Správy, Zaujímavosti,

Incident počas tankovania vo vzduchu: Tankovacie lietadlo KC-46 stratilo výsuvné rameno

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Boeing). Počas tankovania stíhačky F-22 Raptor vo vzduchu došlo k vážnemu incidentu, keď tankovacie lietadlo KC-46 Pegasus stratilo svoje výsuvné rameno. Tento incident, ktorý sa...

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Boeing).

Počas tankovania stíhačky F-22 Raptor vo vzduchu došlo k vážnemu incidentu, keď tankovacie lietadlo KC-46 Pegasus stratilo svoje výsuvné rameno. Tento incident, ktorý sa odohral nad východným pobrežím štátu Virgínia, opäť poukazuje na pretrvávajúce problémy najnovšieho amerického tankovacieho lietadla.

Tankovanie lietadla
Incident počas tankovania vo vzduchu: Tankovacie lietadlo KC-46 stratilo výsuvné rameno.
Foto: youtube.com/@Boeing

Incident nad Virgíniou: Návrat lietadiel na základne

Podľa portálu The War Zone sa incident odohral počas tankovania stíhačiek F-22 z Langley Air Force Base. Tankovacie lietadlo KC-46 Pegasus s registračným číslom FELL81, ktoré vzlietlo z McConnell Air Force Base v Kansase, stratilo svoje výsuvné rameno počas operácie vo výške niekoľkých tisíc metrov.

Posádka KC-46 okamžite kontaktovala riadenie letovej prevádzky na základni Oceana Naval Air Station vo Virginia Beach a nahlásila stratu ramena. Tankovacie lietadlo následne pristálo na Seymour Johnson Air Force Base. Stíhačky F-22 sa bezpečne vrátili na svoju domovskú základňu, no zatiaľ nie je jasné, či niektorá z nich utrpela poškodenie.

KC-46: Budúcnosť amerických tankovacích lietadiel

KC-46 Pegasus, vyvinutý spoločnosťou Boeing na základe civilného modelu 767-2C, bol navrhnutý na modernizáciu starnúcej flotily amerických tankovacích lietadiel, ktorú tvoria predovšetkým KC-135 Stratotanker z 50. rokov.

Od svojho uvedenia do služby v roku 2019 bolo dodaných 89 kusov KC-46, pričom plánuje sa nákup až 179 lietadiel. Okrem USA tieto lietadlá využívajú aj Japonské vzdušné sily sebaobrany. KC-46 je schopný preniesť až 96 297 kilogramov paliva a okrem tankovania vo vzduchu môže slúžiť aj ako transportné alebo evakuačné lietadlo.

Pretrvávajúce problémy KC-46

Incidenty s výsuvným ramenom nie sú pre KC-46 novinkou. Podobný problém nastal v auguste minulého roka pri pobreží Kalifornie, keď došlo k poškodeniu ramena počas tankovania stíhačky F-15E.

Hlavným problémom je systém ovládania ramena pomocou technológie fly-by-wire, ktorý nahradil manuálne ovládanie používané v starších modeloch KC-135. Operátor v KC-46 sleduje proces tankovania prostredníctvom kamier a senzorov, no tento systém má podľa portálu Defence News množstvo nedostatkov. Kamery často nedokážu správne reagovať na meniace sa svetelné podmienky, čo vedie k zhoršenej viditeľnosti a potenciálnym kolíziám.

Ďalším problémom sú vibrácie palivových čerpadiel, ktoré boli v roku 2024 označené ako problém prvej kategórie, teda ohrozujúci život posádky. Boeing pracuje na dlhodobých riešeniach, no ich implementácia sa očakáva až v roku 2027.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo si myslíte o problémoch tankovacieho lietadla KC-46?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Neuveriteľné čísla: Viete, koľko kilometrov nalietajú lietadlá za jeden rok?

Boeing má vážny problém: V nových lietadlách nachádzajú zabudnuté kľúče a náradie

Čína úspešne otestovala 3D tlačený prúdový motor: Revolúcia v leteckom priemysle


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Pneumatiky a horúčavy: Na čo si dať pozor?

09.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Marc Bruxelle). Keď teploty v tieni presahujú 40 °C, asfalt môže dosiahnuť extrémne hodnoty a pneumatiky sú vystavené veľkej záťaži.…

Brabus šokuje: Z Mercedesu SL vytvoril karbónovú beštiu s extrémnym výkonom

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@mr.benz). Nemecký úpravca Brabus opäť posunul hranice možného. Tentoraz premenil ikonický roadster Mercedes-AMG SL na unikátny shooting brake s karbónovou…

Táto krajina nemá letisko, vlastný úradný jazyk ani menu. Predsa sú tu ľudia najbohatší v Európe

10.7.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Pandora Pictures) Táto krajina nemá letisko, žiadny vlastný úradný jazyk a dokonca postrádá vlastnú menu. Napriek tomu sú tu ľudia…

Honda prehodnocuje stratégiu elektromobilov: Zrušenie veľkého SUV a zameranie na hybridy

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Honda). Viacerí výrobcovia automobilov prehodnocujú svoje plány v oblasti elektromobilov. Napriek pôvodnému nadšeniu z elektrifikácie ich k úpravám nútia aktuálne…

Svedkovia nehody Dioga Jotu a Andrého Silvu spochybňujú správu polície

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AbuGenius). Dvaja vodiči nákladných áut, ktorí boli svedkami tragickej nehody Dioga Jotu a Andrého Silvu, nesúhlasia so závermi španielskej polície,…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov