28.06.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MazdaEurope).
Koncept Mazda Iconic SP, predstavený v roku 2023, sa stane sériovým modelom, potvrdila japonská značka. Nový model bude nástupcom legendárneho RX-7, ktorý sa preslávil svojím rotačným motorom. Po viac ako desiatich rokoch sa tak Mazda vracia k športovým autám s touto jedinečnou technológiou.

Foto: youtube.com/@MazdaEurope
Najdôležitejší koncept za posledných 5 rokov
V roku 2023 Mazda predstavila koncept Iconic SP, pravdepodobne najdôležitejší koncept japonskej značky za posledných 5 rokov. Dôvodom bolo to, že nový koncept naznačoval návrat športového modelu s rotačným motorom. Japonský výrobca mal v ponuke takýto model až do roku 2012, keď bol z výroby stiahnutý model RX-8.
Existovalo veľa otázok ohľadom premeny konceptu na sériový model. Hlavnou otázkou bolo, či je Iconic SP v skutočnosti ďalšou generáciou MX-5. Našťastie, predstaviteľ japonskej značky potvrdil, že Iconic SP sa stane sériovým modelom a bude oddelený od MX-5.
Postavenie nad MX-5
Odstráň z vety trpný rod, V rozhovore pre americkú publikáciu MotorTrend Ryuichi Umeshita, technický riaditeľ Mazdy, uviedol, že sériová verzia Iconic SP bude umiestnená v ponuke nad MX-5. Nový model sa tak stane etalónom značky v segmente športových áut.
Japonský predstaviteľ tiež o budúcom modeli hovorí ako o „dobrom nástupcovi RX-7„. Toto potvrdenie je pre fanúšikov značky veľmi dôležité, pretože RX-7 patrí medzi najobľúbenejšie športové autá všetkých čias.
Rotačný motor v novej úlohe
Je málo pravdepodobné, že sériová verzia konceptu Iconic SP si zachová rovnaký názov. Mazda zatiaľ nepotvrdila, aký bude názov nového modelu. Navyše sa ešte nevie, či rotačný motor bude prenášať výkon na kolesá, alebo či bude použitý len ako generátor.
Koncept Iconic SP má elektrický motor s výkonom 365 koní a rotačný motor, ktorý sa používa len na napájanie batérie. Táto hybridná konfigurácia predstavuje moderný prístup k využitiu rotačnej technológie.
Dve možné verzie
Podľa dostupných informácií sa zdá, že Mazda zvažuje spustenie dvoch verzií budúceho modelu. Jedna z nich bude mať rotačný motor ako generátor, a druhá verzia bude využívať rotačný motor na prenos výkonu na kolesá.
Táto stratégia by umožnila značke osloviť rôzne skupiny zákazníkov – tých, ktorí uprednostňujú ekologickejšie hybridné riešenie, aj tradicionalistov, ktorí chcú priamy pohon od rotačného motora.
Skoré uvedenie na trh
Nový model by mohol byť spustený pred predstavením ďalšej generácie MX-5. To naznačuje, že Mazda má ambiciózne plány pre svoj športový segment a chce posilniť svoju pozíciu medzi výrobcami športových áut.
Návrat rotačného motora predstavuje pre Mazdu významný krok späť k svojim koreňom a jedinečnej technológii, ktorá ju odlišovala od konkurencie. Pre fanúšikov športových áut to znamená možnosť znovu zažiť jedinečný zážitok z jazdy s rotačným motorom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Najdlhší let sveta: 19 hodín luxusu za závratnú cenu
Farba auta prezrádza IQ majiteľa: Holandskí vedci odhalili prekvapivé súvislosti
Dacia Spring na nemeckej diaľnici: Aká je maximálna rýchlosť malého mestského elektromobilu?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.