Správy, Zaujímavosti,

Šokujúci precedens z Číny: Vaše auto môže byť ďalším reklamným priestorom

1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cars_king). Predstavte si, že naštartujete svoje auto a namiesto obľúbenej hudby vám na displeji naskočí nevyžiadaná reklama. Pre majiteľov čínskych vozidiel Deepal sa táto dystopická...

1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cars_king).

Predstavte si, že naštartujete svoje auto a namiesto obľúbenej hudby vám na displeji naskočí nevyžiadaná reklama. Pre majiteľov čínskych vozidiel Deepal sa táto dystopická vízia stala realitou. Polmilióna vodičov zažilo šok, keď im výrobca bez varovania poslal reklamu priamo do ich áut.

Interiér vozidla Deepal
Šokujúci precedens z Číny: Vaše auto môže byť ďalším reklamným priestorom.
Foto: youtube.com/@cars_king

Dobrý úmysel, katastrofálny výsledok

Čínska automobilka Deepal nedávno predviedla, ako môže vyzerať budúcnosť automobilizmu, a nie je to vôbec príjemný pohľad. Spoločnosť rozhodla, že pošle reklamnú správu o zľavovom kupóne v hodnote približne 20 000 eur priamo na displeje všetkých svojich vozidiel. Päťsekundové reklamné oznámenie sa objavilo vždy po naštartovaní auta a zasiahlo približne 500 000 vozidiel.

Generálny riaditeľ spoločnosti Deng Chenghao vysvetlil toto rozhodnutie snahou informovať majiteľov modelu S09 o dostupnom zľavovom kupóne. Mnoho zákazníkov totiž podľa neho o tejto výhode nevedelo. Namiesto ocenenia sa však stretol s vlnou kritiky.

Majitelia áut zúria: „Toto je prekročenie hraníc!“

Reakcia používateľov bola okamžitá a jednoznačná – cítili sa podvedení a znechutení. Na sociálnych sieťach sa začali objavovať nahnevané príspevky, v ktorých majitelia vozidiel Deepal vyjadrovali svoje rozhorčenie nad narušením súkromia. Mnohí označili tento krok za nebezpečný precedens a varovali pred tým, čo by mohlo nasledovať.

„Dnes je to reklama, zajtra to môže byť sledovanie našich jazdeckých návykov alebo dokonca vzdialené ovládanie nášho vozidla,“ napísal jeden z rozhorčených majiteľov.

Ospravedlnenie prišlo, otázky zostávajú

Vedenie spoločnosti Deepal vrátane generálneho riaditeľa Denga Chenghaa sa za incident rýchlo ospravedlnilo. Formálne je teda záležitosť uzavretá, no zanechala po sebe znepokojujúce otázky o budúcnosti automobilizmu.

Moderné vozidlá dnes prijímajú aktualizácie softvéru automaticky a na diaľku. Komunikácia medzi výrobcom a vozidlom môže byť využitá na čokoľvek – od bežných aktualizácií cez reklamy až po potenciálne nebezpečné zásahy hackerov. Incident s Deepalom jasne ukazuje, ako ľahko môžu výrobcovia prekročiť hranice súkromia svojich zákazníkov.

Deepal názov
Generálny riaditeľ spoločnosti Deeplal sa za incident ospravedlnil, no otázky o hraniciach súkromia zostávajú nezodpovedané.
Foto: youtube.com/@deepal-sg

Kto vlastne ovláda vaše auto?

Táto udalosť nás núti zamyslieť sa nad tým, kto má skutočnú kontrolu nad našimi vozidlami. Keď si kúpite auto, je naozaj vaše? Alebo je to len hardvér, ktorý výrobca môže kedykoľvek ovplyvniť prostredníctvom softvéru?

S rastúcim počtom „inteligentných“ vozidiel na cestách sa tieto otázky stávajú čoraz naliehavejšími. Incident v Číne je možno len predzvesťou toho, čo nás čaká v budúcnosti, ak nebudú stanovené jasné pravidlá pre ochranu súkromia motoristov.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ako by ste reagovali, keby sa nevyžiadaná reklama objavila na displeji vášho auta?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Nórsko prekvapuje: Ako jediná krajina povolila chodcom prechádzať na červenú!

Z hatchbacku na crossover: Škoda prekvapuje modernou verziou Favoritu

BMW šokuje svet: Predstavilo motocykel budúcnosti


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Legenda sa vracia! Smart Fortwo dostane nástupcu s názvom #2, no má to háčik

07.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@HSRMotors). Po tom, čo odišiel do dôchodku bez nástupcu, sa ikonický Smart Fortwo vráti na konci budúceho roka. Bude ho…

BMW a Toyota spájajú sily: Prichádza vodíková revolúcia, výroba štartuje už čoskoro!

07.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images). Závod BMW Group v rakúskom Steyri odštartuje výrobu systémov s palivovými článkami tretej generácie. Tie sa budú vyrábať…

Kráľ malých áut je späť a vyzerá lepšie ako kedykoľvek predtým! Toto je nový Renault Clio

07.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RenaultUKOfficial) Jedna z najväčších legiend európskych ciest prichádza v novej, ostrejšej forme. Renault oficiálne odhalil vynovený model Clio, ktorý má…

Čínsky drak útočí na Európu: BYD predstavuje šesť nových modelov, toto je totálna invázia!

07.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/haryanta.p) Zabudnite na všetko, čo ste si doteraz mysleli o čínskych autách. Gigant BYD (Build Your Dreams) prichádza do Európy…

Absurdná pokuta: Majiteľa elektromobilu potrestali za hlučný výfuk, ktorý nemá!

07.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/PeopleImages). Američania nás neprestávajú prekvapovať. Najnovší bizarný prípad sa stal vodičovi elektromobilu, ktorý dostal pokutu za príliš hlučný výfuk. Problém?…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov