2 a 67,1 kWh. V prvom prípade môžu očakávať dojazd 361 kilometrov, v druhom 434 km. Nie sú to žiadne zázraky, no za správnu cenu… Na tú si však budeme musieť ešte chvíľu počkať, pretože vozidlo sa začne vyrábať (mimochodom, v španielskej Zaragoze) a predávať až na budúci rok.
Vnútri je istotou 14,6-palcová obrazovka multimediálneho systému. Chýbať nebude ani poloautonómne riadenie, hoci v tomto ohľade bude európska verzia zaostávať za tou čínskou, ktorá už v základe počíta so strešným LiDARom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Hyundai Three mieri do výroby: Bude to Veloster budúcnosti s reproduktormi namiesto výfuku!
Škoda odhalila elektrickú Octaviu: Väčšia ako Superb a interiér z budúcnosti!
Hyundai chystá bombu! Na autosalóne ukáže lacný elektromobil, ktorý zničí konkurenciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.